Gå til innhold

Kjøp av bærbar - 10,000 NOK med 17" skjerm


menT4l

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg en bærbar PC, som hovedsaklig skal brukes til å spille poker (4-bord, så jeg vil helst ha 17" for å slippe overlapping) samt litt WoW og ett og annet C&C Generals game (hvis jeg får en kraftig nok maskin til å kjøre det nye C&C som kommer hadde det også vært krutt). Den stasjonære PC'en min begynner å bli rimelig utdatert (AMD XP2500+, 512MB ram etc), så den må kunne erstatte den stasjonære greit.

 

Hva mobilitet og vekt angår, så har jeg aldri hatt en bærbar før, så jeg har lite å sammenligne med, men det er ikke noe jeg vektlegger så veldig. Det som derimot står i fokus er at skjermen fungerer til å spille 4 bord samtidig, og at den er behagelig å se på, da jeg er en ivrig film og serietitter.

 

Prislappen skal ikke overstige 10,000.- NOK, med mindre det er noen særdeles gode tilbud ute og går.

 

Ville satt pris på tips og innspill! På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipset en om akkurat det samme for ikke så lenge siden. Dette er en spretten sak til akkurat 10.000: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326203

7348094[/snapback]

 

Nå var det igrunn en 17" jeg hadde tenkt meg, men takker for svar!

Er det noen som forresten har erfaringer med å spille 4 bord samtidig (poker) på skjermer av mindre størrelsesanordning enn 17" uten å måtte la vinduene overlappe hverandre?

Lenke til kommentar

Du må se etter oppløsninga og ikke størrelsen på skjermen. Får å finne minimum pokerspillet ditt krever, ta en screenshot og mål antall pixels brukt.

 

Et tips her er at de billige, dvs 10k osv ikke har høy oppløsning selv om skjermen er stor. Som f.eks den 15 maskina, den har utrolig liten oppløsning.

 

se på dell.no hvis du vil ha rimlig, men bra. apple.no hvis du vil bruke litt mer penger, men få dertil mer datamaskin.

Endret av magnus
Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor man kjøper mac og innstalerer XP noe man må gjøre for å spille pc spill....

 

Vet at man får spill til mac men jeg hadde ikke giddet å bytte ut alle mine spill grunnet dette... "det blir også dyrt" :no:

7350805[/snapback]

 

Ikke gjør dette til en mac eller windows tråd bare for jeg sa at han burde vurdere apple sine maskiner også hvis han skal ha god skjerm.

 

Men en dell med god oppløsning er nok beste valget for han.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor man kjøper mac og innstalerer XP noe man må gjøre for å spille pc spill....

 

Vet at man får spill til mac men jeg hadde ikke giddet å bytte ut alle mine spill grunnet dette... "det blir også dyrt" :no:

7350805[/snapback]

 

Ikke gjør dette til en mac eller windows tråd bare for jeg sa at han burde vurdere apple sine maskiner også hvis han skal ha god skjerm.

 

Men en dell med god oppløsning er nok beste valget for han.

7350843[/snapback]

 

Det er flere gode maskiner med 17 skjerm men jeg støtter evt kjøp av Dell 9400 men det kommer an på hvor mye penger man vil bruke.

Lenke til kommentar

Den har ikke større oppløsning en gode 15" skjermer. Er det 17" burde den ha 16xx x 1050 i oppløsning hvis kjøper skal ha mye plass.

 

15" burde ha rundt 1440x900.

 

men disse får du nok ikke med noe kvalitet for rundt 10k, anbefaler deg å legge noen tusen til i maskinen så får du utrolig mye mer for pengene.

Lenke til kommentar

Ok, har nå forhørt meg litt med en kamerat som har 4-tabla litt på sin dell laptop, og han sa at han akkurat fikk plass til 4 bord med Dell 17" 1920 x 1200.

 

Ergo, jeg vil trenge en laptop som har tilsvarende spesifikasjoner på skjermen, og er nå villig til å gå litt opp i pris. Noen som har et bra oppsett på en billigst mulig Inspiron 9400, evnt. et annet merke? 1024MB ram samt grafikkort som ikke er integrert hadde vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Ok, har nå forhørt meg litt med en kamerat som har 4-tabla litt på sin dell laptop, og han sa at han akkurat fikk plass til 4 bord med Dell 17" 1920 x 1200.

 

Ergo, jeg vil trenge en laptop som har tilsvarende spesifikasjoner på skjermen, og er nå villig til å gå litt opp i pris. Noen som har et bra oppsett på en billigst mulig Inspiron 9400, evnt. et annet merke? 1024MB ram samt grafikkort som ikke er integrert hadde vært å foretrekke.

7352171[/snapback]

 

www.dell.no ......................

Lenke til kommentar
Ok, har nå forhørt meg litt med en kamerat som har 4-tabla litt på sin dell laptop, og han sa at han akkurat fikk plass til 4 bord med Dell 17" 1920 x 1200.

 

Ergo, jeg vil trenge en laptop som har tilsvarende spesifikasjoner på skjermen, og er nå villig til å gå litt opp i pris. Noen som har et bra oppsett på en billigst mulig Inspiron 9400, evnt. et annet merke? 1024MB ram samt grafikkort som ikke er integrert hadde vært å foretrekke.

7352171[/snapback]

 

www.dell.no ......................

7352323[/snapback]

 

Grunnen til at jeg i det hele tatt spurte om hjelp til å begynne med var at jeg er rimelig blank på hardware og datakomponenter, da spesielt bærbare, og ettersom jeg ikke vet hvilke prosessorer eller minnetyper eller batteri osv. you name it som gir mest for pengene så spør jeg. Dessuten spurte jeg også om det var noen andre produsenter som hadde tilsvarende skjerm i samme prissjiktet.

 

Takker forøvrig for alle svar!

Lenke til kommentar

Gå for HP hvis du vil ha mye kraft, masse tilkoblingsmuligheter og alle mulige utganger, og ikke bryr deg om størrelsen. HP-maskiner er laptopverdens svar på stasjonære PC-er. Fordelen er at man kan ta med seg "verden" når man flytter på seg, samtidig som man har all den maskinkraft og muligheter man kan forvente seg av en middels stasjonær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...