Gå til innhold

Norton "antivirus" fjerner ikke virus


Anbefalte innlegg

Må bare få dette ut av systemet.

 

Jeg har sett på to pcer de siste dagene som er blitt infisert med virus.

Begge har Norton av.

Den første:

Jeg starter opp pc, men det kommer popups og programmer starter og kjøre helt av seg selv...

Siden nav var inne på pcen kjørte jeg en full systemscann. Den fant ingen ting!

Ok tenkte jeg, kanskje virusdefinisjonene var utdatert.

 

Jeg oppdaterte de og fant heller ingen ting på pcen. Så brukte jeg en online scanner på pcen, den fant 10 virus. Det syke var at norton sa ifra hver gang den online scanneren fant et virus. Det kom opp: Virus oppdaget! Og så var det en mulighet, nemlig og trykke på Ok. Og så var det viruset glemt av norton. Slik kom det frem hver av de 10 gangene online scanneren fant virus.

Problemet var at online scanneren ikke fjernet virusa, bare opgav hvilke filer som var infisert.

Etter onlinescannen søkte jeg på nytt med norton for og se, og den fant heller da ingen virus! Hva er vitsen med og ha den?

Menmen...

 

Så var det neste tilfelle...

Der fant faktisk norton filene men den kunne ikke slette dem! Når jeg gikk inn i mappen manuelt og trykket på delete forsvant filene...

 

Måtte bare få dette ut av systemet da det er en smule frustrerende!

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg søker ukentlig igjennom alle filene på pcen etter spyware med programmet SpySweeper. Da søker den igjennom 99k filer, og bruker ca. 20 min.

Når jeg søker igjennom pcen med Norman (er det det samme som Norton?) så bruker den 80 min! Og på Norman er det ingen form for statusbar som forteller hvor langt den er kommet osv. heller. Dette mener jeg er veldig, veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Jeg søker ukentlig igjennom alle filene på pcen etter spyware med programmet SpySweeper. Da søker den igjennom 99k filer, og bruker ca. 20 min.

Når jeg søker igjennom pcen med Norman (er det det samme som Norton?) så bruker den 80 min! Og på Norman er det ingen form for statusbar som forteller hvor langt den er kommet osv. heller. Dette mener jeg er veldig, veldig dårlig.

7285419[/snapback]

Nei.

 

Norman er et annet AV. Etter min mening kan det ikke sammenlignes med Norton, da Norman er mye dårligere.

Lenke til kommentar
Jeg søker ukentlig igjennom alle filene på pcen etter spyware med programmet SpySweeper. Da søker den igjennom 99k filer, og bruker ca. 20 min.

Når jeg søker igjennom pcen med Norman (er det det samme som Norton?) så bruker den 80 min! Og på Norman er det ingen form for statusbar som forteller hvor langt den er kommet osv. heller. Dette mener jeg er veldig, veldig dårlig.

7285419[/snapback]

Nei.

 

Norman er et annet AV. Etter min mening kan det ikke sammenlignes med Norton, da Norman er mye dårligere.

7285443[/snapback]

 

Okey, men pappa får gratis lisens på Norman av jobben. Det er det det eneste programmet som kjører på familiens bærbare. Er dette trygt nok?

Lenke til kommentar
Okey, men pappa får gratis lisens på Norman av jobben. Det er det det eneste programmet som kjører på familiens bærbare. Er dette trygt nok?

7288881[/snapback]

 

Vel, jeg fikk også ett slikt gratistilbud med norman da jeg kjøpte pc'n for et år siden. Men den var det første jeg sletta fra pc'n. Det er ikke noe bra antivirusprogram egentlig, norton og nod32 er mye bedre. Synes nod32 er best siden det fikser alt selv, oppdaterer og scanner selv + at det bruker lite minne. SÅ kansje du bør vurdere å skifte, men det kommer jo litt an på hvilke sider du bruker å henge rundt på. Men generelt sett synes jeg norman er dårlig.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Jeg søker ukentlig igjennom alle filene på pcen etter spyware med programmet SpySweeper. Da søker den igjennom 99k filer, og bruker ca. 20 min.

Når jeg søker igjennom pcen med Norman (er det det samme som Norton?) så bruker den 80 min! Og på Norman er det ingen form for statusbar som forteller hvor langt den er kommet osv. heller. Dette mener jeg er veldig, veldig dårlig.

7285419[/snapback]

Nei.

 

Norman er et annet AV. Etter min mening kan det ikke sammenlignes med Norton, da Norman er mye dårligere.

7285443[/snapback]

 

Okey, men pappa får gratis lisens på Norman av jobben. Det er det det eneste programmet som kjører på familiens bærbare. Er dette trygt nok?

7288881[/snapback]

 

Jeg bruker nå Norman på mine pcer og de er fri for virus de.

Men..

Det at du har antivirus betyr ikke at du ikke kan få virus.

Den beste antivirusen du kan ha er normalt vett og tenke litt før du åpner filer som slutter på jpg.exe

Lenke til kommentar
Northn er vel et jalla produkt av Norton?

 

Regner med at du mener Norton.

 

Jeg har nesten bare gode erfaringer med Nortorn, eneste som er å klage på er at det bruker en del systemminne.

7285211[/snapback]

Og Nortorn er vel også eit jallaprodukt? (jallaprodukt er eit samansatt ord, ikkje to)

 

Eg har stort sett bare dårlege erfaringer med både norton og norman. Både med tanke på resusrbruk og deteksjon/fjerning av virus.

Lenke til kommentar
Northn er vel et jalla produkt av Norton?

 

Regner med at du mener Norton.

 

Jeg har nesten bare gode erfaringer med Nortorn, eneste som er å klage på er at det bruker en del systemminne.

7285211[/snapback]

Og Nortorn er vel også eit jallaprodukt? (jallaprodukt er eit samansatt ord, ikkje to)

 

Eg har stort sett bare dårlege erfaringer med både norton og norman. Både med tanke på resusrbruk og deteksjon/fjerning av virus.

7290803[/snapback]

Aha :D

Jeg skal ta meg orddelingsfeilen, men ikke nortorn. Du ser at jeg mente norton, og at den "r" i nortorn er en skriveleif.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

Norton bruker stort sett en haug med ressurser, og klarer å utrette svært lite nyttig.

 

Norman også kan sluke en hel del ressurser på sin sandboks, men er en del bedre enn norton (min mening)

 

Ingen antivirus kan hindre deg i å få virus med 100%. Men en hel del har svært gode realtime scanninger som kan forhindre det gjennom scanning når ting kjøres og åpnes.

 

Nod32 og Kaspersky er vel de eneste antivirusene jeg har hatt som har gjort jobben sin. De har også hatt svært lite krøll med feil og mongo software.

Lenke til kommentar
Aha  :D

Jeg skal ta meg orddelingsfeilen, men ikke nortorn. Du ser at jeg mente norton, og at den "r" i nortorn er en skriveleif.

7291756[/snapback]

Det var då akkuratt det samme som du "kritiserte" trådstarter for.... :)

7293989[/snapback]

Kritiserte jeg trådstarter for orddelingsfeil? Nei.

Jeg kritiserte han for at han ikke kunne navnet på produktet, ikke at han hadde skrivefeil.

 

Jeg gidder ikke kommentere alle skrivefeil, det må være lov å skrive feil en gang i blant. Ingen er perfekt :)

Lenke til kommentar
Norton bruker stort sett en haug med ressurser, og klarer å utrette svært lite nyttig.

 

Norman også kan sluke en hel del ressurser på sin sandboks, men er en del bedre enn norton (min mening)

 

Ingen antivirus kan hindre deg i å få virus med 100%. Men en hel del har svært gode realtime scanninger som kan forhindre det gjennom scanning når ting kjøres og åpnes.

 

Nod32 og Kaspersky er vel de eneste antivirusene jeg har hatt som har gjort jobben sin. De har også hatt svært lite krøll med feil og mongo software.

7294645[/snapback]

Må si meg enig i det.

Nod32 er nok det beste på markedet, det er vertfall min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...