Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Har dere også en slik stang i denne leiligheten som dere rusher til og sklir ned til kjelleren der Moddiz-PC'ene deres står klare med kontoene allerede pålogget på diskusjon.no og klar til å ta action mot disse slemme slemme menneskene?

 

Nei, vi tar opp telefonrøret og reiser med det inn i forumet. Her gjelder det å være litt mer moderne. :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så nettopp Wanted på kino. Den var skikkelig dårlig. Historien var ekstremt tynn og ingen av skuespillerne overbeviste.

 

Ja ikke sant? Skulle tro det var tatt fra en tegneserie så tullete den var......oi vent litt...... :whistle:

 

Synes Wanteds sitt dårlig krittikk er tullete. Den er ikke tro til tegneserien, men det var morsomt. Jeg lo og hadde det gøy. Er ikke en film jeg kommer til å se om igjen, men jeg angrer ikke på tiden jeg brukte for å se den...jeg kom ut av kinosalen med et smil.

Lenke til kommentar
Ja, jeg også forventet å se en ny Citizen Kane da jeg så Wanted. Men det var ikke akkurat noe Orson Welles over den filmen.

 

Jeg hadde ikke noen store forventninger om filmen, så det var ingen stor skuffelse jeg følte når filmen ikke innfridde. Så den på impuls fordi en av kompisene mine hadde sett traileren.

Lenke til kommentar
Nick Cage har 10 filmer planlagt, og ingen av dem er National Treasure 3. Faen ta alle i hele verden. Jeg håper Sherlock-filmen til Ritchie er solid. Ikke at den kan feile med RDJ i hovedrollen, men jeg trenger en sånn film.

 

Sherlock Holmes virker å ha blitt litt unødvendig nå som vi har Dr. House. Jeg er redd det blir en blek kopi :)

Lenke til kommentar
Nick Cage har 10 filmer planlagt, og ingen av dem er National Treasure 3. Faen ta alle i hele verden. Jeg håper Sherlock-filmen til Ritchie er solid. Ikke at den kan feile med RDJ i hovedrollen, men jeg trenger en sånn film.

 

Sherlock Holmes virker å ha blitt litt unødvendig nå som vi har Dr. House. Jeg er redd det blir en blek kopi :)

 

Tenkte nesten akkurat det samme. men på den andre siden, så leste jeg et par Holmes-bøker for ca en mnd siden, og de er jo veldig underholdende.

Lenke til kommentar

House er uten tvil en solid Sherlock-figur, men med en så solid mann som Downey i hovedrollen trenger filmen bare være omtrent like bra for å lykkes. Med mindre hele handlingen foregår i et sykehus vil variasjonen alene gjør filmen verdt å se, og med alle historiene man kan ta utgangspunkt i ser jeg ingen grunn til at den ikke skulle lykkes. Denne versjonen kan enten bli den ultimate versjonen (slik Dark Knight er for Batman) eller i verste fall en underholdende mysteriefilm. Jeg skal innrømme at jeg ofte ser på House og tenker at han er en fattigmanns Sherlock, men det har kanskje med rekkefølgen å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske bevisst at House er en legeversjon av Sherlock Holmes (flere hint til dette blir gitt, bl.a. med hans bostedsadresse og avhengigheten). Utrolig bra gjennomført også.

 

Filmversjonen kan bli bra den, jeg er født og oppvokst med Sherlock-bøker og det må sees. Downey Jr. er som skapt for rollen i tillegg. Men House har fordelen med flere sesonger og ikke kun to timer (om man er heldig) på det store lerretet. Karakterer som Holmes bør med fordel eksistere i en tv-serie eller eventuelt en filmserie på minimum 3 filmer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...