Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold til foreldre


Anbefalte innlegg

huff, trist å høre at mange har vanskelige forhold til foreldrene sine. men slapp av, det blir gode folk av dere :)

 

mine foreldre har egentlig vært svært tolmodige med meg og min søster, føler jeg stort sett har hatt fritt spillerom når det gjelder valg av fritidsaktiviteter, skolegang osv.

spilte fotball 3 ganger i uka før, så kutta jeg rett av, tok opp dataspilling på heltid. tilbrakte sikkert 2 år forran dataskjermen på rommet. de nevnte det jo noen ganger men jeg fikk spille uansett. innser nå at det bare var en fase som jeg har vokst ifra, nå trener jeg 4 ganger i uka frivillig, værdsetter venner og familie mye høyere enn dataen. både jeg og foreldrene mine er nokk glade for at de lot meg velge selv hva jeg ville gjøre, og det førte jo til det beste resultatet både jeg og dem kunne tenkt seg.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at ungdommer har et dårlig forhold til foreldrene sine er absolutt ikke noen ny oppfinnelse, men for å være helt ærlig, så tror jeg ikke det er vi som vokser oss av jævelskapen vår, det er de som vokser av seg hva enn som feiler dem. Med mine foreldre har jeg et ganske greit og åpent forhold, når vi snakker, men dessverre er det ikke ofte jeg får tid til å snakke med foreldrene mine, for jeg er barnet i midten, og foreldrene mine har en eldstemann som omtrent leter etter trøbbel, og en yngstemann som ikke er stort mye bedre, og begge dem "stjeler" en del av oppmerksomheten som burde tilfalt meg (haha, oppmerksomhetshore?)

 

Det er egentlig til ganske stor frustrasjon, men jeg orker ikke å snakke med dem om det, for når vi først snakker, så snakker vi om alt mellom himmel og jord, har internhumor og greier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har veldig bra forhold til mamma Snakket ikke så mye med min far når han levde (han bodde i Danmark og sånt).

Min søster har jeg veldig dårlig forhold til å hun skylder på meg for alt som skjer vis hun fks får dårlig karakter på en prøve så er det min skyld. Hun klikker også for alt mulig vis jeg fks spør hun om noe så er det bare "hold kjeft din jævla dritt unge". Vet lillebrødre kan være irriterende men jeg gjør virkelig ikke noe provoserende mot henne hun bare skylder på meg for alt mulig det vist også min skyld at hun vær dag tenker på å ta livet av seg fordi jeg gjør det så jævlig hjemme ..heh..? verste er at hun er 18 år og oppfører seg slik ennå :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...