Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjalusi, hvor mye er ok?


Anbefalte innlegg

Har dere en sjalu partner, eller er dere litt sjalu selv? Burde sjalusi finnes i et forhold i det hele tatt?

Eksen min var ekstremt sjalu. Jeg kunne ikke engang sende meldinger uten at han ble grinete og skulle vite hvem det var fra, og hva det var om. Det ble ganske slitsomt etterhvert, og det smittet over på meg. Mens venninna mi hadde det motsatt, typen hennes viste aldri at han var sjalu e.l. i det hele tatt, og det plaget vettet av henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for mye sjalusi når sjalusien er et problem i forholdet. Enkelt og greit.

 

Man kan som person selvsagt justere seg noe, akseptere at partneren ikke er perfekt, men er sjalusien et problem i lengden så må man gjøe noe med det eller gå hver sin vei.

 

Jeg vil også påpeke at det er forskjell på å være sjalu, og å oppføre seg kontrollerende. Man kan godt være sjalu og misslike enkelte situasjoner, uten å plage partneren med å forsøke å kontrollere vedkommende.

Lenke til kommentar

Sjalusi er den værste sykdommen du har i et forhold.

 

Jeg gidder ikke gå rundt å være sjalu. Noen ganger blir man sjalu, det gjelder alle. Men man trenger ikke å strekke det så langt.

 

Eksen min var en smule sjalu. Om jeg var ute på fest så ble hu nermest hysterisk, men det var greit at hu var på fest liksom.

 

Bra forhold ?

Lenke til kommentar

Jeg var sammen i ett år med en jente som var helt sykt sjalu, og det tok ikke lang tid før det smittet over på meg. Også gikk hun faen og var utro (men det har egentlig ingenting med saken å gjøre).

 

I mitt neste forhold var jeg fremdeles veldig sjalu, men det gikk over etter en stund. Utrolig hvor lett påvirkelig jeg er på akkurat det punktet. Jeg er vel akkurat så sjalu som damen min er, skummelt.

 

Jeg er forresten veldig enig i det Mirann sa her et sted i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest gjestekari

Jeg har selv vært sjalu. Begge gangene (i begge forholdene) viste det seg at magefølelsen stemte, fyren var utro, og den resulterende sjalusien og mistenksomheten var en naturlig reaksjon.

Lenke til kommentar

Jeg er alltid sjalu.

Jeg er ekstremt sjalu når jenta er bortreist og treffer guttevenner hun prater mye med. Hun har vært utro 2 av 2 ganger hun har vært der alene etter vi ble sammen.. Med 2 forskjellige gutter..

Føler jeg nå har min rett til å være sjalu..

Lenke til kommentar
Jeg er alltid sjalu.

Jeg er ekstremt sjalu når jenta er bortreist og treffer guttevenner hun prater mye med. Hun har vært utro 2 av 2 ganger hun har vært der alene etter vi ble sammen.. Med 2 forskjellige gutter..

Føler jeg nå har min rett til å være sjalu..

7136173[/snapback]

Jeg føler din rett til å være mann og dumpe kjerringa!

Lenke til kommentar

Som andre også har nevnt her så tror jeg sjalusi bunner i usikkerhet og frykt for hva partneren kan finne på, eventuelt hva de -tror- partneren kan finne på.

 

Når det er sagt så tror jeg det finnes forholdsvis få mennesker som er såpass trygge på seg selv og forholdet sitt at de kan eliminere sjalusi totalt, så jeg tror pittelitt sjalusi forekommer naturlig i mange forhold og ikke bør ses på som noe problem.

Derimot, hvis det går fullstendig over stokk og stein og man blir fullstendig hysterisk av den minste ting så bør man nok stikke finger'n i jorda og se på seg selv og hva man driver med.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt jentevenner på to og et halvt år.

Jeg ble sammen med kjæresten min for 2 og et halvt år siden.

 

Det sier vel sitt.

 

Jeg er gjest pga at kjæresten min vet hvem jeg er på dette forumet =)

Finner hun ut at jeg har skrevet dette, blir hun pisssst ^^

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt jentevenner på to og et halvt år.

Jeg ble sammen med kjæresten min for 2 og et halvt år siden.

 

Det sier vel sitt.

 

Jeg er gjest pga at kjæresten min vet hvem jeg er på dette forumet =)

Finner hun ut at jeg har skrevet dette, blir hun pisssst ^^

7136592[/snapback]

Sånt syns jeg er helt på trynet. Har hun guttevenner?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt jentevenner på to og et halvt år.

Jeg ble sammen med kjæresten min for 2 og et halvt år siden.

 

Det sier vel sitt.

 

Jeg er gjest pga at kjæresten min vet hvem jeg er på dette forumet =)

Finner hun ut at jeg har skrevet dette, blir hun pisssst ^^

7136592[/snapback]

Sånt syns jeg er helt på trynet. Har hun guttevenner?

7136671[/snapback]

Ja, det har hun. Jeg lar henne leve fritt, så lenge hun ikke er utro eller lignende.

Jeg vet hvordan det er å miste mange venner når jeg får en kjæreste.

Så jeg vil ikke at hun skal oppleve det, selv om hun er sånn mot meg.

Lenke til kommentar

Har også vært sjalu noen ganger, og vært sammen med damer som har vært sjalu. Ingen av de forholdene har egentlig endt særlig bra.

 

Til slutt så fant jeg ut at jeg ikek gadd å være sjalu. Det tok for mye på kreftene. Desverre så var ikke dette heller bra nok, for ei av damene ble skikkelig irritert over dette og gjorde alt for å gjøre meg sjalu. Etter gjentatte ganger å ha drevet dette "spillet" med meg så fikk jeg nok en kveld vi var på byen. Jeg reiste hjem og pakket det hun hadde og satte det på utsiden av døra. Vi hadde rett og slett ikke de samme interessene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...