Gå til innhold

AVG versjon 7.5 er klar


Anbefalte innlegg

Jeg er også skeptisk til noe som er gratis. Ser at AVG også har en versjon som heter AVG Anti-Virus Professional Edition. Den koster 30 dollar for et år.

Den må da være bedre enn den som er gratis?

7335417[/snapback]

 

 

Om du sjekker på Grisoft sine sider så får du opp kva som er bedre med den betalte.

 

Bruker AVG free, og har gjordt det lenge. (dvs etter siste reinstallering pga møkka Norton :thumbdown: )

 

Så lenge du ikkje forventer 'underer' men at antivirus virker så er jo AVG free eit bra gratis alternativ.

Men ein vil som regel ha bedre støtte med eit betalt produkt.

Anbefaler AVG varmt :love:

 

Har pusha dette på samtlige av mine bekjente som kun trenger ein virussjekker.

 

 

Kva du ikkje får i Free versjonen :

What you do not get

 

* Protection against spyware and identity-theft

* Protection against spam

* Protection against hackers

* 24x7 Technical Support

* High-speed updates

* Multiple languages

* Detailed settings

* Consent for commercial use

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er også skeptisk til noe som er gratis. Ser at AVG også har en versjon som heter AVG Anti-Virus Professional Edition. Den koster 30 dollar for et år.

Den må da være bedre enn den som er gratis?

7335417[/snapback]

Hvordan måler du "bedre"?

 

Hvis betalversjonen har flere finesser enn gratisversjonen, men de er like gode til å detektere virus, betyr det at betalversjonen er bedre?

 

Hvis et annet anti-virus program koster 60 dollar, er det da dobbelt så bra?

 

Alt kan ikke måles i kroner og øre. Eller dollar.

Lenke til kommentar
Jeg er også skeptisk til noe som er gratis. Ser at AVG også har en versjon som heter AVG Anti-Virus Professional Edition. Den koster 30 dollar for et år.

Den må da være bedre enn den som er gratis?

7335417[/snapback]

 

AVG Free edition holder til de fleste privates bruk. Betalversjonen inneholder flere funksjoner + bedre support etc. Bedriftsversjonen inneholder kanskje enda mer + f.eks 24t tlf support. Klart de ønsker å få flest mulig til å betale for produktene sine, men med å gi ut en gratis versjon så blir folk vant til navnet AVG antivirus og Grisoft som merkenavn. De blir vant til GUI design og funksjonalitet og dermed så har de en genial måte å skaffe seg markedandeler på.

 

Se på Opera f.eks, de tar ikke betalt for nettleseren til PC lengre, men allikevel så jobber de iherdig med å komme med nye versjoner, ny funksjonalitet etc. Opera har inntjeningen sin på salg av nettleser til mobil, annonse inntekter, søking via google vinduet i Opera etc. Forbrukerene merker det ikke og anses som gratis, men så kan det renne inn ett øre her og der. Vitkigste totalt sett er at man unngår røde tall. ;) Det med opera var en liten Digresjon da, men gjelder også samme prinsipp for Grisoft.

Lenke til kommentar
Jeg er også skeptisk til noe som er gratis. Ser at AVG også har en versjon som heter AVG Anti-Virus Professional Edition. Den koster 30 dollar for et år.

Den må da være bedre enn den som er gratis?

7335417[/snapback]

Hvordan måler du "bedre"?

 

Hvis betalversjonen har flere finesser enn gratisversjonen, men de er like gode til å detektere virus, betyr det at betalversjonen er bedre?

 

Hvis et annet anti-virus program koster 60 dollar, er det da dobbelt så bra?

 

Alt kan ikke måles i kroner og øre. Eller dollar.

7335480[/snapback]

Jeg har ikke påstått at det man betaler for er bedre,jeg spurte om det var tilfelle. ;)

Flere av dere har jo nå også svart på det jeg lurte på.

Lenke til kommentar

har også brukt v.7.5 en stund, som så mange andre her tydeligvis har :)

 

Har forøvrig enda til gode å møte noen som mener Norton er bra. Iallefall om de har prøvd noen av alternativene. Hadde Norton tidligere, men AVG har vist seg å funke sinnsykt mye bedre for meg :) Med 7.5 så er forøvrig støtten for at flere brukere kan være logget på samme windows-maskin også blitt bedre. (Tidligere så funket f.eks. ikke e-post scanner ++ når to brukere var logget på samtidig)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Hvordan synes dere AVG er i forhold til F-Secure (for de som har hatt begge deler) ? Jeg har nemlig AVG på den stasjonære og F-secure på den bærbare (får det gratis fra skolen). Men jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg vil ha avg i stedet for f-secure på den bærbare. Føler liksom at siden F-secure koster, så må det jo være bedre?! ;) (grunnen til at jeg vurderer å bytte til avg, er at jeg "føler" f-secure fører til at pc`n blir litt treg under oppstart.. mulig jeg innbiller meg det)

7334850[/snapback]

F-Secure gjør pc'en treg ja.

Jeg har prøvd det meste av antivirusprogrammer (Norton,F-Secure,Norman,AVG,PC-Cillin,Avast,AVG,NOD32,Mcfee,Kaspersky...osv).

Etter å ha testet et antivirusprogram,ender det alltid med at jeg går tilbake til NOD32.

Det er bare best! Anbefaler deg å teste det.

Les Øyvind Dahle's test av NOD32 her.

 

Edit: NOD32 kom ut i ny versjon for et par dager siden. Den fungerer også med Vista.

7335228[/snapback]

Har testet neste alle disse versionen selv også og syns NOD32 bare er best, enkelt og greit.
Lenke til kommentar

Jeg har også som flere andre hatt avinstalleringsproblemer med Norton Antivirus. Det produktet sluttet jeg å benytte rundt årtusenskifte. Valgte reinstallasjon istedetfor å lete etter en løsning hos Symantec sitt ekle hjelpesystem. Da er en ihvertfall garantert å ikke ha rester i systemet sitt som kan skape trøbbel senere. F.eks. ved en anledning så ville ikke en trial-versjon av et konkurrene Antivirus produkt la seg installere fordi det detekterte NAV (Norton Antivirus) på systemet.

 

Morten K og Phyx (med flere), har dere testet Avira AntiVir og hva syntes dere i såfall om det produktet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Får ikke AVG til å virke hos meg :(

 

Windows rapp. om feil 7026 (Systemlogg) når driverne for AVG Resident Shield skal lastes. Feilmeldingen er (som vanlig) udokumentert. Resident Shield vil derfor aldri starte.

 

Noen andre opplevd dette?

Lenke til kommentar

Lasta ned detta for ei god stund sia ja.

 

Syns det er raskt og lite, i forhold til norton anti virus. Har testa de meste og hadde ei stund trend is, den var det beste jeg hadde testa, men gadd ikke betale lengre for den etter et par år nå. Gikk da over til avg og zonealarm evt på laptopen windows firewall + netlimiter m/firewall. Lite resurs krevende og sikkert.

Lenke til kommentar

Nei, går på NTNU. Men det ble sagt her tidligere at f-secure var bra på nettverksmuligheter, så det er vel kanskje nettopp derfor skolen bruker dette programmet?

 

Jeg har i alle fall avinstallert det nå, og merker at maskinen er mer "stabil". Kommer vel til å legge inn AVG tenker jeg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har gått fra Norton til AVG free for ett år siden. Er veldig fornøys med AVG, den oppdateres daglig og har hittil tatt alle virus effektivt.

Som antivirusprogram til hjemmebruk syntes jeg AVG Free er perfekt. Særlig er det et godt valg for dem som ikke har så kraftig PC, da AVG ikke spiser kapasitet av PC på samme måte som Norton.

 

AVG Free er et ANTIVIRUS program, beregnet for privat hjemmebruk. Så å tenke på AVG Free til større nettverk i bedrift ol.l blir feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...