Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte meg mine to første Blu-Ray-filmer i går, Transformers og The Matrix. Jeg så Transformers i går på min lille 32" 720p-TV og selv det var en opplevelse av de sjeldne. Jeg er frelst. :)

Skrevet

Spark meg om du vil, men DVD funker bra nok enda. De fleste dvd spillerne konverterer opp til HD, så er bra nok til bruk. Men såklart liker jeg BD bedre, da den er overlegen på både lyd og bilde.

Skrevet

Og for de aller fleste filmer i verden finnes det ingen annen valgmulighet enn DVD (og for mange der igjen, ikke det, engang). "DVD er bra nok for mitt bruk", da det ikke er noe annet alternativ i veldig mange tilfeller.

Skrevet

Jeg kommer utvilsomt ikke til å hive ut min relativt ekstensive DVD-samling umiddelbart, DVD er ikke øyeblikkelig blitt ubrukelig. Jeg synes bare opplevelsen rett og slett var bedre. Det som nok kommer til å skje er at DVDene blir faset ut etter hvert som de kommer på Blu-Ray til fornuftige priser. :)

Skrevet

Jeg kjøper blu-ray stort sett fra utlandet, da prisene der er mye mer vennlig enn 200-kronersnivået her i landet. Blu-ray er selvsagt en bedre opplevelse da formatet ligger nærmere originalfilmen, men ikke bedre mtp tilgjengelighet og pris (ennå, i alle fall).

Skrevet

De er enda veldig dyre her i Norge ja. Med gavekortet jeg fikk endte jeg opp med å betale 178,- for de to filmene. Jeg lot det gå til den prisen siden dette var mine første titler.

Skrevet (endret)
Jeg kjøpte meg mine to første Blu-Ray-filmer i går, Transformers og The Matrix. Jeg så Transformers i går på min lille 32" 720p-TV og selv det var en opplevelse av de sjeldne. Jeg er frelst. :)

Selv så jeg den nettopp på blu-ray min nye 42", 1080p plasma-tv med hjemmekinoanlegg :cool: Det var pure awesomeness. Roboteksplosjoner på sitt beste.

Edit: Transformers, that is.

Endret av GoreGalore
Skrevet
Selv så jeg den nettopp på blu-ray min nye 42", 1080p plasma-tv med hjemmekinoanlegg :cool: Det var pure awesomeness. Roboteksplosjoner på sitt beste.

:glare: Nåja!

Skrevet

Målet mitt er at det innen jul står en 46" FullHD-TV og 5.1 surround i stua mi. Om jeg får det til, blir det Transformers en gang til. ;)

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Etter at jeg begynte å se DVD på en spiller koblet til en 42" HD-TV med HDMI, har jeg ikke et umiddelbart behov for 720 eller 1080. SD holder for meg enda. Pleier å se HD på pc-en (24"), men jeg klarer fint å gå tilbake til SD igjen.

Skrevet

Har en 32" 620p hadde vært fint med større tv, men sitter bare 1 meter unna tv'n når jeg sitter på pc, og det hadde blitt ALT for nærme med 42" da.

så 32 må holde for nå

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Jeg sitter rundt 160 cm unna min 42". Angrer på at jeg ikke kjøpte større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...