Gå til innhold

Jobb ved siden av studiene - lønn?


M1710

Anbefalte innlegg

Har du en jobb ved siden av studiene?

Hvor gammel er du?

Hvor jober du?

Hva tjener du?

 

 

Spør om dette fordi jeg skal få meg jobb nå, og lurer på hva jeg bør forvente meg i lønn.

 

Er selv 20 år, og regner egentlig med å få minst 110 kr. timen pluss tillegg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva man tjener avhenger seff av hva du jobber med. Hvis du jobber i en dagligvarebutikk så ligger tariffen på rundt 105 kr eller noe for 20 åringer. Du får tillegg hvis du jobber mer en 52timer i mnden i en Handel og Kontororganisert butikk.

 

Dessverre er det sånn at man gjerne MÅ jobbe ved siden av studiet for å få endene til å møtes. Man kan diskutere frem og tilbake om 80 000 kr pr studieår er nok. Folk har forskjellig behov, og folk betaler forskjellig i husleie.

 

Pass på så du ikke overstiger grensa på ca 116 000 kr brutto i året. Da blir det hell to pay.

Lenke til kommentar
Hva man tjener avhenger seff av hva du jobber med. Hvis du jobber i en dagligvarebutikk så ligger tariffen på rundt 105 kr eller noe for 20 åringer. Du får tillegg hvis du jobber mer en 52timer i mnden i en Handel og Kontororganisert butikk.

 

Dessverre er det sånn at man gjerne MÅ jobbe ved siden av studiet for å få endene til å møtes. Man kan diskutere frem og tilbake om 80 000 kr pr studieår er nok. Folk har forskjellig behov, og folk betaler forskjellig i husleie.

 

Pass på så du ikke overstiger grensa på ca 116 000 kr brutto i året.  Da blir det hell to pay.

7137463[/snapback]

 

 

---

 

Jess, hørt om den grensen :)

105 kr. i dagligvarebutikk er jo relativt lav lønn synes jeg, hva kan kan forvente seg hvis man jobber på en bensinstasjon da?

Lenke til kommentar

Har du en jobb ved siden av studiene?

Ja

 

Hvor gammel er du?

19 år

 

Hvor jober du?

McDonald's

 

Hva tjener du?

Hverdager: 100

Helger: 119

 

+ noen kroner eksrta etter kl 21.00 eller muligens 22.00.

 

Siden jeg bare jobber i helgene og for det meste om kvelden blir det ikke så alt for gale. Er ikke lenge til jeg får høyere lønn heller, bare 40 timers jobbing igjen.

Endret av Jør2
Lenke til kommentar

Har du en jobb ved siden av studiene? Ja, hadde det.

Hvor gammel er du? 24

Hvor jobbet du? I enn bank

Hva tjente du? 111 kr timen pluss årlige kpi-justeringer, dvs relativt dårlig, men erfaringen og attesten gav meg jobb før fullført studie.

 

Du studerer ikke hvis du har tid til å jobbe.

7136809[/snapback]

 

Jeg vil nok heller si at du ikke er en god nok student dersom du ikke har kapasitet til å jobbe. Det finnes folk fra medisin. siv.ing, siv.øk, juss osv som har gode karakterer samtidig som de har en deltidsjobb.

 

En deltidsjobb eller frivillig engasjement signaliserer høy kapasitet overfor arbeidsgivere, gitt at de ikke går altfor mye utover karakterene.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Du studerer ikke hvis du har tid til å jobbe.

7136809[/snapback]

 

Liker bedre: "Du jobber ikke hvis du har tid til å studere". :yes:

 

Klarer meg forøvrig greit på lånekassens satser, men det tok en vinter før jeg ble spartansk nok til å gå i null, og sommerjobb og litt snylting på foreldre klarer jeg meg ikke uten.. It's possible folks.. Men jeg skjønner godt at mange jobber vedsiden av.

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar

Jeg jobbet 3 dager i uken da jeg studerte et semester. Jeg syntes det var litt for mye, men det var mer min egen latskap at det gikk ut over studiene.

 

Nå har jeg siviltjeneste og jobber dermed fulltid. Likevel tar jeg 20 studiepoeng på UiO, og det går helt greit å finne tid til lesing av pensum så lenge du innstiller deg selv på å ikke ha så mye tid til andre ting ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...