Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

Fattern kjører chevrolet tahoe 300hk, bruker 1,3 på mila. Han ville han en slik bil for han liker å sitte høyt å føle seg trygg i trafikken.  Det er jo som å krasje med en tangs vis du får en mini i grillen lissom.

7211953[/snapback]

 

Ja eller en liten Elbil som Buddy lol :p fatter ikke at folk tør og gidder kjøre rundt i sånne søppelbiler. kunne jo like godt ha kjørt rundt i en papp bil.

 

Og dere som gjør det hvorfor skal vi med store biler føye oss etter deres "biler"? og for at dere skal være trygge slik at vi ikke kræsjer i de små jalla bilene slik at dere dauer? Hvorfor kan ikke dere gjøre som oss? passer det ikke dere? nei ikke meg heller.

 

kan ikke heller dere kjøpe store biler hvis dere er så redd for å kræsje med oss? hvorfor er det vi som må kjøpe små? bare for dere vil det? :hmm:

 

Og jeg bryr meg IKKE om at jeg forrurenser litt mer så lenge jeg er tryggere på veien og kan komme meg fram på vanskelig føre. Siden jeg liker fakktisk livet mitt, men dere som kjører El.biler er vell kanskje ikke like glad i det?

 

EDIT: Prøv å holde sosialisme, kommunisme og andre politiske retninger ut av dette, dette er en diskusjon om bilavgifter, ikke politisk ideologi. -AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fattern kjører chevrolet tahoe 300hk, bruker 1,3 på mila. Han ville han en slik bil for han liker å sitte høyt å føle seg trygg i trafikken.  Det er jo som å krasje med en tangs vis du får en mini i grillen lissom.

7211953[/snapback]

 

Ja eller en liten Elbil som Buddy lol :p fatter ikke at folk tør og gidder kjøre rundt i sånne søppelbiler. kunne jo like godt ha kjørt rundt i en papp bil.

 

Og dere som gjør det hvorfor skal vi med store biler føye oss etter deres "biler"? og for at dere skal være trygge slik at vi ikke kræsjer i de små jalla bilene slik at dere dauer? Hvorfor kan ikke dere gjøre som oss? passer det ikke dere? nei ikke meg heller.

 

kan ikke heller dere kjøpe store biler hvis dere er så redd for å kræsje med oss? hvorfor er det vi som må kjøpe små? bare for dere vil det? :hmm:

 

Og jeg bryr meg IKKE om at jeg forrurenser litt mer så lenge jeg er tryggere på veien og kan komme meg fram på vanskelig føre. Siden jeg liker fakktisk livet mitt, men dere som kjører El.biler er vell kanskje ikke like glad i det?

 

Men dere kommunister (Sosialister) skal jo alltid ha det sånn som DERE VIL.!! er jo ikke noe nytt det

7212044[/snapback]

Hehe, El bil ja :thumbup:

Åssen bil kjører du da?

Lenke til kommentar

 

Og dere som gjør det hvorfor skal vi med store biler føye oss etter deres "biler"? og for at dere skal være trygge slik at vi ikke kræsjer i de små jalla bilene slik at dere dauer? Hvorfor kan ikke dere gjøre som oss? passer det ikke dere? nei ikke meg heller.

 

kan ikke heller dere kjøpe store biler hvis dere er så redd for å kræsje med oss? hvorfor er det vi som må kjøpe små? bare for dere vil det? :hmm:

 

Hvis alle har store biler vil trafikken bli mer utrygg enn om alle hadde små (evt normale) biler. Jeg mere vekt som er involvert i kollisjoner, jo mere krefter, man kan ikke bare fortsette en rustningskrig med tyngre og tyngre biler, det blir bare mer skader i samfunnet totalt av det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hehe, El bil ja :thumbup:

Åssen bil kjører du da?

 

Jeg kjører til vanlig Toyota Celica, noe som er stor sammenlignet med El biler og Polo feks hehe... men liker store biler veldig godt, har lyst på en Toyota Landcruiser eller lignedne når behovet med familie osv kommer siden da skal min familie være tryggest mulig :) og skal komme fram til hytta.

Så derfor forsvarer jeg dem :)

Lenke til kommentar
Hvis alle har store biler vil trafikken bli mer utrygg enn om alle hadde små (evt normale) biler. Jeg mere vekt som er involvert i kollisjoner, jo mere krefter, man kan ikke bare fortsette en rustningskrig med tyngre og tyngre biler, det blir bare mer skader i samfunnet totalt av det.

 

AtW

7212224[/snapback]

 

Hvorfor skal vi ha små, kan ikke alle ha store da?

Hva når man kjører ut av veien å treffer et tre? store biler er også tryggere da. i en liten bil så blir det jo kveld og mørkt når man kjører ut i 50 km/t

Lenke til kommentar
Hehe, El bil ja :thumbup:

Åssen bil kjører du da?

 

Jeg kjører til vanlig Toyota Celica, noe som er stor sammenlignet med El biler og Polo feks hehe... men liker store biler veldig godt, har lyst på en Toyota Landcruiser eller lignedne når behovet med familie osv kommer siden da skal min familie være tryggest mulig :) og skal komme fram til hytta.

Så derfor forsvarer jeg dem :)

7212337[/snapback]

 

Jepp, landcrusier er fine biler!:) Jeg skjønner ikke hvorfor de klager over de som kjører svære biler? Det er fordi vi føler oss mer trygge i trafikken. Vis det skulle oppstå kollisjon.

Lenke til kommentar
Hvis alle har store biler vil trafikken bli mer utrygg enn om alle hadde små (evt normale) biler. Jeg mere vekt som er involvert i kollisjoner, jo mere krefter, man kan ikke bare fortsette en rustningskrig med tyngre og tyngre biler, det blir bare mer skader i samfunnet totalt av det.

 

AtW

7212224[/snapback]

 

Hvorfor skal vi ha små, kan ikke alle ha store da?

Hva når man kjører ut av veien å treffer et tre? store biler er også tryggere da. i en liten bil så blir det jo kveld og mørkt når man kjører ut i 50 km/t

7212369[/snapback]

 

For å gjenta meg selv for ørtende gang: fordi om alle har store biler, så blir det flere skader. Det blir flere krefter i kollisjonene om alle bilene er tunge. En stor bil er vel ikke spesielt mer trafikksikker mot et tre enn en normal bil? For å ikke snakke om at lettere biler er lettere å holde på veien.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hehe, El bil ja :thumbup:

Åssen bil kjører du da?

 

Jeg kjører til vanlig Toyota Celica, noe som er stor sammenlignet med El biler og Polo feks hehe... men liker store biler veldig godt, har lyst på en Toyota Landcruiser eller lignedne når behovet med familie osv kommer siden da skal min familie være tryggest mulig :) og skal komme fram til hytta.

Så derfor forsvarer jeg dem :)

7212337[/snapback]

 

Jepp, landcrusier er fine biler!:) Jeg skjønner ikke hvorfor de klager over de som kjører svære biler? Det er fordi vi føler oss mer trygge i trafikken. Vis det skulle oppstå kollisjon.

7212383[/snapback]

 

Folk klager fordi at det går utover alle andre, er det vanskelig å skjønne?

 

AtW

Lenke til kommentar

Angående de store stygge bensinslukerene som er avbildet i første post. Hvilke av dem bråker? Det er knapt en lyd å høre fra nyere amerikanske biler med bensinmotor. En skam spør du meg. Savner virkelig litt 'muller, muller' lyd. Diesel utgavene bråker jo en del men de er ikke bensinslukere.

 

Så, hvilke av de bensinslukerene bråker mer enn bensinbrukende biler?

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Hva skal vi si det det her Dennis87 ? :)

Kan vel ikke si annet enn at jeg er uenig.

7212441[/snapback]

 

Hva er det du er uenig i? At det er mere krefter i en kollisjon når bilene er tyngre? Eller mener du bare at store biler ikke bør avgiftsbelegges ekstra til tross for at de er mer belastende for samfunnet?

 

AtW

7212452[/snapback]

 

At det er mere krefter i en tyngre bil sier vel seg skjølv. Folk må jo bestemme åssen bil de vil ha! Det er ikke vårs det går utover det er de små egga dere kjører rundt i som blir omelett!

Hvorfor kjører du rundt i en liten bil da:) ?

Lenke til kommentar
Hva skal vi si det det her Dennis87 ? :)

Kan vel ikke si annet enn at jeg er uenig.

7212441[/snapback]

 

Hva er det du er uenig i? At det er mere krefter i en kollisjon når bilene er tyngre? Eller mener du bare at store biler ikke bør avgiftsbelegges ekstra til tross for at de er mer belastende for samfunnet?

 

AtW

7212452[/snapback]

 

At det er mere krefter i en tyngre bil sier vel seg skjølv. Folk må jo bestemme åssen bil de vil ha! Det er ikke vårs det går utover det er de små egga dere kjører rundt i som blir omelett!

Hvorfor kjører du rundt i en liten bil da:) ?

7212495[/snapback]

 

Er det noen her som ikke har sagt at folk ikke burde få lov til å kjøper SUver o.l i det hele tatt?

 

Det er ikke meg det går utover om jeg grisebanker en tilfeldig forbipasserende heller, men det går utover samfunnet om folk gjør det, det er jo helt meningsløst å argumentere utifra "det går ikke utover meg personlig, så da er det fint", man må se på samfunnet når man bestemmer sånne ting. Jeg kan jo like gjerne si "er ikke meg det går utover om den store bilen din koster 10 mill" men man kommer ikke langt med slik argumentasjon.

 

Jeg kjører ikke liten bil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Drivstoffslukende bråkete og livsfarlige monstre på veien sier du? Joda, jeg kan tildels si meg enig i det, men da antar jeg det menes enkelte større typer og ikke alle som er større enn en stasjonsvogn(?).

 

Jeg oppgraderte bilparken i sommer fra en tysk stasjonsvogn til en svensk SUV. Ikke bare sitter jeg tryggere på så å si alle mulige måter med tanke på kollisjon og har mye bedre oversikt i trafikken, men elektronikken rundt om i bilen gjør framkommeligheten bedre og følelsen av en tryggere og bedre ferd er meget forsterket.

Dieselforbruket kan vel ikke sies å være enormt heller, da jeg har målt det til godt under 0,6 (under 0,55 også enkelte ganger).

 

Så hva er det nå som egentlig er å ille med disse bilene? Jeg vil si at det er mange andre biler som burde fjernes fra norske veier lenge før disse. (Joda, enkelte biler er verre enn andre, men slik som jeg ser det er det bedre med disse store enn de små brødboksene som folk har utsatt vrakingen i 10 år allerede).

Lenke til kommentar
Hva skal vi si det det her Dennis87 ? :)

Kan vel ikke si annet enn at jeg er uenig.

7212441[/snapback]

 

Hva er det du er uenig i? At det er mere krefter i en kollisjon når bilene er tyngre? Eller mener du bare at store biler ikke bør avgiftsbelegges ekstra til tross for at de er mer belastende for samfunnet?

 

AtW

7212452[/snapback]

 

Ja er mere krefter men er det to store biler har dem også like mye krefter som står i mot.

 

Du kan ikke nekte på at en stor bil tåler MYE mer å kjøre ut av veien pga at den er bygd mye sterkere enn en vanlig bil, den har også mere vekt som skal stoppe ja, men er uansett tryggere, bare å se på kræsj tester.

5 Stjerner på en vanlig bil kan ikke sammenlignes med 5 sjerner på en SUV, en SUV med 3 stjerner er mye tryggere enn en vanlig bil med 5 Stjerner.

 

Kan heller ikke se dem er noe spes mer belastende for sammfunnet, mindre skadde er ikke det bra? koster sinnsykt mye penger for sammfunnet og behandle en som har blitt invalid pga at personen har kjørt og kræsjet en el.bil

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Hva skal vi si det det her Dennis87 ? :)

Kan vel ikke si annet enn at jeg er uenig.

7212441[/snapback]

 

Hva er det du er uenig i? At det er mere krefter i en kollisjon når bilene er tyngre? Eller mener du bare at store biler ikke bør avgiftsbelegges ekstra til tross for at de er mer belastende for samfunnet?

 

AtW

7212452[/snapback]

 

Ja er mere krefter men er det to store biler har dem også like mye krefter som står i mot.

 

Du kan ikke nekte på at en stor bil tåler MYE mer å kjøre ut av veien pga at den er bygd mye sterkere enn en vanlig bil, den har også mere vekt som skal stoppe ja, men er uansett tryggere, bare å se på kræsj tester.

5 Stjerner på en vanlig bil kan ikke sammenlignes med 5 sjerner på en SUV, en SUV med 3 stjerner er mye tryggere enn en vanlig bil med 5 Stjerner.

7212574[/snapback]

 

Hva tror du er tryggest? 2 biler med normal størrelse og vekt på 1.5 tonn som kolliderer, eller to SUVer med vekt på 3 tonn som kolliderer? Tror du trafikken hadde vært tryggere sammenlagt om alle biler plutselig begynte å veie 5 tonn?

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan heller ikke se dem er noe spes mer belastende for sammfunnet, mindre skadde er ikke det bra? koster sinnsykt mye penger for sammfunnet og behandle en som har blitt invalid pga at personen har kjørt og kræsjet en el.bil

7212574[/snapback]

 

Så du forstår mao ikke at mengden skade i samfunnet totalt blir større med tungt biler? Tror du ikke mengden skadde hadde vært større om alle biler veide 10 tonn? Om en stor bil kræsjer med en liten, så blir personen i den lille skadd også, du er klar over det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja er mere krefter men er det to store biler har dem også like mye krefter som står i mot.

7212574[/snapback]

 

 

Så det du påstår er at dersom to lastebiler kolliderer, blir ikke skaden på sjåførene større enn dersom det skulle vært to personbiler? (Vi vet jo alle hva som skjer når en personbil fronter en lastebil)

7212593[/snapback]

 

Nei sier det blir det samme jo.

men en Suv er tryggere å kræsje i feks et tre, fjellvegg eller ta seg en skogstur ut av veien i 90 km/t.

 

En personbil blir most i møte med en lastebil ja, så da skal vi skal vi ikke ha lastebiler heller nå? :p

hva vil det si for sammfunnet?

har du en stor Suv er man tryggere i møte med lastebil, men som regel vil det bety døden uansett pga størrelsen, men kan da ikke fjerne lastebiler fordet? dem har vi jo bruk for! akkurat som veldig mange her i Norge fakktisk har bruk for en SUV :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...