Gå til innhold

gleder meg til 300


DemonS

Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?  

242 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?

    • 6
      85
    • 5
      107
    • 4
      24
    • 3
      10
    • 2
      6
    • 1
      10


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Det kommer nok aldri en film som vil tilfredsstille historikere.

7141036[/snapback]

Tegneserien 300 tilfredstillte visst mange historikere. Miller tar seg masse lisenser med visuelt design, og rom for personlige elementer, men var visst sjokkert over hvor gode responser han fikk fra historikere han hadde fryktet ville hate den. Veldig mange replikker og historieelementer er tatt direkte fra de historiske kildene.

 

Uansett... gleder og gruer meg litt til 300. Er en av mine absolutt yndlingstegneserier, og hadde følt meg tryggere hvis Miller var enda mer involvert, slik som i Sin City.

Lenke til kommentar
Det kommer nok aldri en film som vil tilfredsstille historikere. Hva er den mest historisk korrekte filmen du har sett?

7141036[/snapback]

De mest historiske riktige filmene jeg har sett er Alexander av Oliver Stone og som Gunfreak nevnte; The Longest Day.

Lenke til kommentar
Ja, helt enig. Hvis du vil ha historisk korrekte opplevelser er ikke kinoen riktig sted. Og å kritisere en film basert på en tegneserie for ikke å være 100 % historisk korrekt er å ikke se skogen for bare trær.

7783368[/snapback]

Tror nok dessverre tegneserien er langt mer historisk korrekt enn filmen kommer til å være.

 

Når Miller tegner, stiliserer han. Bilene hans er ser korrekte nok ut, men har mange mangler på grunn av stil. Likevel tegner han historisk korrekte nok biler til at så godt som alle kunne identifiseres når de skulle finne biler til Sin City filmen. Men når filmselskapet i 300 tar Millers stiliserte tegninger og lager rekvisitter av dem, så tror jeg det rent visuelle vil bli langt mindre historiskt korrekt. Og der hvor Miller var tro til historien der hvor det fantest historie og fyllte ut tomrommene med fantasi, tror jeg heller filmselskapet kommer til å være tro mot Miller der det passer, og fylle ut med Hollywoodgreier der de føler det trengs. Igjen vil dette mest sannsynlig bli mindre historisk korrekt.

 

Men pytt, pytt. Krysser fingrene og håper det blir bra.

Lenke til kommentar
Har du lest tegneserien? Det har nemlig jeg, og det lille jeg har sett av filmen er nesten like tro mot tegneserien som det Sin City var.

7784945[/snapback]

Jeg har lest alt av Miller. Mange mange ganger. Forlengs og baklengs. Miller er mitt største kunstneriske idol. Miller er Gud i min verden.

 

Og det er akkurat det som bekymrer meg. Miller er kun produsent for denne, og var visstnok ikke veldig mye involvert. Sin City var jeg alltid helt trygg på at kom til å bli strålende, fordi Miller var med-regissør, sammen med Rodriguez som har laget en del strålende filmer. Regissøren her har laget Dawn Of the Dead remaken, som kjedet vettet av meg. Dessuten har de allerede sagt at de har lagt til mer scener og "fikset" litt på storyen. Så.... ser bra ut... men.... tørr ikke å håpe på for mye.

Lenke til kommentar

Troya var FOR historisk ukorrekt da. Det gjorde filmen mer "irriterende" å se på en måte, og jeg fikk en sterkere følelese at den var laget for det brede publikum for enkel underholdning. Ingen mål om å lage en film men virkelig kan digge.

 

Men alle har jo ikke lest hele troyanerkrigen heller da. Det var bare en følelse jeg fikk. Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Troya var FOR historisk ukorrekt da. Det gjorde filmen mer "irriterende" å se på en måte, og jeg fikk en sterkere følelese at den var laget for det brede publikum for enkel underholdning. Ingen mål om å lage en film men virkelig kan digge.

 

Men alle har jo ikke lest hele troyanerkrigen heller da. Det var bare en følelse jeg fikk. Skjønner du hva jeg mener?

7785405[/snapback]

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det ikke mye historisk å basere filmen på. Troya har riktignok eksistert, vel, arkeologer har funnet spor etter byer som kan være troya.

Filmen er basert på legender, myter og Homer sin litteratur.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Troy

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Troya var FOR historisk ukorrekt da. Det gjorde filmen mer "irriterende" å se på en måte, og jeg fikk en sterkere følelese at den var laget for det brede publikum for enkel underholdning. Ingen mål om å lage en film men virkelig kan digge.

 

Men alle har jo ikke lest hele troyanerkrigen heller da. Det var bare en følelse jeg fikk. Skjønner du hva jeg mener?

7785405[/snapback]

 

faktisk er det FOR historisk "korrekt" da som det sises over her er det ikke noe serlig å basere den i historisk sett. skal de lage an troy film bør de lage den etter Iliaden, noe de ikke gjorde i denne filmen da de prøvde å lage den kvasi historisk film, der de blant annet fjernet gudene fra historien. så du får en blanding av fake historie og fantasi, noe som ikke blir bra

Lenke til kommentar

Litt enig ang. Troja, selv om jeg ikke har lest Illiaden. Jeg har imidlertid lest en del om krigen og boka, og det er åpenbart at historien er forenklet (og forkortet! krigen varte i boka i ti år, i filmen i tre dager) såpass mye at enhver person med litt historisk sans vil skoggerle flere steder...

 

Men god underholdning, da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...