Gå til innhold

gleder meg til 300


DemonS

Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?  

242 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?

    • 6
      85
    • 5
      107
    • 4
      24
    • 3
      10
    • 2
      6
    • 1
      10


Anbefalte innlegg

En ting så irriterte meg grenseløst igjennom filmen er når leonidas sparker den perseren ned den brønnen,det øyeblikket ble så kjedlig og oppbrukt siden jeg hadde sette traileren så utolig mange ganger.Hater når traileren avslører for mye av filmen.

 

Litt enig her, men opplevelsen ble en helt annen når jeg så den scenen på kinolerretet..

8372336[/snapback]

Tror denne filmen er en helt annen opplevelse på kino ja, pga en del lyd effekter. Kinoen får filmen til å virke litt mer voldsom (som den sikkert skal være), vis dere skjønner? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting så irriterte meg grenseløst igjennom filmen er når leonidas sparker den perseren ned den brønnen,det øyeblikket ble så kjedlig og oppbrukt siden jeg hadde sette traileren så utolig mange ganger.Hater når traileren avslører for mye av filmen.

 

Litt enig her, men opplevelsen ble en helt annen når jeg så den scenen på kinolerretet..

8372336[/snapback]

Tror denne filmen er en helt annen opplevelse på kino ja, pga en del lyd effekter. Kinoen får filmen til å virke litt mer voldsom (som den sikkert skal være), vis dere skjønner? :p

8383329[/snapback]

ja,av og til så hater jeg trailere.Men tror ikke at jeg hadde gått å sett 300 hadde jeg ikke sett traileren. :hmm:

Lenke til kommentar
En ting så irriterte meg grenseløst igjennom filmen er når leonidas sparker den perseren ned den brønnen,det øyeblikket ble så kjedlig og oppbrukt siden jeg hadde sette traileren så utolig mange ganger.Hater når traileren avslører for mye av filmen.

 

I følge professoren var spartanerne selv «boy lovers» - i ordets rette forstand.

:hmm:

8340377[/snapback]

Frank Miller sin forklaring på dette er enkel og korrekt:

 

Spartanerne var ikke "boylovers". De var "Manlovers". Forholdene var mellom menn, ikke mellom menn og gutter, og de så ned på Athenerne som hadde mange slike slavelignende forhold mellom en eldre mann og en ung gutt.

 

Uansett...

 

Dette er en av de mange viktige detaljene som gjør at Miller sin tegneserie faktisk greier å kombinere en god heltehistorie med relevante spørsmål om frihet, totalitarianisme, heltedåder, og offer.

 

Filmen er derimot en dårlig heltehistorie, som ikke stiller noen spørsmål, men heller bare bekrefter gamle dogmer som at det viktigste i livet er å dø og drepe for hva man tror på. Noe som f.eks Virginia-Tech mannen sikkert er helt enig i. Dø og bli drept for hva man tror på er tydeligvis det største i livet. :ermm:

 

Men gode actionscener var det.

Lenke til kommentar
Har tegneserien noe som filmen mangler? Likte filmen veldig godt og tenkte å ta en titt på tegneserien, hvor man enn får tak i den, hvis den inneholder noen godbiter filmen manglet.

8337295[/snapback]

Tegneserien har en del som filmen mangler. Og filmen har en del som ikke er med i tegneserien men som heller ikke passer inn i historien.

 

For det første er tegneserien mye mer spennende oppbygget. I tillegg så maler den et mye mer nøyaktig bilde av historien, har en del scener som forteller litt mer om samholdet og hierarkiet i troppen, og sist men ikke minst så har den ingen monstere og Xerxes er virkelig en gudekonge, ikke en pysete femiklomp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...