Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold til foreldre


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hmm, moren min kjefter hele tiden på meg, om alt.

"De e jo faen meg som å bo sammen med en førrpult 10 åring! Faen skjerp deg" osv, siden en pute har kollapsa i ryggen så må jeg gjøre stort sett alt av hus arbeid, alt tungt. Vaske, støvsuge bære varer, det er forsåvidt helt greit. Det er jo ikke hennes feil at hun ikke kan legge noe press på ryggen. Men hun er jo konstant deppa og sur(eller helt følelsesløs, hun tyar cipralex).

De hjelper ikke at jeg har dårlig sevltillit og hun kjefter om at jeg må ta mer ansvar og tenkte over hva jeg gjør. Hun skal hele tiden vite hva jeg gjør, og når jeg har venner over på besøk så banker hun på og lukker opp døra dritkjapt sånn at vi skvetter som faen, mens hun går rundt å lukter i rommet om vi har røyka hasj f.eks.

 

Og det er verre om venniner er her, da kommer hun inn hele tiden og skal vanne planter osv.

Jeg er 16 år for faen, bah. Og når jeg er hos andre så maser hun og skal vite hvor vi skal osv.

(lot en vennine røyke med meg 2 ganger, så fortalte hun det. Ble jo anmeldt osv)

Så klager hun over at jeg har så dårlig innflytelse på andre. Og hun skal hele tiden ha informasjon i fra vennene mine om hvor/hva jeg gjør.

Dårlig til å krangle er hun også, trekker opp de samle dårlige argumentene. Noe særlig til far har jeg ikke.

 

Har hatt noen stefedre men

Han ene funka det ikke mer med så han flytta ut, holder enda litt kontakt(han tvangsvaska kjeften min noen ganger på badet når jeg banna..)

En som jeg likte godt var tyrkisk og muslim, men det ble litt kluss med feiring av jul, spising av svin osv, men det var helt greit. Han var litt vill, de liker jeg godt(går rundt med våpen i tyrkia, drev å skjøt litt også ^^men det var jo ikke bare fordi man skulle ha det morsomt han hadde med våpen.. Drev å svinekjørte med bil, og raka rundt i olso å spiste kebab, mer som en gal kompis enn en stefar. Kræsja i 120 med pickup og overlevd uten skader, ettr han hadde bremsa ned 100 kmt(en bra pickup, den kjappeste i autofil elns).

Kjørt med ducati motorsykkel i tyrkia, fort! :p

Han har 3 unger da, de to ungene er slitsomme med det bryr meg ikke så mye egentlig.

en av grunnene de ikke er sammen lengre er fordi han slappa til ene ungen, og det er vel ikke så jævla unaturlig i tyrkia. Og hun slo til moren min på byen, i fylla. Men det har jeg tilgitt han for da.

 

Han ble jo sjekka i rassen hver gang vi tok fly, siden han ble tatt for å smugle. og det syntes moren min at det var for dårlig innflytelse for meg, han var 25 elns. moren min er 35 :p)

Han likte jeg godt, vi har enda kontakt. Men ikke så mye som jeg har lyst til.

Den ekte faren min bor i nord norge, og langt unna der hvor jeg bruker å være i høytider. Han har jeg ikke kontakt med fordi han holdt på å slå til meg når jeg var 14, avlytta samtalene mine til besteforeldrene mine osv, han er sikkert gal.

 

Nå driver moren min å treffer en typisk bærumsnobb, oppfører seg godt. Rak i ryggen og har med vin. Jeg har lyst på en smågal far :(

 

Kan ikke snakke med moren min om noe, for da er det alltid min feil.

 

edit: og hvis jeg sier at jeg skal jogge så sier hun noe som "du skal vel ikke ut å røyke hasj?" osv, og når jeg vil overnatte hos noen på kort varsel: "SKAL DU PÅ FEST!??!?!" Faen, hun tar jo ikke hensyn til meg.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Hehe, fan som jeg kjenner meg igjen i mye av det som blir skrevet. Er jo slik at foreldre er slitsomme innimellom, men selv føler jeg at forholdet er på topp nå. Er jo like før jeg flytter ut snart, så nå har de liksom begynt å mase mindre...merkelig nok. Før var det jo krise om avisa lå på bordet og ikke i aviskurven. Slike latterlige bagateller som egentlig ingen tenker over. Nei, skal bli fint med egen leilighet, da skal avisa få ligge på bordet HELE dagen! :)

Lenke til kommentar

 

Nå driver moren min å treffer en typisk bærumsnobb, oppfører seg godt. Rak i ryggen og har med vin. Jeg har lyst på en smågal far :(

 

 

Er det ike kanskje greit å ha en roligere "far" for en gangs skyld? :ermm:

 

Men selv om han er bærumsnobb betyr ikke det at han ikke vet hvordan det er å være ungdom! Han kan jo være grei å gi deg litt rom for deg selv, og ikke lar mora di brase inn på rommet ditt hver gang du har folk på besøk....

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Har du bra forhold til foreldrene dine?

Jeg har ikke et spesielt bra forhold til mamma. Sånn uten å dra noen for personlige eksempler kom det nettopp noe brukbart, for under ett minutt siden.

Mamma: - Har du slutta på fotballen, eller?

Jeg: - Ja, jeg har vel egentlig det (ikke trent på 2 mnd)

Mamma: - Hvorfor det??

Jeg: - Jeg er dritt lei (har spilt i åtte år)

Mamma: - Da får du finne på noe anna

Jeg: - Jamen jeg gidder jo ikke gå på noe jeg er lei av.

Mamma: - Du må være i mer fysisk aktivitet!!

Jeg: - Jeg er jo ikke akkurat feit, da.

Mamma: Nei, men det blir du.

 

7251756[/snapback]

 

:hmm: Skjønner at du ikke har noe spessielt bra forhold med moren din ja. Går vel ikke an å si det på en verre måte enn det hun gjorde der.. Og dessuten, hvordan i all verden vet hun om du blir fet eller ikke om du ikke trener ? Er mange som ikke tar inn De næringene så kraftig.. Bestemoren min f.eks, selv om hun er 79 år og ligger for døden, så veier hun 40 kilo, og uansett hva hun får å spise, så tar ikke kroppen seg til næringen lenger.. Riktignok er jo det fordi hun er gammel, men så kan jo du være en av De som har så høy forbrenning at du ikke blir så lett tykk :thumbup:

Men isåfall vil jeg for all del passet på å ikke bli for tynn heller.. Er jo negative sider med det, som det er med alt annet her i verden :!:

 

Mitt forhold til mor&far :hmm:

Moren min har jeg greit nok forhold med. Faren min har jeg derimot ikke ett greit forhold til..

 

 

Godt nyttår!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kan være en ganske sta person, men som kan i de fleste situasjoner underbygge mine handlinger og valg logisk. Jeg har som regel retten på min side, og mine foreldre kan ofte komme med svaret:" Det barre e'skjon" = Det bare er sånn.

 

Men ettersom jeg er fysisk sterkere enn min far og mor, så kan de ikke fysisk hindre/stoppe meg i å gjøre som jeg vil. Som f.eks.: De vil at jeg skal være med på hytta en helg, noe jeg bestemt sier nei til og forklarer hvorfor jeg ikke vil dra. Men de insisterer. Så kommer det store spørsmålet, hva skjer så? Ja, hva skal de gjøre? Eneste valg de har er å enten gi meg en logisk og ellers underbygget grunn til at jeg må bli med. Som feks.: at de skal sprøyte huset fullt med anti-innsekt-stoffer. Hvis ikke de kommer med noe grunn, så er politiet eneste utvei, og det vil de ikke :)

 

Men de er for tiden ganske fleksible, og behandler meg som voksen, noe jeg offisielt er (18år).

 

Men jeg husker tidligere i tenårene, hvor jeg virkelig var usikker på meg selv om forskjellige ting (utelukk seksualitet, takk :p).. Så kalte min mor meg homo. Og jeg på den tiden som var så ekstremt homofob, taklet dette dårlig. Er rett og slett ikke hyggelig å høre slikt fra sine egne foreldre. Min far har ofte kalt meg "pudding", "jyppling", dum, udugelig.. Ikke moro det heller :/

Men nå er jeg som sagt sterkere, og de vet at jeg kan bli veldig voldelig, så nå holder de kjeft. :)

Lenke til kommentar

Er en del her som har problemer med foreldrene sine ser jeg.

 

En kompis av meg har alltid ønsket å gjøre besteforeldrene sine til lags (han bor hos de, da faren er død og moren narkoman). Han gjør alltid så godt han kan for at de skal bli stolte av han. Men det eneste de sier er: "var det alt?", "det er for dårlig", "til og med jeg hadde klart det bedre" osv hele tiden. Og jeg ser skuffelsen i øynene hans hver gang. Det er ikke noe moro. For eksempel vasket han hele huset, ryddet garasjen og fikk høre: "det er ikke rent nok". Når jeg ser hvordan han har det får det meg til å tenke at jeg har det jævlig bra!

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
Er det ike kanskje greit å ha en roligere "far" for en gangs skyld?  :ermm:

 

Men selv om han er bærumsnobb betyr ikke det at han ikke vet hvordan det er å være ungdom! Han kan jo være grei å gi deg litt rom for deg selv, og ikke lar mora di brase inn på rommet ditt hver gang du har folk på besøk....

7579029[/snapback]

Nei, har så mange kjedelig familiemedlemmer allerede..

Lenke til kommentar
Jeg hater begge mine foreldre.. Og det har jeg gjort så lenge jeg kan huske.  :ermm: Skulle ønske vi hadde et bedre forhold, men det virket totalt håpløst. Jeg vet bare at når jeg flytter ut så er jeg nok ikke den typen som kommer hjem hver helg..

7596112[/snapback]

 

Kva skjedde?

 

Eg har vell eit ok forhold til foreldrene mine, selv om vi ikkje snakker så mykje i sammen. Det hender at vi krangler, men det er sjeldent.

Lenke til kommentar
Jeg hater begge mine foreldre.. Og det har jeg gjort så lenge jeg kan huske.  :ermm: Skulle ønske vi hadde et bedre forhold, men det virket totalt håpløst. Jeg vet bare at når jeg flytter ut så er jeg nok ikke den typen som kommer hjem hver helg..

7596112[/snapback]

 

Kva skjedde?

 

Eg har vell eit ok forhold til foreldrene mine, selv om vi ikkje snakker så mykje i sammen. Det hender at vi krangler, men det er sjeldent.

7600980[/snapback]

 

Det er meg, ikkje sett den er de så snille. Gløymte å logge meg in. :)

Lenke til kommentar

Eg blir skremt av å se hva dere skriver om foreldrene deres. Er det faktisk slik eller overdriver dere for posten sin skyld?

 

Greit nok, pubertet er noe dritt og kombinasjon med foreldre kan være en stor utfordring. For BEGGE parter ;)

 

Personlig har eg nå et godt forhold til faren min(ikke at det alltid har vært slik, men langt bedre en de fleste postene her), men moren min døde da eg var 12 år, men vi hadde da et godt forhold da.

 

Uansett så er eg selv far, i en alder av 24. Og med bakgrunn i hva eg leser her er eg glad for at det er 12-13 år til eg får oppleve dette...

Lenke til kommentar

Mamma har jeg stort sett hatt et godt forhold til gjennom hele livet. Hvis man ser bort fra da jeg var 12-15 år da jeg var en skikkelig drittunge! :roll:

Faren min har jeg aldri kjent, så jeg er vel en liten bastard! :D

Hmm.. har endel personlige ting jeg sitter med som jeg ikke føler for å legge ut med her på forumet da! :)

Lenke til kommentar
Mamma har jeg stort sett hatt et godt forhold til gjennom hele livet. Hvis man ser bort fra da jeg var 12-15 år da jeg var en skikkelig drittunge!  :roll:

Faren min har jeg aldri kjent, så jeg er vel en liten bastard! :D

Hmm.. har endel personlige ting jeg sitter med som jeg ikke føler for å legge ut med her på forumet da! :)

7601553[/snapback]

Du vet ingenting om faren din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...