Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Om det er noen som er på utkikk etter et 8800GTX, har de sunket voldsomt i pris.

Billigste GTX er nå XFX 8800GTX til kr. 2061,-.

Med andre ord, ca. samme pris som for 8800GTS 512MB. ;)

 

Dette er bare begyennelsen, vent noen dagere til pris-kunuser-kongen 9800GTX kommer i markedet, da kommer vi til å se absurde lave prise på alt av 8800GTX/GTS/GT alle sammen. Hyggelig for de som fremdeles gidder å kjøpe disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir så forvirret over stuff jeg leser på nettet, så det jeg lurer på nå er om det "nye" GTS kortet vil være bedre enn GTXkortet? Til høy oppløsning that is.

 

Ingen vet mye om 9800GTS enda, det er bare defuse info om dette rundt omkring. Nvidia holder kortene veldig tett i denne runden. Det er ikke helt umulig at 9800GTS blir den STOR ovverraskelesen. Vent noen uker, da kommer offeicialle-benchmarkene, men hvis denne kommer til å være basert på G94, noe som ingen vet enda, da kommer den nok til å yte mye mer, vi får vente og se.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Nå er det et fåtall som kjøper skjermkort som ferskvare.

 

Prisen på pris-knuser-kongen 9800GTX kommer til å være så atraktiv(ca. 2000 +/- 200) at inegn vil gidde å betale slike fete priser på ca 2000 for 8800-serien etter denne lanseringen.

 

Det er ikke lenge å vente, det er ikke klokt å handle i hastverk få dager før lanseringen. Uansett om du er etter ferksvare eller billig utgått vare, bør du vente lit for å handle GPU, mener jeg, men det er dine penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Sam_Oslo:

 

Kan du vennligst slutte å poste så mye latterlig BS!

 

Ikke alle må ha siste (dvs. neste) generasjons hk, CPU, GPU.. slik det kan virke som du tror (ref. dine egen innkjøp)

 

Å skrive at 8800 (G92) nærmest er skrap viser en utrolig tåpelig holdning til hardware.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Prisen på pris-knuser-kongen 9800GTX kommer til å være så atraktiv(ca. 2000 +/- 200) at inegn vil gidde å betale slike fete priser på ca 2000 for 8800-serien etter denne lanseringen.

Jeg har vanskelig for å tro at 9800GTX selv om det er en amped G92 skal koste 2000-2200,-. Og jeg har vanskelig for å ta deg seriøst lenger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ja, tenkte mest å skaffe meg et som ikke er så dyr. Har jo gått glipp av utrolig mange spill på grunn av mitt gamle X850XT.

8800GTX er et meget godt kjøp til 2070,-. Spiller du i tillegg med høy oppløsning og AA etc. hadde jeg kjøpt med en gang, men jeg kjøpte 8800GT fordi jeg ikke hadde drømt om 8800GTX til bare 2000,- før april eller i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tror jeg bare må gi opp Windows Server 2008, for nå finner jeg ikke drivere som støtter GT-kortet mitt heller :no:

 

Får 16000 i 3DMark06 med 8800GT medium klokket (740/1800/2000) og Q6600 på 4GHz. Øker scoren lineært også ved videre økning av kjerne-frekvensene på skjermkortet? Eller vil økningen i score ta av etter hvert som jeg nærmer meg maks "helsemessige" score (slik jeg har opplevd med økning av minnefrekvens)?

 

Jeg opplevde blant annet at 950 (minne) ga bedre score enn 1000 på mitt gamle GTS.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

For å å svare på et pr av postene over med personlig erfaring så er 8800gts512 et kjempe kort! om man holder seg til 1600 x 1200, men man må klokke.

 

Når man nå får gtx helt ned i 2000 kr gjør man også et godt kjøp, ja det fases ut men man får god ytelse for pengene spesielt om man bruker høye oppløsninger med eyecandy (skulle strengt tatt ikke vært nødvendig å nevne alle vet jo dette). Da betaler man trossalt 1000 kr mindre en 3870x2.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
@Sam_Oslo:

 

Kan du vennligst slutte å poste så mye latterlig BS!

 

Ikke alle må ha siste (dvs. neste) generasjons hk, CPU, GPU.. slik det kan virke som du tror (ref. dine egen innkjøp)

 

Å skrive at 8800 (G92) nærmest er skrap viser en utrolig tåpelig holdning til hardware.

 

 

Enten du liker det eller ikke, aksepterer det eller fornekter det. 8800-serien er historie, det er over og ut.

 

Din forelskelse med den gode gamle utgåtte GPUen din, forårsaker disse forenktelsene. Men din fornetktelse kan ikke forandre virkligheten.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...