Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt rykter om at 9800GTX kortet kommer 31. nå plutselig. Er det sant, eller kommer det fortsatt til den 25.?

Se i "lanseringer i mars" tråden, samt "hva vet vi om nye nvidia produkter"

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=873626&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=923961&hl=

 

Disse trådene omhandler nye produkter som ikke er i denne tråden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvis jeg vil kan jeg kjøre 648/1620/1030 med tre varme kort i SLi, og stock kjøling :p

 

Den der tar jeg med en stor klype salt. For det første må du ha vært griseheldig med alle 3 kortene, og for det andre vil temperaturer øke drastisk i SLI og enda verre med trippel-SLI.

 

Men jeg skal ikke nekte for at du snakker sant, er jo fullt mulig at senere utgaver av 8800GTX klokker mye bedre enn de gamle. Mitt er en tidlig utgave. Kjøpte like over nyttår i 2007.

Lenke til kommentar

Med ytelse bekreftelsen til 9800gtx ser det ut til at det kav være greit med liv i denne tråden 1 år til hehe.

 

Skal starte med full oppgradering igjen på første post da det ikke er stor grunn for gamere å gå over til 9**** serien, jeg gjør det ikke. Trolig prøver jeg meg endelig på sli i steden.

Lenke til kommentar

Når du får 8800GTS 512 kort som er klokket høyere (og som derfor også yter bedre) til en lavere pris (under 2000kr) så ser jeg ingen grunn til det nei. Da er det nesten like greit å oppgradere til sistnevnte, med mindre du trenger de ekstra "funksjonene" som følger med 9800GTX.

Lenke til kommentar

For de som sitter med 8800-serien, har de lite grunn til å oppgradere nå.

 

Men hvis du skal handle ny GPU, da 9800GTX tilbyr en del ekstra "funksjonenr" og testene viser at den klokker synsykt bra ogå. Da er det lite vits å kjøpe 8800-serien lenger, mener jeg. :p

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Eneste jeg kunne tenkt meg på mitt G80 kort, som 9800GTX har, er tre heatpipes i kjølingen, og samme HD dekoder. Ellers så ser jeg ingen grunn til å kjøpe 9800GTX som koster mer enn 8800GTX.

 

Hvis prisen er argmentet, vel idag (den første dagen i hpey-perioden) er prisen 2500 hos komplet, dette vil sikkert i løpe av kort tid havne på ca. 2200.

 

Ellers 3 heatpipes er ikke småtteri, fordi bra kjøling er en av de viktigeste faktorene for overklokkere.

 

HD-dekoder appelerer til de som sikter til HD-media og har sine store fordler også.

 

Ellers har 9800GTX andre fordler også, bla 3-way SLI. Og etter alt å bedømme klokker den mye bedre enn 8800GTS.

 

Når drivere blir bedre, vil dette nok på flere måter være overlegen iforhold til 8800GTS.

 

EDIT: Ok Nizzen, alle disse argumente gjelder like godt for 8800GTX også

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Eneste jeg kunne tenkt meg på mitt G80 kort, som 9800GTX har, er tre heatpipes i kjølingen, og samme HD dekoder. Ellers så ser jeg ingen grunn til å kjøpe 9800GTX som koster mer enn 8800GTX.

 

Hvis prisen er argmentet, vel idag (den første dagen i hpey-perioden) er prisen 2500 hos komplet, dette vil sikkert i løpe av kort tid havne på ca. 2200.

 

Ellers 3 heatpipes er ikke småtteri, fordi bra kjøling er en av de viktigeste faktorene for overklokkere.

 

HD-dekoder appelerer til de som sikter til HD-media og har sine store fordler også.

 

Ellers har 9800GTX andre fordler også, bla 3-way SLI. Og etter alt å bedømme klokker den mye bedre enn 8800GTS.

 

Når drivere blir bedre, vil dette nok på flere måter være overlegen iforhold til 8800GTS.

 

Hvorfor blander du inn 8800gts? Trodde diskusjonen var 8800GTX vs 9800GTX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...