Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[quote name=Magnus :)' date='30. juli 2010 - 18:19' timestamp='1280506758' post='16004674]

er egentlig ikke helt rett det du spiller heller juletreduden.

 

Men å få helt riktig er jo ikke noe viktig i det hele tatt, om man ikke har tatt til seg oppgaven å lage en cover av sangen.

 

Prøvde på saktere tempo ^^

Lenke til kommentar

Hey!

 

Jeg har tenkt å starte å spille gitar.. Men jeg vil finne en billig og grei pakke som er bra å starte med, kan noen sende noen linker? Helst en EL-gitar :p Det ser bedre ut enn Akustiske (i mine øyne) :p

Du gidder ikke selv mener du?

 

Er du nybegynner, så har ikke merket noe å si. Jeg kjøpte selv en fin rolandpakke med gitar og 40W forsterker når jeg begynte, var veldig bra for meg i noen år, før jeg følte at jeg måtte oppgradere.

 

Er du helt ny, så ikke kjøp noe fancy spancy, men bare noe billig som holder. Linker kan du finne sjæl.

Lenke til kommentar

Du kan spinne så mange ganger du vil. jeg pleier derimot å ta strengen igjennom hullet flere ganger, for føler den sitter bedre da.

 

Den kan også være så slapp som du vil før du skrur, det har ingenting å si. Men vær forsiktig når du strammer, skal ikke mye til før den blir strukket for langt og ryker..

Lenke til kommentar

[quote name=Magnus :)' date=' 4. august 2010 - 19:49' timestamp='1280944180' post='16028392]

Du kan spinne så mange ganger du vil. jeg pleier derimot å ta strengen igjennom hullet flere ganger, for føler den sitter bedre da.

 

Den kan også være så slapp som du vil før du skrur, det har ingenting å si. Men vær forsiktig når du strammer, skal ikke mye til før den blir strukket for langt og ryker..

 

Tips: ha på en stemmer så du stemmer dem unøaktig det det skal være. repeter til fin stemming og alle strengene er på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...