Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjalusi, hvor mye er ok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er kun "baller" som kan gjøre noe med det. Man skal ikke dulle med kjæresten hvis han er sjalu. Du skal gjøre han/henne mere sjalu slik at dem prøver å tilpasse seg enn å begrense sjalusien sin hvis du skjønner. Personen har et valg. Sjalusi er ikke endel av en person, det handler om usikkerhet og frykt, og det kan gjøres noe med i mine øyne.  :ph34r:

7135104[/snapback]

 

Det der er helt feil fremgangsmåte etter min mening. Eneste måten å få et forhold til å fungere er å snakke sammen om problemer. Har man et problem med at man synes kjæresten er sykelig sjalu, så prater man om det. Man går ikke hen og "tvinger" personen til å bli mer/mindre sjalu.

Lenke til kommentar

Jeg har/har hatt det der med at jeg er utrolig sjalu.

Kan ikke hjelpe for det, å det er søren med ikke lett for å være ærlig..

 

Jeg stolte på ekskjæresten min, men når hun var ute på byen og slikt var det faktisk ekkelt. Jeg måtte så og si ha noe å gjøre på for å ikke gå å tenke for mye på hva hun gjorde på, hvem hun møtte og slikt.

 

Kall meg teit, men det har alltid vært i blodet! :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har en type som er fryktelig sjalu! Allt handler om utroskap, samme hva det gjelder! Jeg vet han har hatt dårlige forhold før men om han bare skyver vekk alle så får han jo aldri muligheten til å lære at forhol er en fin ting. jeg er 100% lojal mot han men i hans øyne er jeg 100% utro. det er veldig vanselig å leve med at han prøver å leve med at jeg lissom "har vært utro" . Jeg skjønner forsåvidt det at man blir sjalu hvis tidligere partnere har vært utro, men det betyr ikke at alle er det, gi personen en sjangse til å vise hva lojalitet er og ikke "straff " personene for andres feiltrinn. Jeg elsker min kjæreste og da er det vaskelig at han har null tillitt til meg! :(

Lenke til kommentar
Gjest Gjest "God jul" Anonym

For at ikke personen dette gjelder skal se dette, er jeg anonym, så vil jeg bare si at, et par jeg kjenner, var på besøk. Så kom vi til at dama kjente på musklene mine (jeg har ganske store biceps, høy peak) og så sa hun "Åh herregud" når jeg stramma til og skulle vise henne. Da endte det opp med en totalt skrudd type som sendte trusler på en slags indirekte måte, ikke direkte trusler pr sms. Jeg synes det er å gå for langt.

 

Jeg blir irritert på sånne personer. Kan ikke gjøre noenting uten at folk tar seg nære av ting. :nei:

 

Sjalusi i forhold oppstår når man skal eie. Istede for å eie hverandre kan dere heller se på hverandre som to motpoler og som to gaver for hverandre. Prøv å ikke eie hverandre og hverandres liv altfor mye så går ting bra.

Lenke til kommentar

Jeg er nok litt sjalu. Xen var utro og det ødelag litt for meg. For som det er sagt tidligere så er ikke det at man er sjalu noen indikator på at partneren gjør noe gale,men at man er usikker på seg selv,og dette er jeg veldig klar over. (Eksemplet med typen som ble kjempe sjalu pga dama kjente på dine store muskler kan vel være et eksempel på akkurat dette). Typen min er veldig lite sjalu,og sier slik som at han tenker jo ikke på å være utro så hvorfor skal jeg være noe dårligere enn han. Dette roer meg veldig,og den dagen han hadde blitt veldig sjalu hadde jeg vel heller lurt.

 

Noen ganger når vi har vært på byen sammen og gutter har lagt ann på meg,har typen kommet bort til oss og pratet og vært veldig hyggelig. Inni samtalen passer han på å kalle meg "kjære" slik at gutten skal skjønne at jeg er hans. Jeg skjønner hva han skal gjøre i det han kommer bort,og synes dette bare er utrolig morsomt og ganske søtt. Siden dette er hans værste sjalusihandling kan han bare styre på. Vi sitter ikke hjemme og biter negler når den andre er ute på byen for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...