Gå til innhold

Gamer.no runder 100 000 lesere


Anbefalte innlegg

Helt korrekt, vi måler kun norske besøk. Et besøk fra eksempelvis Sverige, Tyskland, Russland eller USA teller altså ikke på statistikken. Og sånn skal det også være :-)

I så fall er statestikken endå meir imponerande. Gledeleg å sjå at Gamer.no fortsett å vokse. Har vore artig å følgje utviklinga av sida frå den starta og fram til i dag. Blir spennande og sjå kva framtida vil bringe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer Gamer.no og hele gjengen hos dere, dere gjør en veldig god jobb og har høy kvalitet på artikkelene, det liker jeg, så gratulerer igjenn :thumbup:

 

Så forresten en som nevnte videosnutter litt tidligere, det var en god ide, kunne det vært noe og prioritere i framtiden? :cool:

 

Hva var egentlig den gamle rekorden?

Lenke til kommentar
Er det 100 000 forskjellige lesere? Fordi jeg er innpå gamersiden stadig og oppdaterer osv.

7201532[/snapback]

Høyst sannsynlig rapporteres det 100 000 "unike" brukere ja. Merk hermetegnene, for 100 000 unike web-brukere er langt i fra det samme som 100 000 mennesker. Folk har gjerne flere IPer, flere maskiner, flere nettlesere og leser nyheter fra mange devices. Tallet er derimot direkte sammenlignbart mot andre nettsider som benytter lik måling.

Lenke til kommentar

Jeg lurte også på om det var snakk om 118000 "unike" lesere, siden dette ikke spesifikt sto i selve artikkelen. Selv om jeg med stor sikkerhet går utifra at det er tall basert på "unike" besøk man ser på.

 

Rundt 3500-4000 unike besøk dagen er ikke så verst ;)

Og dere fortjener det, dere gjør tross alt en glimrende jobb.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Ja, vi snakker om unike lesere. Det er naturligvis ikke unike mennesker, men unike IP-addresser. Hvis en person er innom Gamer.no 10 ganger fra samme IP i løpet av 1 måned, så teller det som ett besøk. Hvis en annen personer innom 10 ganger totalt fra jobben, nettcafeen, svigermor eller fengsel, så teller det som fire besøk. Som Blib sier er det slik alle store nettsider måler trafikk.

 

Her er er de offisielle ukestallene fra TNS Gallup: http://www.tns-gallup.no/index.asp?type=ta...3&Sort_ret=desc

 

Rundt 3500-4000 unike besøk dagen er ikke så verst ;) Og dere fortjener det, dere gjør tross alt en glimrende jobb.

7210562[/snapback]

Takk for ros, men jeg må komme med en liten rettelse.

 

Du kan ikke dele 118 000 på antall dager i måneden for å finne antall unike brukere daglig. Noen besøker oss en gang om dagen, og derfor teller som ett besøk daglig. Det samme gjelder ukestallene, som vil være mye høyere enn det tallet du kommer frem til å ved å ta månedstallet delt på fire.

 

Er dessverre litt for sliten til å forklare dette på en bedre måte akkurat nå. Uansett: I oktober hadde vi omtrent 9000 unike daglig, omtrent 36 000 unike ukentlig og rett over 118 000 hele måneden.

 

Mer informasjon om hvordan dette måles kan dere få her: http://www.tns-gallup.no/index.asp?did=123...etrix&aid=12091

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Takk for informasjonen TST, men det stemmer vel likevel at snittet på antall lesere daglig er 3500-4000?

 

Hehe, ja ikke sant Frichasse, og hvis jeg ikke hadde vært her i dag (dynamisk IP) hadde vi vært nede i 117 998 :tease:

7210690[/snapback]

Nei, 117 997 :p

 

Uansett, 9000 daglig? Mer enn på min side i allefall (3-4 daglig) :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...