Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Hellboy IIs tilfelle (Universal er utgiver):

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Region_codes

Major studios have different region coding policies. Paramount Pictures and Universal Studios have released all of their titles region free.

Underworld (Sony):

Sony Pictures and Warner Bros. have released most of their titles region free, but titles released by Warner's New Line division were, initially, region-coded but subsequently have been released without being locked.

Så det er vel bare å anta at når det ikke står A, B eller C bakpå omslaget så må det være sonefritt.

Skrevet
Noen som vet om dette er en bra utgivelse? LINK

Tja, hva skal jeg si?

-Filmen er konge (men det visste du vel allerede... :p )

-Det er niks, nada, zip ekstramateriale... :hrm:

-Bildekvaliteten er veldig god!

-Lydkvaliteten er også meget god (DTS HD MA sporet er veeeldig bra, DD5.1 er også godkjent)

Skrevet

Hvilken film skal jeg se i kveld?

En av disse:

Frontiere(s)

Into the Mirror

Night of the Ghouls

Phantasm 3

R-Point

The Ring Virus

Cannibal Ferox

Eaten Alive By Cannibals

Skrevet (endret)

Eaten Alive er ikke noe særlig. De har bl.a. rippa musikken direkte fra Ferox. Handler om ei blond berte som drar etter søstra si som er forsvunnet til en kristen sekt i Ny Guinea, ledet av en karismatisk prestetype som har sex med alle damene osv. Også er det masse kannibaler i jungelen rundt samfunnet deres, også prøver de selvsagt å rømme med noen andre..og det går som det må gå :) En av de bedre scenene er ei berte med store pupper få skjært vekk ene puppen med sløv kniv. Mmm. Og masse female nudity ellers og.

Endret av Bytex
Skrevet (endret)

Ja, vesten-delen er fantastisk. Og som ofte i denne genren, fullstendig uavhengig fra resten av filmen.

Endret av Bytex
Skrevet

Takk for svarene, men jeg kom på at jeg har lånt Alice i Eventyrland av en fyr, og jeg må levere den tilbake i morgen. Det ble noe litt annet enn Cannibal Ferox :p

Skrevet

Angående norsk tale, det er en skandale at Trondheim kino kun sender dubbet utgave av Bolt på kino. Vi hadde tenkt oss en tur på kino for å se filmen, men så måtte vi dra ut og seile på De syv hav isteden...

Skrevet
Jau, fin film det også. Tegnefilm som passer for voksne også. Bare styr unna norsk tale, såklart.

Sorry, men jeg tror ikke jeg kan se en Disney-klassiker uten norsk tale. Slik har det vært siden jeg er liten, og slik kommer det nok alltid til å være :p

Skrevet

Dagens ungdom... Altfor vant med dubbing. Vi ser jo dubbing i live-action som Harry Potter og Hannah Montana for tiden også. Da jeg var ung ( ;) ) så jeg på Bompibjørnene på originalspråket, og jeg fikk like stor glede av det. I tillegg har jeg lært meg mye engelsk av å ikke bli utsatt for denne skrekkelige dubbinga over alt.

Skrevet

Nå er det ikke mer enn et par år til før min periode med å se dubbet film endelig er over. Norsk tale på film er tragisk og det er kjipt med alle pengene jeg bruker på å se det.

Men jeg tvinger ikke ungene til å se filmene på originaltale før de har lært seg å lese fort nok til å få med seg teksten. :)

Skrevet

Det virker som de norske dubberne får dårlig betalt eller noe, for makan til tafatt skuespill har jeg aldri hørt (spesielt i Hannah Montana). Nå for tiden lærer kidsa seg engelsk allerede fra 1. klasse, så det lover jo muligens godt.

Skrevet

Det er ikke mye engelsk de lærer der, for å si det mildt. De engelske banneordene sitter som støpt, de er lært i friminuttene. Men ellers er det knapt ungene i 3. klasse kan telle til 20 på engelsk.

I tillegg hjelper ikke all dubbingen. Et forbud mot norsk tale på engelske filmer ville sikkert hatt mer effekt. Personlig lærte jeg engelsk av Larry Laffer og Optimus Prime. Det er mye kunnskap å finne i gamle Sierra Spill og gode gamle Fun Factory på Sky Channel.

"Sky Sky Channel, reaching out to you"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...