Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Når 9800GTX kommer om en stund, (var vel April eller noe i den duren)

så blir det kanskje best, men ikke særlig mye bedre. (noe også spesifikasjonene sier det meste om)

 

9800GX2 er nok dog et ganske godt kjøp til en 4200kr. :)

Selv om jeg fortsatt ikke kan se at 8800 serien mister noe tak.

I mine øyne så er 9800 et helt vanlig overklokket 8800-kort uansett, så å si at det blir noen 8800-killer blir nok feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo ikke akkurat slik at det "gamle" grafikkortet blir instantly dårligere når det kommer et nytt ett. Så klart blir det dårligere i forhold, men det gamle yter da ikke noe dårligere enn det det gjorde

 

Jeg er enige med deg, vanlighvis kan siste top-kortet tilby bra pris/ytelse forhold og være et bra kjøp, men da må det være et vesentlig prisgap. Dvs, hvis G92 8800GTS 512 går for 12-1300 da kan det være et bra kjøp.

Lenke til kommentar

Etter nåværende info kommer 9800GTX til å koste ca 2000 +/- 200 og lanseringsdatoen er nok om 5 dager, den 25 apr.

 

Poenget er at 9800GTX er en mellomklassekort og kommer i direkte pris/ytesles-konkeranse med G92 8800GTS/GT. Det er helt klart hviken av disse må vike una i denne konkuransen.

 

I tilleg G92 8800GTS/GT har gått ut tiligere enn forventetet, disse uduglige er jo nettop blitt lansert og finnes i tusentall på lager rundt omkring, da må de enten samle støv eller bli solgt på dumping priser. Disse går ut mye tiligere en forventet EOL, fordi tidligvis Nvidia mente at de ikke dugde til å konkuere med ATI nå lenger.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Etter nåværende info kommer 9800GTX til å koste ca 2000 +/- 200 og lanseringsdatoen er nok om 5 dager, den 25 apr.

Hvilken type tidsmaskin bruker du? Jeg sliter med å få min til å virke, å vurderer ny ser du :p

 

Ooooopps, jeg var i fremtiden igjen :D

 

EDIT:

Blir så jeg venter til 9800 da, men den kommer da til å bli en del dyrere enn 2400ish da!?

 

det er nok lurt å vente litt, du sparer en del hundrigs på det, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Etter nåværende info kommer 9800GTX til å koste ca 2000 +/- 200 og lanseringsdatoen er nok om 5 dager, den 25 apr.

Jeg har nå hørt 25. mars, men...

 

Og, vi har lest spekulasjonene dine om og om igjen. Det holder nå.

Sist men ikke minst, POST I RIKTIG TRÅD!!

 

Jeg sa jo "om 5 dager" og det blir nok 25. mars. Hvorfor blir du så oppgitt av mine meninger? Bare fordi de ikke stemmer med dine, eller ander grunner også?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Denne tråden er en løs tråd alikevell, les litt og se selv. Jeg prøvde mitt beste for å hjelpe 'Kim Salabim' fordi han sa dette i denne tråden igår:

 

Ja, tenkte mest å skaffe meg et som ikke er så dyr. Har jo gått glipp av utrolig mange spill på grunn av mitt gamle X850XT.

 

Derfor fortalte jeg ham at om få dager kommer G92 8800GT til å være utgått ferskvare. Men en del folk (som deg?) mener at det er tabu å snakke om slikt, og da istenfor å komme med saklige argumenter, starter de med diverse komentrare som "velg riktig tråd". eller pirke på dato og slikt. La oss holde oss til saken, det jeg sier drier seg om "8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper", du snakker om dato , hold deg til saken og ikke BS meg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Liker ikke å leke forum sheriff, men Intern har et poeng. Vis du skal snakke så mye om 9 serie kort kan du enten ta det på pm eller i en 9 serie tråd. De siste to sidene er ikke annet enn snakk om 9 serien, dette er tross alt en 8 serie tråd. Nok OT fra meg

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Mer spekulasjoner rundt ytelse\pris\dato på 9**** serien så ber jeg moderator rydde opp litt, trolig ønsker de som logger seg på tråden og lese om "8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper". Greit, det har vært OT før men nå begynner dette flyte over samt gjenta seg. Håper vi er enige om dette...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For å komme litt on topic her så kan jeg nevne at jeg i går monterte på en Thermalright HR03PLUS kjøler på 8800GTX-en min. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H...us&mcat=c45

 

Sammen med denne vifta http://www.microplex.no/product.aspx?pid=3...amp;mcat=15s359

 

Med original kjøling så kunne jeg faktisk komme over 90 grader på GPU Diode. Samme med minne. Dette målt med Everest.

 

Med Thermalright kjøleren så kommer jeg aldri over 60 grader på GPU! Og minnetempen er også ca. 30 grader lavere under last!

 

Som følge av dette har jeg nå kunnet klokke kortet til nye høyder. Har flashet kortet mitt nå til 648/1620/2106 GPU/Shader/Minne! Før kunne jeg få artifacts på 626/1500/2000!

 

Har bare en ting å si: Løp og kjøp!

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Etter nåværende info kommer 9800GTX til å koste ca 2000 +/- 200 og lanseringsdatoen er nok om 5 dager, den 25 apr.

Vi har allerede fått prisinfo i USD, og utfra disse er mitt tips at de havner på 2800-3000,-. Dette for å tette prisgapet opp til 9800GX2(4200,-). Mulig at butikkene finner på å ta seg bedre betalt også siden det ikke er noen alternativer i prisjiktet opp mot GX2. HD3870x2 står som et alternativ, men her er det ytelse vs pris som teller.

 

Enten du liker det eller ikke, aksepterer det eller fornekter det. 8800-serien er historie, det er over og ut.

 

Din forelskelse med den gode gamle utgåtte GPUen din, forårsaker disse forenktelsene. Men din fornetktelse kan ikke forandre virkligheten.

Her er det du som ikke ser virkeligheten. G80 er fortsatt godt produkt i 8800GTX drakt til 2000,-. Det samme med G92 i 8800 serien. Her er det du som ikke forstår ytelse vs pris i i alle sjikt. Gammel hardware kan være et kupp for prisen og i dette tilfelle er 8800GTX det.

 

Vi er heldige som får 8800GTX til 2000,-, vanligvis ville man sluttet å senke prisen før 3000,- og la produktet forsvinne.

 

 

EDIT:

Beklager OT, men denne diskusjonen er litt irritabel når man kommer med så mye BS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...