Gå til innhold

Hva er det folk har fryktet mest?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hva er det som har skapt mest frykt gjennom verdenshistorien?

 

Selv mener jeg at svartedauen er den som har skapt enormt mye frykt. Den sprede seg som et lyn i et naeringsrikt vann, grunnet handel med andre land paa denne tiden og den elendige hygenen folk hadde i Middelalderen. Byer ble stengt av og satt i "karantene", allikevel dode folk rundt deg over alt hvor enn du var. Folk flyktet til fjellene, men allikevel fulgte doden etter dem.

 

Jeg kan bare sette meg inn i den frykten de menneskene maa ha foelt.

 

Hva mener du er det som har skapt mest frykt gjennom verdenshistorien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre mennesker, fortrinnsvis de som så annerledes ut og/eller hadde andre tanker/oppfatninger.

Noe banalt, men jeg har vanskeligheter med å komme på noe annet som har skapt like mye frykt over et like stort tidsrom.

 

Hvis du tenker på en spesiell hendelse derimot så er vel Cuba-krisen (den kalde krigen) og Stalins utrenskninger ok alternativer til det som alt er sagt.

Lenke til kommentar

Vil nok kanskje tro at svartedauen er det som har skapt mest frykt blandt mennesker på verdensbasis gjennom tidene...Menneskene som levde på den tiden ble nok mer eller mindre paranoide av å vite det at pesten var rundt dem eller var på vei,og ikke minst av å holde seg i skjul i frykt for å bli smittet.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i.

 

Mange forstår ikke hvor stort inntrykk Hitlers raske invasjon av Polen gjorde. De allierte estimerte vel at invasjonen ville bli stoppet såpass lenge av den polske armeen, at de allierte kunne gjennomføre en praktisk militær aksjon.

 

Når Hitler senere tok Danmark og Norge, så Nederland og Belgia, og ikke minst Frankrike, må det ha virket som om Hitlers soldater var uovervinnelige.

 

Vi vil nok aldri kunne forstå dem.

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg vi nordmenn er betraktelig reddere for tollere enn for terrorister.

 

Haha Kunne ikke sagt meg mere enig der :w00t:

Ser ikke hvorfor det skulle være så stor terrorfrykt i Norge, tror de fokuserer på de landene de hater mest og bare skremmer Norge litt med sine trussler.

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

Ser for meg at jødenes frykt under 2. verdenskrig må ha vært ganske påtrengende. Aner ikke når tyskerne kommer til din by, og når de kommer aner du ikke hva som vil skje med deg ... Høres ikke så trivelig ut.

 

Kan også se for meg den intense, men kortvarige frykten hos passasjerene ombord 9/11 flyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...