Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mononoke Hime er kanskje den beste dubbete filmen jeg har sett. Der har disney gjordt en veldig god jobb med dubbingen, og jeg føler ikke at man mister noe av å se den på engelsk istedenfor japansk. Selv ser jeg alle filmer, disney inkludert, på orginalspråket så langt det lar seg gjøres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg regner med at 12 angry men er verdt å få med seg for 30kr på play?

Sier seg selv. Jeg bestilte den straks jeg så den. Men jeg fikk ikke coveret de hadde bilde av. Jeg fikk et mye finere et med skarpe farger og all ting. Filmen har jo norsk tekst også.

Skrevet

Personlig synes jeg at det kommer an på versjonen, men så har jeg gått vekk fra å kjøpe billige DVD-utgivelser. Det er riktignok en god pris, men du betaler egentlig for en disk med en film på, et plastcover og et bilde utenpå. Jeg liker at DVD-innkjøpene mine gjerne består av litt flere disker, litt mer enn bare filmen jeg kunne lastet ned fra TPD og et cover som ser bra ut i samlingen.

Skrevet
Personlig synes jeg at det kommer an på versjonen, men så har jeg gått vekk fra å kjøpe billige DVD-utgivelser. Det er riktignok en god pris, men du betaler egentlig for en disk med en film på, et plastcover og et bilde utenpå. Jeg liker at DVD-innkjøpene mine gjerne består av litt flere disker, litt mer enn bare filmen jeg kunne lastet ned fra TPD og et cover som ser bra ut i samlingen.

Jeg gjør vanligvis det samme, men da med filmer jeg har sett før, som jeg vil ha i samlingen. Akkurat nå prøver jeg å kjøpe filmer jeg ikke har sett :) og da er det viktigste at filmen er bra annet enn selve utgivelsen.

Skrevet

Jeg har også sluttet å kjøpe filmer jeg ikke har sett. ^^ Systemet mitt nå er å laste ned alle filmer jeg vil se, notere de som er verdt å bruke penger på og se etter en versjon som frister. Jeg ser f eks etter en The Fountain-BD med ekstramateriale, men frykter at det kanskje ikke lar seg gjøre. Jeg får kjøpe en enkel BD og en ekstramateriale-tung DVD.

Skrevet
Mononoke Hime er kanskje den beste dubbete filmen jeg har sett. Der har disney gjordt en veldig god jobb med dubbingen, og jeg føler ikke at man mister noe av å se den på engelsk istedenfor japansk. Selv ser jeg alle filmer, disney inkludert, på orginalspråket så langt det lar seg gjøres.

Mener å ha lest at man burde holde seg unna disney-versjonen -- men det gjelder kanskje først og fremst Spirited Away.

Uansett skal dubben ikke samsvare helt med originalversjonen.

Skrevet (endret)

Helt brukbar film. God for sin tid, og fortsatt er den interessant. Godt gjort av regissøren (og skuespillerne) å holde oss interessert i halvannen time, når filmen foregår i ett rom, og bare handler om folk som prater frem og tilbake. Dessuten er den rimelig forutsigbar from the get-go, men fortsatt en helt grei film.

Edit: Jeg prater om 12 Angry Men.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Noen som har sett Heavy Metal: A Headbangers Journey? Så klipp av den på skolen, og det var et par interessante problemstillinger i forhold til vold i populærkultur etc. Er det slik hele veien? For heavy metal som musikksjanger bryr meg midt på ryggen.

Skrevet (endret)
Noen som har sett Heavy Metal: A Headbangers Journey? Så klipp av den på skolen, og det var et par interessante problemstillinger i forhold til vold i populærkultur etc. Er det slik hele veien? For heavy metal som musikksjanger bryr meg midt på ryggen.

Du bør ha en viss interesse for rock/metal for å bruke tid på å se den. Samtidig så er skaperen bak dokumentaren en antropolog, noe som forsåvidt også er vinklingen hans i dokumentaren. Altså: "hvilke mennesker hører på metal?".

Endret av tjalla
Skrevet (endret)

Filmen inneholder noen faktafeil/forglemmelser i forhold til Black Metal, noe som resulterte i en liten tv-episode i etterkant om jeg ikke husker feil. (godt mulig denne er med på ekstramaterialet) Dokumentaren er helt ok, hverken mer eller mindre. Du bør være interessert i metal for å se den.

Edit: svar til "Heavy Metal: A Headbangers Journey?"....

Endret av Henrik Hauken
Skrevet
Skal jeg se Ichi The Killer eller Taxidermia i kveld?

Go Ichi!

Begynte på den, men jeg fant ut at jeg ikke er i riktig humør i det hele tatt... Jeg går nok Taxi i dag.

Metal: A Headbanger's Journey er forøvrig en veldig god film.

Gjest Bruker-127711
Skrevet

Har noen her sett RocknRola, Swingwote eller XIII The conspiracy?

Skrevet
Skal jeg se Ichi The Killer eller Taxidermia i kveld?

Go Ichi!

Begynte på den, men jeg fant ut at jeg ikke er i riktig humør i det hele tatt... Jeg går nok Taxi i dag.

Vet ikke akkurat om Taxi vil passe for allsalgs humør heller, men jeg ville gått for Taxidermia uansett. Strålende og bisar film. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...