Gå til innhold

Nintendo Wii lansert i USA!


LucarioX

Anbefalte innlegg

tror man skal ta de tallene med en klype salt, hvordan vet de hvor mange konsoller som er solgt? Butikker har da ikke noe system som til enhver tid sender ut informasjon om hvor mye de selger? Dette er intern informasjon og oppdateres ihvertfall ikke kontinuerlig.

 

Det er også rimelig mange forskjellige butikker som selger disse konsollene, elektrobutikker, lekebutikker, matbutikker og nettbutikker

7317142[/snapback]

 

Butikkene har ikke et slikt system, men MS, Sony og Nintendo får jo helt klart tilbakemeldinger på salget gjennom nye bestillinger. Så i teorien kan f.esk Nintendo fortelle nexgenwar.com hvor mye som er sendt ut samt hvem som er tomme osv. Så er det jo bare og regne. Men tviler på at dette faktisk skjer og jeg setter mine tvil ved tallene deres.

7317226[/snapback]

 

Ingen butikker bestiller direkte fra nintendo etc, de bestiller fra distributører som igjen bestiller stoooore partier fra produsentene, og ikke hvert tiende sekund som de skal ha det til her. Er bare vill gjetning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare 250 000 solgte PS3'er, trodde de skulle klare 400 000 til USA pluss 80 000 til Japan. Ble leveringen til USA mindre enn ventet?

7318003[/snapback]

De sliter tydeligvis litt med USA, men de leverte 88 000 til Japan på release date.

Ser forøvrig ut som Wii kommer til å gjøre det godt. :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
er det solgt like mange wiier på en dag, som playstation på 3? :dontgetit:

7316190[/snapback]

 

Det på en søndag

Hvem sa prisen ikke teller?

7317285[/snapback]

Det at det er søndag vil bare hjelpe til på salget ettersom mange ikke er på jobb da.

Prisen har ikke mye å si, om det var 1 million PS3 til salgs ved launch ville nok alle blitt solgt uansett. Grunnen til at Wii har solgt mer enn PS3 er at det ikke er flere PS3 å få tak i mens det fortsatt er butikker som har Wii inne.

Lenke til kommentar
er det solgt like mange wiier på en dag, som playstation på 3? :dontgetit:

7316190[/snapback]

 

Det på en søndag

Hvem sa prisen ikke teller?

7317285[/snapback]

Det at det er søndag vil bare hjelpe til på salget ettersom mange ikke er på jobb da.

Prisen har ikke mye å si, om det var 1 million PS3 til salgs ved launch ville nok alle blitt solgt uansett. Grunnen til at Wii har solgt mer enn PS3 er at det ikke er flere PS3 å få tak i mens det fortsatt er butikker som har Wii inne.

7319309[/snapback]

Ok. skal bare si noe som nintendo sa E3 2005 eller hva det 04.

Det var slik at nintendo ds hadde solgt bedre en PsP og da sa nintendo.

"jeg vet hva noen av dere tenker, psp har ikke kommet ut til europa ennå!

da kan jeg bare svare det slik: det er sony sin problem ikke Nintendo sin"

 

Go wii go! :thumbup: eller kansje jeg skal si kom wii kom hit til europa.

Lenke til kommentar
Hvis de tallene stemmer så har jo WII solgt noe helt enormt på første dagen.

7319420[/snapback]

Det ser vel ut til at de solgte greit ut alle de klarte å lage til launch med Wii også, virker som det er ganske mange som forventa å bare dra på butikken å kjøpe en, men det var mange som ble møtt av tomme butikkhyller

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tatt den siden der særlig alvorlig. Så langt som jeg vet er det ingen hentydninger til kilder den siden får tallene fra.

 

Uansett er det ikke overraskende at Wii selger mer enn PS3, da Wii har 2-3 ganger flere enheter til salg enn PS3.

 

Ikke lenge til Wii kommer til Norge nå, 18 dager igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...