r0zie Skrevet 2. november 2006 Skrevet 2. november 2006 har ikke sjekket fps enda, men jeg føler etterslep når jeg snur kamera.. er skikkelig irriterende Men spillet er jo brand new, det kommer nok oppdateringer som fixer ting og tang!
baltie Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Kjøpte Collectors Edition-pakken på Spaceworld idag for 699,- Det er den store boksen med plastfigur og alt Men sliter litt, det står på http://www.atari.com/nwn2/presell/ at man skal ha en spesiell "preorder-kode" for å logge inn på deres FTP og laste ned noen filer som gir special content. Den koden har jo ikke jeg (tror jeg da)..sitter litt fast her. 7207674[/snapback] Men hvis du har kjøpt spillet i dag, så har du vel gjerne ikke gjort en forhåndsbestilling? Ergo vil du ikke kunne laste ned pre-order-tingene, i alle fall ikke sånn i utgangspunktet..
paranoide Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Pokker, nå er jeg stuck. Sitter fast i et "Loading Module" vindu. Har prøvd flere ganger, men det henger seg der. Maskinen låser seg ikke, men selve spillet reagerer ikke. Jeg skal gi det noen minutter, men dette virker rart. Reiser fra Merchant District til Docks i Neverwinter... Noen som har hørt om dette før?
Emenius Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Ser at Platekompaniet har Coll. Edition til 579,- (webpris) Er det noen som har vært å kjøpt det i en av platekompaniets butikker i oslo området og kan bekrefte butikkpris, evt hvilken butikk som har det inne ? Isåfall legger jeg turen innom en av disse på vei hjem fra jobb.
FuJJi Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Kjøpte det nå på elkjøp lillehammer for 399,-. Jeg spurte om de hadde fått det så henta han karen et eksemplar fra lageret.
Gunfreak Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 kjøpte den 10:01 på platekompaniet i dag for 399, butikken åpna 10:00 nå driver jeg å oppdaterer den
ØysteinT Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Ser at Platekompaniet har Coll. Edition til 579,- (webpris)Er det noen som har vært å kjøpt det i en av platekompaniets butikker i oslo området og kan bekrefte butikkpris, evt hvilken butikk som har det inne ? Isåfall legger jeg turen innom en av disse på vei hjem fra jobb. 7210128[/snapback] Det er vel kun en av Platekompaniets butikker som har spill sålangt, og det er butikken på Oslo City.
Gunfreak Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 nope, platekompaniet i bogstadveien har også spill, ikke så mange, bare de store tittlene
PantZman Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Jeg spaserte nettopp inn på Spaceworld Moa og kjøpte Lawfull Good collectors edition. De hadde bare fått inn 1 evil og 1 good. Elkjøp og spiderman hadde ikke fått inn vanlige versionen engang.
LordjOX Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Tusla innom EBGames på byporten idag. De hadde NWN2 standard, mens limited edition var for de som hadde forhåndsbestilt. Så da var det bare å bli ferdig med skole og middag på mathuset så er det hjem og spille
PantZman Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Er det bare meg eller følger det med NWN (1) + 2 expansions i collectors edition boksa? Fant et ark med 3 CD-Keys (ligger sammens med musikk platen og en annen plate jeg ikke har sjekket.
arlion Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 orginalen pluss begge utvidelses pakkene skal følge med etter hva jeg har hørt, selv må jeg vente til i morgen, postvesnet er en spøk sier jeg!
Bytex Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 (endret) Jeg fikk kjøpe Limited Edition selv om jeg ikke forhåndsbestilte. Den var merka med prislapp og alt. Håper jeg ikke fikk boksen noen andre hadde bestilt på forhånd, hehehe. Da får fyren i kassa rimelig kjeft av sjefen sin idag. Kjøpte igår alt, jeg. Og jada, du får med NWN1+2 expansions også, det er det de andre CD-keyene er til. Mest sannsynlig hadde ingen forhåndsbestilt i Asker, eller så hadde de bare for mange bokser og måtte selge de uansett. Butikkene får sikkert et visst antall Good og Evil-bokser uansett. Endret 3. november 2006 av Bitex
Boye Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 (endret) Det følger med. Ganske snadder egentlig, var faktisk det som gjorde at jeg kjøpte versjonen Har herved tatt noen bilder av CE versjonen, og fjernet alle serienummere dersom noen småslemme skulle sitte med forstørrelsesglass. Installasjon var ikke smertefri. Første gangen ble jeg bedt om å sette inn disk 1. Disk 1? Det kommer på 1 DVD, ingen disk 2 Byttet til DVDRW #2, og installasjonen kunne starte som vanlig. Etter installasjon, en saftig patch på ~85MB. Har lagt ved et lite bilde av prosessen. 15 minutter senere er alt klart for kjøring, men får øyeblikkelig en feilmelding. NWN2 vil ikke starte. Fjerner "Anti-Blaxx" (host hark), problem løst. DVD må være i drev for at spillet skal starte. Starter spillet, går VELDIG sent på 7800GT Venice 2.5GHz 2GB RAM 1600x1200. 1024x768 går "OK". Alt-tabber ut til Windows ved et uhell, går tilbake, og spillet kræsjer. Rebooter, fyrer opp spillet, 5-6 ESC for å gå forbi filmene, og back in business. Endrer tilbake til 1600x1200 og skrur ned skygger, og musepilen "matcher" ikke GUI plasseringen. Alt-tabber til Windows, tilbake til spillet, og alt bra igjen. Litt halvveis start opplevelse, har aldri opplevd så mye snodige detaljer siden Outcast installasjonen som i sin tid uninstallerte spillet etter installasjon. Men selve spillopplevelsen med musikk og handling virker kjempebra. EDIT: Beklager så mye, slo meg ikke før nå at det faktisk lå 4.5MB med bilder åpent. Har fjernet de fleste, og latt hovedbilde være igjen. Igjen, beklager Hvis folket ønsker, kan jeg heller legge de tilbake. Endret 3. november 2006 av Boye
arlion Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 for en fabelaktig liten pakke :-) takker for bildene, gleder meg til jeg får mine klamme lanker på den boksen :-)
Bytex Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 (endret) Husk nå for all del å trykk UPDATE-knappen på Launcheren. Det er kommet en 90MB patch allerede, og iflg notes fikser den en drøss med problemer + optimaliserer hastigheten. Forresten, den "Blessing of Waukeen" som skal gi +1 extra saving throw, er ikke en ting man har på seg, men en Gud du må velge når du lager character. Den guden er ikke tilgjengelig for de som ikke har CE/LE. +1 saving throw betyr at du får legge til +1 på alle terningkast som foregår i bakgrunnen hele tiden. Spillet følger AD&D 3.5 reglene beinhardt, du bare ser det ikke i forgrunnen. For hver eneste treff du får på et monster, kastes terninger for å beregne hvor mye du treffer. Det er et dusin ting som påvirker terningkastene, bl.a. saving throw. Endret 3. november 2006 av Bitex
r0zie Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Råtten fps ser ikke ut til at det bare er jeg som har dette problemet.. på nwn2 forums er det flere med highend pcer som klager på 10 fps så det kommer vel en fix snart
Dr. Mobius Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 For meg løste FPS-problemet seg ved at jeg skrudde av Normal (et eller annet) Mapping. Bortsett fra det kjører jeg alt på fullt, uten tegn til hakking.
edds Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 Da har jeg spilt igjennom tutorialen, og må si jeg liker det veldig godt. Eneste jeg har å utsette på det hittil, er ytelsesproblemer. Jeg har en Athlon 4000+ 64 prosessor, 7800GT, og 2gig ram - allikevel sliter jeg på 12xx*1024, med lave teksturer og lite skygger.
Bytex Skrevet 3. november 2006 Skrevet 3. november 2006 (endret) Syns ikke det går spesiellt sakte. Kjører 1280x1024 med bloom-effekt osv. Men kameraet scroller sakte når jeg tar musa til kanten av skjermen. En ting jeg har opplevd er at minimap bare blir helt gjennomsiktig, og alle punktene blir lagt på ei horisontal linje. Da er det helt ubrukelig. Prøve å quitte og restarte igjen. Det er en 90 MB patch allerede, trykk på Update i launcheren. Endret 3. november 2006 av Bitex
Anbefalte innlegg