Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

voldelige spill gjør ungdommen voldelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så vil jeg si "Voldelige spill gjør ungdommen voldelig" er å dra alle over i en kam. Jeg og alle mine venner spiller voldelige spill, og vi er svært rolige. Noen blir påvirket slik at de går ut og gjør voldelige ting etter de har spilt ett voldelig spill, men det er ikke mange. Jeg vil heller si at vold på film og TV bidrar mer enn dataspill, siden det faktisk er deg selv som utfører volden på spillet og blir på en måte (er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det) "tilfreds".

Lenke til kommentar

Spill gjør ikke unger noe mer voldelig, det er noe som er oppfunnet av pengegriske advokater i statene (les: Jack Thompson) som hadde en misserabel oppvekst selv og hater å se andre folk ha det morro.

 

Dvs, manngen er totalt syk i nøtta si og trenger en god tur til en psykolog.

 

Fakta er at det er ingen beviser på en relasjon mellom voldelig spill og voldelig oppførsel. 100% av sakene der vold er blitt ytet mot andre er på grunnlag av andre ting enn voldelige spill.

Lenke til kommentar

Det er ikke spillene som gjør av unger blir voldelig, det er ungene selv som mangler selvkontroll. Nå skal ikke "unger" spille 18 års aldergrensespill, fordi det vil påvirke dem i den grad at de ikke har en god nok oppfattelse av hva som er rett og galt. Hold ungdommen til de aldersgrensene så går alt så bra. Om et par folk går gg på en skole fordi de selv og foreldrene ikke klarte å merke noe er noe som må skje i et slikt samfunn vi lever i, finnes alltid folk som klikker og må få utløp av aggresjon på gale måter.

Lenke til kommentar

ett stort problem er jo dette:

Blir barn voldelige av å spille voldelige spilll?

Spiller voldelige barn mer voldlige spill enn andre?

 

jeg tror på det siste, da jeg ofte har spillt voldelige spill, men jeg har enda ikke vært voldelig...

jeg ble med voldlig av militæret, jeg var for første gang nært å dra til en type på byen etter militæret...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...