Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For oss teknikk-g33ks er det kanskje interessant å vite at den første digitale 8K transfereren fra 70mm print kommer på DVD i oktober. Hvilken film er det snakk om? Mesterverket Baraka i en ny 2-disc collectors edition.

 

Selv har jeg preordered på amazon :new_woot:

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Hm. Kanskje jeg kjøper den jeg óg. Veldig interessert i å se den og Koyaanisqatsi :)

 

To av mine favoritter. De er for spesielt interesserte dog, men om man setter pris på kunstneriske visuelle perler med eksemplariske lydspor er det bare å løpe til butikken!

 

Regner med den nye utgaven av Baraka ser morderisk bra ut.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ohh.. Ben Affleck as a director! :w00t:

 

Jeg så akkurat Gone Baby Gone, og må si jeg likte den veldig så godt! Ga den 9 av 10! :)

 

Anbefales veldig, i hvert fall fra min side..

VELDIG bra film! Full pott hos meg, den var virkelig sterk!

 

Virkelig sant!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Elsket hele greia med at man lar seeren tenke for seg selv hva som er "rett og galt" (litt slik som Dead Man Walking -håper jeg ikke ødela noe her!). Jeg hadde en litt dum følelse på slutten der når vi så at politibilene kom langs veien der og vi innså at Affleck hadde ringt politiet og tatt den ekte morens side, og jeg tenkte litt som så at "off, de bare klarte ikke å la være få inn litt "moral" på slutten!", så ble litt skuffet.. Men, den tok seg veldig, veldig opp (igjen!) når vi fikk se den siste scene når kanskje ungen ville ha hatt det bedre hos en annen familie allikevel.. Elsket den delen, og slike filmer! Kunne vel egentlig ha gitt den 10 av 10, jeg også.. er bare litt forsiktig med den karakteren.. Men ja! Sterk og flott film!!

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ohh.. Ben Affleck as a director! :w00t:

 

Jeg så akkurat Gone Baby Gone, og må si jeg likte den veldig så godt! Ga den 9 av 10! :)

 

Anbefales veldig, i hvert fall fra min side..

VELDIG bra film! Full pott hos meg, den var virkelig sterk!

 

Virkelig sant!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Elsket hele greia med at man lar seeren tenke for seg selv hva som er "rett og galt" (litt slik som Dead Man Walking -håper jeg ikke ødela noe her!). Jeg hadde en litt dum følelse på slutten der når vi så at politibilene kom langs veien der og vi innså at Affleck hadde ringt politiet og tatt den ekte morens side, og jeg tenkte litt som så at "off, de bare klarte ikke å la være få inn litt "moral" på slutten!", så ble litt skuffet.. Men, den tok seg veldig, veldig opp (igjen!) når vi fikk se den siste scene når kanskje ungen ville ha hatt det bedre hos en annen familie allikevel.. Elsket den delen, og slike filmer! Kunne vel egentlig ha gitt den 10 av 10, jeg også.. er bare litt forsiktig med den karakteren.. Men ja! Sterk og flott film!!

Slutten både irriterte meg, og gjorde filmen hakket bedre. Ente på en måte sittende selv og tenke på det samme som Casey.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...