Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den og Ferris Bueller's Day Off er bare filmer som sjarmerer.

Egentlig ganske enkle og litt naive, men på en rar måte litt dype.

Den er jo en av de virkelige klassikerne fra 80-tallet. Jeg har dessverre enda til gode å se den, det har liksom forsvunnet blant alle de andre filmene jeg burde se.

Selv har jeg sansen for litt lette filmer fra 80-tallet. Er jo stor fan av for eksempel Footloose, som er en så ufattelig feelgood-film. :)

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Zwart har gjort mange rare prosjektvalg må jeg si.

Fra den sjarmerende One night at McCool's til Agent Cody Banks.

Skal vel sies at han ikke ville lage Pink Panter 2,men agenten hans solgte han ideen\småpresset.

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Ja, tror nok ikke du var den eneste som så gull i det fjerne angående den filmen.

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Jeg kan godt si at jeg ble rørt av lillesøstra di ja.

Men det har ingenting med Karate Kid og gjøre.

Skrevet

Nei, det hadde ingenting med Zwart sin å gjøre, vi bare satt og browse en 80s t-shirts nettside så ropte hun ÅÅ KARATE KID når hun så sweep the leg-skjorta. Sto ingen hint.

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Har med Zwart og gjøre nå da. Litt pussig, kjøpte faktisk alle tre Karate Kid-filmene nylig.

men en soild :thumbup: til lillesøsteren din.

Skrevet

The Breakfast Club synes jeg er fantastisk, i allfall syntes jeg det, en stund siden jeg har sett den. Nostalgi på boks, ikke fordi jeg var i live da den ble først gitt ut, men fordi den hadde den atmosfæren. Det var det jeg syntes når jeg så den i allfall.

En annen film som ga meg samme følelsen var vel Porky's. I tillegg har den tidenes morsomste scene:

Se filmen hos Youtube

Skrevet

Dere som har sett Les Triplettes de Belleville, kan den betegnes som en barnefilm? Jeg har alltid tenkt på den som en barnefilm, men søsteren min påstår det ikke er det. Hva mener dere?

Skrevet
Dere som har sett Les Triplettes de Belleville, kan den betegnes som en barnefilm? Jeg har alltid tenkt på den som en barnefilm, men søsteren min påstår det ikke er det. Hva mener dere?
Jeg også, men ikke for de aller minste. Hvor gammel er søsteren din?
Skrevet (endret)

Jeg er enig med søsteren din. Dette er IKKE filmen jeg ville satt på i et barneselskap.

Filmen er opprinnelig laget for et voksent publikum. Det er flere elementer ved filmen som gjør at den ikke er kiddiemateriale, bl.a. det faktum at filmen har svært lite dialog samt at filmens tempo er rimelig dvelende (lange scener hvor lite eller ingenting skjer). I tillegg er filmen stappfull av satire. Slik jeg ser det kan filmen best beskrives som animert arthouse.

Endret av Montag
Skrevet
Jeg også, men ikke for de aller minste. Hvor gammel er søsteren din?

Søster er eldre enn meg, hun er 24, men vi diskuterte litt film for jeg ser på barnefilm p.g.a. særemne.

Jeg er enig med søsteren din. Dette er IKKE filmen jeg ville satt på i et barneselskap.

Filmen er opprinnelig laget for et voksent publikum. Det er flere elementer ved filmen som gjør at den ikke er kiddiemateriale, bl.a. det faktum at filmen har svært lite dialog samt at filmens tempo er rimelig dvelende (lange scener hvor lite eller ingenting skjer). I tillegg er filmen stappfull av satire. Slik jeg ser det kan filmen best beskrives som animert arthouse.

Jeg er enig at det er veldig mye i filmen som er beregnet for voksne, men det syns jeg de fleste barnefilmene jeg har sett igjen som litt eldre er.

Skrevet

Så alle Porky's filmene på TV2 for noen år siden (de kjørte en hver uke). Klarte aldri å forstå HVORFOR disse ungene på død og liv skulle inn på denne sleazy strippeklubben til Porky. Men like artig å se hvordan de ruinerer ham gang på gang såklart.

Skrevet

Alle barnefilmer jeg ser igjen nå som jeg elsket som liten virker stappfull av satire, double-entendres og vitser jeg umulig kan ha forstått som liten. I tillegg virker svært mange av dem veldig voldelige og dystre, med mye død og elendighet. Robin Hood er et fint eksempel, men det finnes mange andre fra Disney og andre som nå virker veldig voldsomme for småbarn, men som jeg selv likte da jeg var så liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...