Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Esatto, amico mio. Hva var det forresten McClane sa at Glock'en var laget av? Porselen? :wee:

Det McClane sier er forøvrig basert på tidlige spekulasjoner og rykter som ble publisert før Glock 17 kom ut for salg litt før midten av 80-tallet. Noen trodde at den var laget av plastikk. Plastikk er jo ikke særlig lett å oppdage når man bruker metalldetektorer. Mesteparten av pistolen består faktisk av metall.

 

...Men nøyaktig flisespikker-detaljer av denne typen er trivielle i sånne filmer, som sagt. :)

9214217[/snapback]

 

 

Men våpnet har fortsatt indre deler som er lagd av metall, som løpet f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snip...

 

Normalt klarer jeg å legge fra meg hjernen når det gjelder sånne filmer.

9214217[/snapback]

 

 

Du glemte helt sikker å pakke den inn i aluminiumsfolie før du la den fra deg, så slipper ikke all strålingen fra "dette blir faen meg for dumt" scenen inn :)

 

Når han tok ut helikopteret med bilen den lot jeg gå der og da, artig scene mest på grunn av kommentaren som kom rett etter "I was out of bullets.".

 

Men scenen med F-22 Raptor ble litt i drøyeste laget, for det første så har det blitt gjort før i True Lies og hallo det er da grenser selv for John McClane også her i verden, å hoppe rundt på ryggen til en F-22 Raptor tror jeg er en av dem...

Lenke til kommentar
En klassekamerat sa at hun ble rørt til tårer av dokumentaren som jeg ga til klassen ved skoleslutt (dokumentar om klassen). Til tårer! Av en film! Det er forståelig at det går an å gråte av en film, men når noen sier at de begynte å gråte av noe jeg lagde så er det tidenes ego boost.  :p

9213203[/snapback]

Det kan ha noe å gjøre med at hennes egne minner ble frisket opp av filmmediet. Sjelden man kan oppleve det ved en film, gitt.

9213439[/snapback]

Gjess, det var det hun fortalte meg, mange som skal ha hatt liknende reaksjoner, og det var jo det jeg siktet etter så.

Det er nesten litt kynisk å lage en film så noen skal få en følelsesmessig reaksjon, men den var vel positiv da.

 

Manx: Kameraet er mitt våpen. *cheeeeesy* :p

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Pirkepirk: Vi tok begge feil. Det var visst verken Harrier eller Raptor han fløy. Det var et F35, som forresten det Amerikanske forsvaret enda ikke har tilgjengelighet til. :wee:

 

Esatto, amico mio. Hva var det forresten McClane sa at Glock'en var laget av? Porselen? :wee:

Det McClane sier er forøvrig basert på tidlige spekulasjoner og rykter som ble publisert før Glock 17 kom ut for salg litt før midten av 80-tallet. Noen trodde at den var laget av plastikk. Plastikk er jo ikke særlig lett å oppdage når man bruker metalldetektorer. Mesteparten av pistolen består faktisk av metall.

 

...Men nøyaktig flisespikker-detaljer av denne typen er trivielle i sånne filmer, som sagt. :)

9214217[/snapback]

 

 

Men våpnet har fortsatt indre deler som er lagd av metall, som løpet f.eks.

9214332[/snapback]

 

Som jeg sa...

 

...Mesteparten av pistolen består faktisk av metall.
Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Pirkepirk: Vi tok begge feil. Det var visst verken Harrier eller Raptor han fløy. Det var et F35, som forresten det Amerikanske forsvaret enda ikke har tilgjengelighet til. :wee:

9214505[/snapback]

Haha, det visste jeg! Kanskje jeg burde vurdere en karriere som Pirkepirk.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Pirkepirk: Vi tok begge feil. Det var visst verken Harrier eller Raptor han fløy. Det var et F35, som forresten det Amerikanske forsvaret enda ikke har tilgjengelighet til. :wee:

9214505[/snapback]

 

Og samme kan det vel egentlig være også :) (pokker og jeg som søkte meg fram til F-22 for å være sikker, jaja sende inn en klage til denne anmelderen :))

Lenke til kommentar
Realisme i film er som regel tull, men hvis dere har sett The Marine... ALT sprenger. Akkurat det blir for dumt, men det meste går.

 

9212522[/snapback]

 

Akkurat det er helt relativt. Forbanna tåpelig med filmnerder som konstant sutrer som Ari Behn om at alt må vær så kunstnerisk anlagt "for å fange filmens essens" eller noe piss i den duren.

 

Poyh!

9212641[/snapback]

 

Jeg har ikke noe i mot fantastisk overdrevne actionfilmer som f. eks MI II, men The Marine tøyer grensene langt.

 

Greit nok at egentlig skal "ingenting" eksplodere slik det gjør på film, da ville actionfilmer vært kjedelig. Men i nevnte film kommer eksplosjonene på rekke og rad, og hver eneste av dem er gigantiske, og skjer av "ingenting".

 

edit: fixed

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe i mot fantastisk overdrevne actionfilmer som f. eks MI II, men The Marine tøyer grensene langt.

 

Greit nok at egentlig skal "ingenting" eksplodere slik det gjør på film, da ville actionfilmer vært kjedelig. Men i nevnte film kommer eksplosjonene på rekke og rad, og hver eneste av dem er gigantiske, og skjer av "ingenting".

9214810[/snapback]

 

I mine øyne så er faktisk The Marine ganske severdig og 95% av det skyldes helt og holdent Robert Patrick som gjør en knallrolle, uten han så tror jeg man bare kunne kastet filmen ut vinduet...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe i mot fantastisk overdrevne actionfilmer som f. eks MI II, men The Marine tøyer grensene langt.

9214810[/snapback]

 

John Cena strakk, røk og ga en god faen i grensene. Jeg har knapt sett værre fra en skuespiller. Han var sjokkerende dårlig, noe som er en prestasjon når man har sett samtlige Seagal og Van Damme filmer.

 

De bør seriøst opprette en ny Oscarkategori for crappy perfomance, dedikert til Cena.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe i mot fantastisk overdrevne actionfilmer som f. eks MI II, men The Marine tøyer grensene langt.

 

Greit nok at egentlig skal "ingenting" eksplodere slik det gjør på film, da ville actionfilmer vært kjedelig. Men i nevnte film kommer eksplosjonene på rekke og rad, og hver eneste av dem er gigantiske, og skjer av "ingenting".

9214810[/snapback]

 

I mine øyne så er faktisk The Marine ganske severdig og 95% av det skyldes helt og holdent Robert Patrick som gjør en knallrolle, uten han så tror jeg man bare kunne kastet filmen ut vinduet...

9215098[/snapback]

 

Med tanke på manuset, så gjorde han det beste han kunne.

Lenke til kommentar
I mine øyne så er faktisk The Marine ganske severdig og 95% av det skyldes helt og holdent Robert Patrick som gjør en knallrolle, uten han så tror jeg man bare kunne kastet filmen ut vinduet...

9215098[/snapback]

 

Jeg synes The Marine var en helt elendig film, og jeg liker en del av VanDamme og Seagals filmer. John Cena var like kul som en gråstein, og Patrick fant jeg kke spesielt underholdende.

 

Med det bildet i posten ovenfor sank Cena enda lenger ned i kulhetsgrad.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe i mot fantastisk overdrevne actionfilmer som f. eks MI II, men The Marine tøyer grensene langt.

9214810[/snapback]

 

John Cena strakk, røk og ga en god faen i grensene. Jeg har knapt sett værre fra en skuespiller. Han var sjokkerende dårlig, noe som er en prestasjon når man har sett samtlige Seagal og Van Damme filmer.

 

Hei ikke disse Van Damme han er Pacino i forhold til Cena...

 

 

De bør seriøst opprette en ny Oscarkategori for crappy perfomance, dedikert til Cena.

9215302[/snapback]

 

Det kommer helt sikkert på The Razzie Awards til året...

Lenke til kommentar
Så Mulholland Drive i dag... Er jeg den eneste som tenkte på å putta hånda i buksa under de... Ja, altså, litt intime scenene? :p

9215406[/snapback]

Jeg er mer frustrert over at jeg enda ikke har tolket meningen.

9216037[/snapback]

 

Irriterte meg over at det ikke var mer... extended materiale ala unrated :p

 

Hva som angår tolkningen, så er det en ganske så enkel rett fram løsning, men som må løses ved å studere filmen nøye. Noe som mer eller mindre vil bety at en må studere en film på over 2 timer, noe som rett å slett bare en nerd med mye fritid har glede av.

 

Se heller på Imdb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...