Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare så du hvet det de som kjøper de største amerikanske bensindrikkerne monterer gassannlegg og da er det så å si 0 i forurensing bedre enn civic og toyo.

De som jobber i annlegsbransjen må ha litt motor for å dra store hengere,, syntes jeg ser en civic med 1,1 liters motor dra en 2,5 t henger.

7209088[/snapback]

 

Hehe.. dette går nok helt fint trur sosialister, dem eier ikke kunnskap om noe, dem trur at en feks elbil er like god til alt.

 

Dem trur jo at utslipp fra bensinbiler er fyfy men som jeg sier i min forrige post så står menneskeheten for 3% av Co2 utslipp resten er naturen. Nox derimot er mye mer ille enn Co2, dette legger seg over byer og er et helvete for de som har asma og andre pustevansker, men dette skjønner ikke en sosialist siden dem har et forvrengt syn på verden. Så Diesel belønner dem med lavere utgifter.

 

Men flertallet ville jo ha denne regjeringen :no:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
mennesker står for rundt 3% av CO2 utslipp, resten er fra naturen selv.

Jeg er fullt klar over det, men det betyr ikke at 3% for mye ikke gjør noe. Det som teller er at totalinnholdet i atmosfæren øker år for år. Det er som å sette en million på bankkonto til 3% rente og se at den vokser fra år til år.

 

på min bil har jeg fjernet katalysatoren så min har et ganske fint utslipp for å få litt mere HK :)

og med de syke avgiftene her i norge gjør jeg mest mulig for å slippe ut mest mulig per kr jeg betalter :w00t:

7209057[/snapback]

Jeg må si at det er ganske sykt å prøve å forurense mest mulig. Du rett og slett "driter i egen hage" for å ødelegge for andre.

 

Bare så du hvet det de som kjøper de største amerikanske bensindrikkerne monterer gassannlegg og da er det så å si 0 i forurensing bedre enn civic og toyo. De som jobber i annlegsbransjen må ha litt motor for å dra store hengere,, syntes jeg ser en civic med 1,1 liters motor dra en 2,5 t henger.

7209088[/snapback]

Hehe.. dette går nok helt fint trur sosialister, dem eier ikke kunnskap om noe, dem trur at en feks elbil er like god til alt.

7209137[/snapback]

Nå får det bli slutt på stigmatiseringen. Dere aner fortsatt ikke hvor jeg står politisk og det har ingenting med saken å gjøre. Å påstå at jeg mener <sett inn et lattelig utsagn her> er helt miningsløst. Det kalles for stråmann og er slett ikke det jeg mener. Vennligst hold dere saklig og ikke kom med slikt tull.

Lenke til kommentar
Hehe, du kan ikke starte en sånn tråd uten å erte på deg bilinteresserte folk. ;)

7208550[/snapback]

Jeg vet ;)

 

Jeg har gått inn i "løvens hule" (bilforumet) og roper høyt. Det samme skjedde da jeg startet tråden "bønder og statlig sponsing". (se signaturen). Jeg er i mot statlig sponsing av bønder og det resulterte selvsagt i massive angrep fra hovedsaklig bønder og folk med bønder i nær familie. Selv om bønder bare utgjør under 2% av norges befolkning så er jeg sikker på at over 50% av innleggene er fra nettopp bønder. Det samme regner jeg med kommer til å skje her. De som er litt i mot store bensinslukere skriver et innlegg eller to og forsvinner. De som er for store bensinslukere vil teppebombe tråden i raseri. Déjà vu tråden om bønder og statlig sponsing. For at alle skal bli hørt litt jevnere kan det sikkert være lurt å sette opp en avstemning.

Lenke til kommentar
Jeg må si at det er ganske sykt å prøve å forurense mest mulig. Du rett og slett "driter i egen hage" for å ødelegge for andre.

 

 

Hva mener du med drite i egen hage for å ødelegge for andre?, driter man i sin egen hage ødelegger man bare for seg selv.

 

Noe jeg ikke gjør i dette tilfellet siden jeg får mere futt i bilen min samt mer lyd.

 

 

Nei vet ikke hvor du står politisk men det meste utenom det at du er mot statlig støtte av bønder tyder på at du er en skikkelig sosialist.

Lenke til kommentar

En del av de som jobber innenfor bygg/annlggesbransjen er i besittelse av store amerikanske pickups/Suburbans og andre lignende doninger,dette har jeg egentlig full forståelse for siden det skal fraktes/trekkes tunge elementer og lignende. Når privatpersoner går til annskaffelse av for eksempel en diger Hummer så er det som oftest bare snakk om å sette en slags status,har egentlig aldri skjønt at det å eie en slik stygg bil kan være noe status i det hele tatt.Skal man på død og liv kjøre biler på 3 - 4 t så hvorfor ikke begynne som yrkessjåfør først som sist? :)

Lenke til kommentar

Dennis87: Som du kanskje vet så er det ikke lovlig å fjerne katalysatoren på bil ser som har dette pga. utslippsgrensene. Denvil ihvertall ikke bli godkjent uten katalysator, men antar at du skrur på denne før kontroll.

 

Problemet ser ut til å være delt i to, en miljø faktor og en harry faktor.

 

Med harry faktoren er jeg helt enig, dette er biler som skulle vært borte for lengst.

 

Når det gjelder miljøfaktoren stiller saken seg litt annerledes for min del.

 

Ja det er morsomt å lese om regjeringens nye forslag til såkalte miljø differensierte avgifter som i realiteten for det meste øker avgiftsinntektene til staten. Faktisk vil jeg hevde at dette systemet er enda verre enn vektsystemet siden det kan fort slå uheldig ut, spesielt med tanke på miljø biler som går på bio drivstoff.

 

Det hadde også gjort seg bedre om staten ville lovregulere miljøtiltak for drivstoffforhandlerene. I norge er det bare en E85 pumpe, og den befinner seg på Storo. Det er nesten umulig å få tak i 92 oktan bensin (bare jet som har det), og det er bare jet som har håndtak som fører avgassene tilbake i tanker slik at man kan få benyttet seg av disse også).

 

Videre så er det tilnærmet null satsning på bio diesel for det vanlige markedet.

 

På mange vanlige biler kan man fylle 50/ 50 med E85 og 92 oktan, oktan tallet vil da ligge på rundt 99.

 

Når det gjelder Diesel så er det faktisk verre en bensin med tanke på partikkelfiltrene.

 

Når det gjelder biler fra USA så har vel California blant annet innført strengere krav til forurensning enn de man har i EU.

Lenke til kommentar
mennesker står for rundt 3% av CO2 utslipp, resten er fra naturen selv.

 

fra Wikipedia: NOAA research estimates that 97% of atmospheric CO2 created each year is from natural sources and approximately 3% is from human activities

 

Link

 

Eks et vulkan utbrudd forrurenser mer vær dag enn det flytrafikken gjør på 1 år. så kan ikke dere miljøaktivister heller stille dere med sånn plakater eller binde dere fast langst en fjellside som har vulkanutbrud og hindre dette :)

 

Eller skogbranner?

 

 

på min bil har jeg fjernet katalysatoren så min har et ganske fint utslipp for å få litt mere HK :)

og med de syke avgiftene her i norge gjør jeg mest mulig for å slippe ut mest mulig per kr jeg betalter :w00t:

7209057[/snapback]

 

 

 

Skjønner deg veldig godt! Kjører selv uten katalysator på den andre bilen min, en Chevrolet Astro 4x4 4,3l BENSIN

Dette fører da til mer hk :dribble:

 

Om den forurenser mer driter jeg oppi, da jeg verken er miljøfreak, og langt i fra sosialister!

 

Når du Simen1 eller hva du heter, ikke klarer å forstå oss som er bil-intreserte, ikke har peiling på hva du snakker om når det angår biler, så bør du kanskje stenge denne tråden!

 

 

Og begynne å snakke om 3% renter er berre bullshit!

 

Og hvorfor vil du straffe de som trenger en stor bil?

De som har mange unger, og som trenger større motor p.g.a vekta?

 

Det er et framkomstmiddel, og de er nok straffet fra før av!

Argumentene dine er patetiske!

Vil få det til å høres ut som at verden går under om man kjører en Chevrolet Suburban istedenfor en Volskwagen Golf!

 

 

Og man er dum om man ikke skjønner at èneste grunnen til at staten skal innføre dette miljø crapet, er fordi de skal ha enda mer penger i kassa!

Det er mange flere biler som blir dyrere enn billigere!

 

Om de hadde brukt pengene de håver inn på biler, til faktisk å bygge veier i dette landet som er kjørbare, trygge veier, høyere fartgrenser osv så hadde kanskje flere folk vert fornøyde!

 

 

Det at folk stemte på den rød/grønne regjeringen skjønner jeg ikke!

Ser òmtrent ikke noe positivt i den, eneste må vel være gratis skolebøker og litt slik!

 

 

Btw: Hva syns du om slike biler? er ikke så stygg, er ikke så stor, men så var det de med motor :dribble:

 

 

85% av prisen denne bilen ville sikkert gått i avgifter til den kassa om denne ble solgt her ny, rettferdig?

Endret av Datacalibel
Lenke til kommentar
Hehe, du kan ikke starte en sånn tråd uten å erte på deg bilinteresserte folk. ;)

7208550[/snapback]

Jeg vet ;)

 

Jeg har gått inn i "løvens hule" (bilforumet) og roper høyt. Det samme skjedde da jeg startet tråden "bønder og statlig sponsing". (se signaturen). Jeg er i mot statlig sponsing av bønder og det resulterte selvsagt i massive angrep fra hovedsaklig bønder og folk med bønder i nær familie. Selv om bønder bare utgjør under 2% av norges befolkning så er jeg sikker på at over 50% av innleggene er fra nettopp bønder. Det samme regner jeg med kommer til å skje her. De som er litt i mot store bensinslukere skriver et innlegg eller to og forsvinner. De som er for store bensinslukere vil teppebombe tråden i raseri. Déjà vu tråden om bønder og statlig sponsing. For at alle skal bli hørt litt jevnere kan det sikkert være lurt å sette opp en avstemning.

7209196[/snapback]

 

Jeg er helt enig med deg i at vi bør stoppe den statelige sponsingen av bøndene. Og det tyder absolutt på at du ikke er en sosialist. :) Nok off-topic...

 

I dag får staten inn omtrent 70 milliarder kroner i bilavgifter hvert år. Ca 14 milliarder kommer tilbake i form av veier. Resten forsvinner i statskassa. Med dagens utbygging tar det 60 år å få en god nok standard på de eksisterende veiene våre. Mye lengre hvis vi må bygge flere, noe som er skrikende nødvendig. En gjennomsnittsfamilie i dag trenger en sikker og trygg bil med stor nok plass, gjerne med firehjulsdrift. Spesielt hvis man bor på landet hvor veistandarden er elendig, med mye snø om vinteren, og nesten total mangel på kollektivtransport. Denne bilen blir straffet meget hardt av avgiftsssystemet pga vekt, hestekrefter og utslipp. Enden på visa er at familien kjøper en mindre bil, gjerne brukt. Denne bilen er ikke like sikker og forurenser vanligvis mye mer. Så legger de i vei på tur, nedover de dårligste veiene i Europa, ser man bort ifra Albania. Hvis denne famlien nå krasjer, får de mye større skader enn de ville fått i den større og tryggere bil. Sett bort ifra det forferdelige menneskelige aspektet ved en slik ulykke, så medfører denne ulykken staten tap i titalls millioner klassen. Hadde pengene blitt brukt annerledes, mer til bedre og sikrere veier, og hvis man senket bilavgiftene, hadde kanskje familien vært i live. Bilpolitikken i dette landet er utrolig kynisk, og kun basert på sosialistisk ideologi. Dette får forferdelige konsekvenser.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Når du Simen1 eller hva du heter, ikke klarer å forstå oss som er bil-intreserte, ikke har peiling på hva du snakker om når det angår biler, så bør du kanskje stenge denne tråden!

 

 

Og begynne å snakke om 3% renter er berre bullshit!

 

Argumentene dine er patetiske!

 

 

 

Og man er dum om man ikke skjønner at èneste grunnen til at staten skal innføre dette miljø crapet, er fordi de skal ha enda mer penger i kassa!

 

 

Dette er bare eksempler fra det siste innlegget ditt, jeg foreslår at du roer tonen din litt, anse dette som en "muntlig advarsel", jeg kommer til å dele ut muntlige advarsler om folk fortsetter her inne med denne tonen.

 

Og holde dere til saken, hva folk stemmer på er irrelevant, diskutere saken, isteden for å mase om sosialister og miljøfreaker, klarer dere ikke å argumentere på saken, så la være å si noe i det hele tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt generelt om saken:

 

Om mange kjører rundt med store SUVer så blir den totale trafikksikkerheten dårligere, utifra et egoistisk synspunkt, så er det en fordel å ha en tung bil når du kolliderer med en annen bil, men for samfunnet totalt er det ugunstig med store tunge biler.

 

"Verden går ikke under om jeg kjører en forurensende bil", nei det gjør den ikke, men argumentet er, med respekt å melde, elendig. Det er kostnadene for samfunnet som helhet som teller, og det er flere enn bare en person i landet som kjører et bensinsluk.

 

Veiavgifter: Hva har det å si hva man tar inn i bilavgifter kontra hva man bruker på veier? Det som teller er om man synes veiavgifter er en fornuftig måte å ta inn penger på (primært for å regulere hvor mye folk kjører?) og om man bruker nok på veiene. (i forhold til andre poster på statsbudsjettet, alt er endel av den samme hopen penger uansett, akkurat hvilke penger som kom fra hvilke inntektskilde er irrelevant i mine øyne, det som teller er om 1. Måten å ta inn penger på er fornuftig 2. Bruken av penger er fornuftig). Om man mente 50 milliarder på veien et år, og det var nok, skal man bare kaste pengene bort på unødvendige prosjekter? Da er det bedre å bruke det på noe som trenger pengene mer.

 

Jeg så argumenter her fra folk som mener at de har god peiling på bil, som mener at man trenger en stor 4wd om vinteren i norge. Når er det dette hjelper? Stort sett for å komme seg opp bakker o.l. og det klarer man fint på nesten alle steder på bondelandet med en 2-hjulstrekket bil i dag. Er du en grei sjåfør klarer man seg helt fint med en 2-hjulstrekker nesten overalt i norge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir nesten kvalm av å se holdningene til endel som poster her!

 

Er jo så egoistisk som det vel går ann å bli!

 

Ja, det finnes familier som trenger stor bil, men de aller fleste har, som mange har nevnt, ikke bruk for 4-5l og mange hundre hk.

 

Eksempel på familiebil for dem som har greid det kunsstykket å skaffe seg 5 unger som alle må være med i samme bil vil jo kunne løses med f.eks. en VW Touran. 7 seter, TDI og et forbruk på under 0,5l på mila med balansert kjøring. Svært få har bruk for 4wd, men om det absolutt trengs så vil jo et system likt VW's 4 Motion, som er forhjulstrekk helt til hjulene slipper, hvor kraften så blir overført til bakhjulene.

Å kjøre rundt med 4wd i by, eller på brøytet vei (som de fleste som har det gjør) er bare dumt. Sliter dekk raskere, høyere forbruk og igjen: mer utslipp.

 

I tillegg enig om utseendet, synes de er stygge som juling hele gjengen. Også lyser det jo arroganse/egoisme fra folk som kjører sånne biler til og fra jobb med matpakken i passasjersetet! ;)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noe på at den største % delen av den Amerikanske befolkning kjører Suver. Japanske biler er de bilene som det blir solgt mest av i Amerika. Men de har kanskje en høyere procentdel mer Suver en Norge og de fleste ikke har bruk for dem det tror jeg på.

 

Noe som er litt feil i Amerika er at Diesel er 0.7$ dyrere enn Bensinen per Gallon, hvordan i huleste er riktig?

 

I Norge så er det noen få som trenger store biler pga barn eller store biler med 4x4 for og komme seg fram hvis de bor et sted med veldig ulendte veier eller lange bakker. Isåfall synes jeg de kan kjøpe seg en slik en med Diesel hvis mulig. De syns jeg forøvring om alle som kjøper seg bil ny eller gammel. En diesel bil bruker vanvittig mye mindre enn en tilsvarernde bensin bil. Spesielt på det som vi kjører mest, nemlig by kjøring. (Diesel ligger ca 20-30% mindre drivstoff forbruk gjennomsnittlig, og de slippere ut mindre farlige gasser også)

 

Jeg kjører 5mil hver dag. Gjennom Tønsberg i kø og videre til bakkenteigen i relativt godt flyt. Og med min 1978 model mercedes med 2.4 Liter diesel så har jeg et forbruk på 0.72 i gjennomsnitt.

Når jeg får i gang motorvarmer i gang og får bytta thermostaten så kommer jeg til og ligge på 0.7 hvis ikke mindre. Det er ikke vits for meg og kjøre til skolen egentlig, jeg kan ta buss. Det tar omtrent dobbelt så lang tid men er blant annet 5 ganger billigere. Problemet er at jeg er veldig glad i og kjøre min egen bil :)

 

Alt i alt er jeg veldig i mot biler med høyt forbruk. Der de fleste av disse er store Amerikanske biler med bedritene motorer.

Lenke til kommentar

@ Simen

 

Nå har ikke jeg lest hele tråden og jeg kjenner ikke deg personlig så ikke ta denne meldingen personlig.

 

Etter min mening er det hos dere storbyfolk problemet ligger.

 

Når jeg skriver storbyfolk så mener jeg de som bor midt i storbyene (Oslo, Trondheim, Stavanger osv) og som ikke har andre transportbehov enn å fløtte rævva si til og fra jobben og samtidig svippe en tur innom rema en gang i blandt. Disse folkene tror da at alle andre menneskene i bygdenorge har akkurat de samme behovene som by-folket.

 

Det finnes folk som bor langs dårlige grusveier utfor byene med 4 unger. 2 av disse driver med hestesport og de to andre driver med motorcross.

 

Denne familien må da ha en bil som kan frakte hele familien på 6 pluss bagasje for et ridestevne eller cross-treff med full oppakning. Denen bilen må da også klare å trekke et par tonn hestehenger.

 

Det sier seg selv at en liten golf (grøss) ikke klarer denne oppgaven. Da trengs det noe med litt motor, plass og kapasitet til å trekke henger. På toppen av det hele vil de ha litt komfort på lange turer så ofte faller da valget på noe stort amerikansk.

 

Det er denne problemnstillingen norske politikere (som seff bor midt i oslo-gryta) ikke skjønner.

 

JA, jeg skjønner at disse bilene er værre å fronte mot, men tenk deg en fiesta versus 18 hjuls vogtog... Folk velger store biler fordi at de selv ønsker å være trygg. Du skriver at store biler er mere trafikkfarlig. Den er god, du kan få kjøre rundt i din miljøvenlige el-bil, og jeg kjøre i Dodge min så ser vi vem som kommer best ut av en front mot front med en stor varebil..

 

Det var snakk om å forby store biler i storbyene. Jeg skjønner problematikken, men hva skal bygdefolket gjøre den dagen de skal inn til byen??

 

JA, jeg skjønner også at mange kjøper store biler uten at de har behov for det, men disse folkene har som regel nok penger til å kjøpe den bilen uansett hvordan avgiftene legger seg. Det er de personene som har andre interesser en kino og teater som blir rammet.

 

Det er så mye jeg har lyst til å skrive, men det blir bare rot når jeg blir ivrig, og som sagt igjen Simen: Det er ikek meningen og støte deg direkte, men jeg blir så fyrt når byfolk begynner å sutre over at folk har større biler enn dem selv.. Enkelte har faktisk behov for store biler...

Endret av wazzza
Lenke til kommentar
@ Simen

 

Nå har ikke jeg lest hele tråden og jeg kjenner ikke deg personlig så ikke ta denne meldingen personlig.

 

Etter min mening er det hos dere storbyfolk problemet ligger. Siden du har kommet med denne tråden samt brukt din stilling her på bruket til å gjøre den sticky skjønner jeg at dette er noe du bryr deg om.

 

Når jeg skriver storbyfolk så mener jeg de som bor midt i storbyene (Oslo, Trondheim, Stavanger osv) og som ikke har andre transportbehov enn å fløtte rævva si til og fra jobben og samtidig svippe en tur innom rema en gang i blandt. Disse folkene tror da at alle andre menneskene i bygdenorge har akkurat de samme behovene som by-folket.

 

Det finnes folk som bor langs dårlige grusveier utfor byene med 4 unger. 2 av disse driver med hestesport og de to andre driver med motorcross.

 

Denne familien må da ha en bil som kan frakte hele familien på 6 pluss bagasje for et ridestevne eller cross-treff med full oppakning. Denen bilen må da også klare å trekke et par tonn hestehenger.

 

Det sier seg selv at en liten golf (grøss) ikke klarer denne oppgaven. Da trengs det noe med litt motor, plass og kapasitet til å trekke henger. På toppen av det hele vil de ha litt komfort på lange turer så ofte faller da valget på noe stort amerikansk.

 

Det er denne problemnstillingen norske politikere (som seff bor midt i oslo-gryta) ikke skjønner.

 

JA, jeg skjønner at disse bilene er værre å fronte mot, men tenk deg en fiesta versus 18 hjuls vogtog... Folk velger store biler fordi at de selv ønsker å være trygg. Du skriver at store biler er mere trafikkfarlig. Den er god, du kan få kjøre rundt i din miljøvenlige el-bil, og jeg kjøre i Dodge min så ser vi vem som kommer best ut av en front mot front med en stor varebil..

 

Det var snakk om å forby store biler i storbyene. Jeg skjønner problematikken, men hva skal bygdefolket gjøre den dagen de skal inn til byen??

 

JA, jeg skjønner også at mange kjøper store biler uten at de har behov for det, men disse folkene har som regel nok penger til å kjøpe den bilen uansett hvordan avgiftene legger seg. Det er de personene som har andre interesser en kino og teater som blir rammet.

 

Det er så mye jeg har lyst til å skrive, men det blir bare rot når jeg blir ivrig, og som sagt igjen Simen: Det er ikek meningen og støte deg direkte, men jeg blir så fyrt når byfolk begynner å sutre over at folk har større biler enn dem selv.. Enkelte har faktisk behov for store biler...

7211929[/snapback]

 

Jeg tror du gjør en feil når du kommer med slike antakelser om de som er uenig med deg, før jeg tar for meg det: de fleste bor i en by, eller nærme byen, og bor du langt ut på landet så har du feks billigere bokostnader, store biler belaster samfunnet mer, er det da så forferdelig at folk på landet som har en stor bil må betale mer avgifter?

 

Og litt mer om ditt innlegg, jeg har selv bodd på gård i 18 år, de aller fleste som bor på landet klarer seg fint med en vanlig bil også, skal du ha 6 under, eller drive med så dyre hobbyer som ridning og crosskjøring, så er det et valg man tar, og jeg mener at bilutgiften neppe er det som hindrer deg når du først driver med det. Har man ikke råd så gjør man det ikke.

 

At det er tryggere for personen i den tyngste bilen når man kolliderer er greit nok, men for samfunnet som helhet blir det mer skader av tyngre biler, det er egoistisk å ha en mye større bil enn alle andre for å øke sin sikkerhet på beksotning av alle andre, da ser ikke jeg problemet med at slike biler avgiftsbelegges mer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og med min 1978 model mercedes med 2.4 Liter diesel så har jeg et forbruk på 0.72 i gjennomsnitt.

 

Problemet er at jeg er veldig glad i og kjøre min egen bil :)

 

Alt i alt er jeg veldig i mot biler med høyt forbruk. Der de fleste av disse er store Amerikanske biler med bedritene motorer.

7211757[/snapback]

 

Blomsterenger og kildevann som kommer ut av din bil tror du?

 

Alle har en grunn til å kjøre akkurat den bilen og det enkleste er selvfølgelig at de andre skal ta grep.

 

Enkleste måten å forandre verden på er å forandre egen oppførsel. Vanskeligste å gjøre her i livet er å forandre egen oppførsel.

 

Og hva er det som er så bedritent med motorer i amerikanske biler?

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...