Gå til innhold

Får jeg 100FPS med dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

hey...

Har ein shitt dårlig data ATM. og har litt deler liggandes...

Alt eg mangle er PSU og hovedkort...

Specsa til det eg har(lol)

AMD Sempron 2200+ 1.5 ghz socket A

256 mb ddr400 ram(ja eg vett da e lite)

radeon 9800PRO

40GB hd(alt for lite)

 

Skal kjøpe:

dette og dette

 

Jeg veit at jeg burde kjøpt ny men har kje rå!

Gidder ikke kjøpe viss da ikkje blir 100 fps

help!

Endret av alla737
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pcen skal klare 72 fps med vsync på men hvorfor i alle dager har du valgt et nytt hovedkort og kabinett? det du trenger etter hva jeg ser er vel skjermkort og litt mer ram, egentlig kunne sikkert en reinstallasjon av windows gjort under også

 

edit; skrevet av tmolberg, faen ta den autologginen til broren min >_<

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
Har du spillt cs 1.6 ? i smoke forekommer fps drop ganske vanlig, vil man ungå det, kan man konfigurere cs'en eller du kan ha en kraftigere hardware.

7138812[/snapback]

 

WTF? nosmoke er jo en ting da :innocent::blush:

 

 

men litt mer serriøst. Jeg oppdaget ikke noen problemer med 1.6 på en 5 år gammel laptop da jeg brukte det før. smoke hadde ingen virkning whatsoever.

Lenke til kommentar
System Kravene til 1.6 er:

 

- Pentium 133 MHz

- 24MB Ram

- 400Mb Hard Disk

- Skjermkort med støtte for DX 7.0

 

Tror pc'en din vil klare det helt fint.

7135826[/snapback]

Greier du å spille cs 1.6 med de specca skal jeg personlig sende en sjokolade i posten til deg. Cs 1.6 med 24 ram og P 133hmz? Du skjønner vel selv at det aldri vil funke?

 

Jeg er direkte lei av ALLE som sier cs ikke krever noe. Dere vet ikke hva dere prater om. Konstat 100fps er noe alle "progamere" trenger, dette har ikke bare med fps og gjøre men også med recoil. Kort forklar lettere å få kulene samlet på en plass.

 

 

Men til trådstarter, pcen til vil nok ikke dra konstant 100fps i smoke med et par fiender i siktet eller på store områder med litt action, men ellers vil det gå fint.

 

Et lite tips fra min side: siden du har ATI kort, kan du laste ned Omega drivere som ligger på Omegadrivers Disse driverne er optimalisert for openGL grafikk(i motsettning til de orginale ATI driverne). Cs benytter openGl. Når du innstallerer får du valg om du vil innstallere de optimaliserte openGL drivere.

 

Håper dette hjelper deg!

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar
System Kravene til 1.6 er:

 

- Pentium 133 MHz

- 24MB Ram

- 400Mb Hard Disk

- Skjermkort med støtte for DX 7.0

 

Tror pc'en din vil klare det helt fint.

7135826[/snapback]

Greier du å spille cs 1.6 med de specca skal jeg personlig sende en sjokolade i posten til deg. Cs 1.6 med 24 ram og P 133hmz? Du skjønner vel selv at det aldri vil funke?

 

Jeg er direkte lei av ALLE som sier cs ikke krever noe. Dere vet ikke hva dere prater om. Konstat 100fps er noe alle "progamere" trenger, dette har ikke bare med fps og gjøre men også med recoil. Kort forklar lettere å få kulene samlet på en plass.

 

 

Men til trådstarter, pcen til vil nok ikke dra konstant 100fps i smoke med et par fiender i siktet eller på store områder med litt action, men ellers vil det gå fint.

 

Et lite tips fra min side: siden du har ATI kort, kan du laste ned Omega drivere som ligger på Omegadrivers Disse driverne er optimalisert for openGL grafikk(i motsettning til de orginale ATI driverne). Cs benytter openGl. Når du innstallerer får du valg om du vil innstallere de optimaliserte openGL drivere.

 

Håper dette hjelper deg!

7148731[/snapback]

 

Tallene er hentet fra diverse sider + Half Life 1 coveret.

Bakpå coveret til Cs CZ er kravene 96Mb Ram, 500Mhz Cpu, 500Mb hdd.

 

Har selv spilt Cs 1.6 på en bærbar skole pc med 128Mb ram, 1.2Ghz Intel Celeron, og integrert skjermkort. Dette gikk ikke smooth, men spilte det greit nok. Det er også vært og nevne at pc'en hadde masse bullshit som gikk i bakgrunnen.

 

Vet ikke hvorvidt du oppnår 100 fps med maskinen din, men det skal nok funke helt fint :D

 

Og btw: Hvordan kan Recoil på våpnene ha noe med fps og gjøre :S Recoilen er bestemt i programeringen i spillet og er det samme for alle uansett data og spec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...