Gå til innhold

Firefox 2.0 slippes tirsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den eneste nye funksjonen jeg ikke liker med Firefox 2.0 er måten tabs blir "behandlet" på. Før så kunne du se alle tabsene du hadde oppe (selv om de ble skvist veldig små), men nå må du trykke på en pil for å scrolle bortover..

Håper det kommer en extension som kan fikse dette. :hmm:

 

tabs_ff20.JPG

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Den eneste nye funksjonen jeg ikke liker med Firefox 2.0 er måten tabs blir "behandlet" på. Før så kunne du se alle tabsene du hadde oppe (selv om de ble skvist veldig små), men nå må du trykke på en pil for å scrolle bortover..

Håper det kommer en extension som kan fikse dette. :hmm:

 

tabs_ff20.JPG

7145787[/snapback]

 

Hmm, underlig valg, men er det ingen innstillinger i programet som lar deg velge dette?

 

Ellers er det artig med stavekontroll i FF 2.0, utenom det er det ikke så mye spennde (men de er over det jevne flink til å implementere funksjoner fra andre browsere).

 

AtW

Lenke til kommentar

ctrl+tab funker fint her og. Ctrl+n er jo å åpne et nytt vindu, det er ctrl+t som er ny tab.

 

Ellers så liker jeg stavekontrollen, man må bare huske å installere norsk språk hvis man benytter engelsk versjon av ff.

 

Kom over en extension som var genial: "Cooliris Preview". Det er bare å holde musen over en link så får man opp siden i et lite midlertidig vindu. Dette vinduet kan åpnes til en full tab eller lukkes ved å fjerne musen fra det.

 

Tips til andre geniale extensions:

IE Tab: ett enkelt trykk så gjøres tab'en om til en Internet Explorer-tab som benytter seg av motoren til Internet Explorer. Svært nyttig i de tilfellene hvor nettsiden ikke støtter ff.

 

Linkification: Leter gjennom nettsiden etter adresser som ikke er klikkbare og gjør de om til linker. I forum f.eks. er det mange som kun limer inn linker uten å sette inn url-tagen. Denne pluginen fikser biffen.

Lenke til kommentar
Den eneste nye funksjonen jeg ikke liker med Firefox 2.0 er måten tabs blir "behandlet" på. Før så kunne du se alle tabsene du hadde oppe (selv om de ble skvist veldig små), men nå må du trykke på en pil for å scrolle bortover..

Håper det kommer en extension som kan fikse dette. :hmm:

7145787[/snapback]

Det er en grunn til at tab mix plus er en veldig populær extension. Scroll litt lenger ned for å se versjon for FF2.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Den eneste nye funksjonen jeg ikke liker med Firefox 2.0 er måten tabs blir "behandlet" på. Før så kunne du se alle tabsene du hadde oppe (selv om de ble skvist veldig små), men nå må du trykke på en pil for å scrolle bortover..

Håper det kommer en extension som kan fikse dette. :hmm:

7145787[/snapback]

Det er en grunn til at tab mix plus er en veldig populær extension. Scroll litt lenger ned for å se versjon for FF2.

7146307[/snapback]

 

Skal sjekke ut. Takker! :thumbup:

 

EDIT: Prøvde det ut. Fikk det ikke til som jeg mente. Den eneste funksjonen tab mix plus hadde som var i nærheten, var scrolling av tabs, men det er ikke noe jeg vil ha.

Kan lage screenshoteksempel. Hang on. ;)

 

EDIT2: http://home.no.net/ahpadt/firefox15.JPG http://home.no.net/ahpadt/firefox20.JPG

 

Sammenlign.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Den eneste nye funksjonen jeg ikke liker med Firefox 2.0 er måten tabs blir "behandlet" på. Før så kunne du se alle tabsene du hadde oppe (selv om de ble skvist veldig små), men nå må du trykke på en pil for å scrolle bortover..

Håper det kommer en extension som kan fikse dette. :hmm:

 

http://home.no.net/ahpadt/tabs_ff20.JPG

7145787[/snapback]

Er bare å bruke den flippe ned menyen helt til høyre. Finner den veldig grei :D

Lenke til kommentar
Synes det er pussig at FF ikke benytter seg av ctrl-tab av tabber som i ellers i Windows. (ikke at det er nytt for FF2)

7145944[/snapback]

Man skifter da vel tab med ctrl+tab?

Og ctrl+shift+tab for å gå andre veien :hmm:

7148631[/snapback]

Det funker her! :)

 

EDIT:

 

Oppdaget dette nå:

post-76055-1161792964_thumb.png

Hvorfor står det build til slutt? Var ikke sånn i 1.5. Er det slik hos alle? Er ikke det litt unødvendig? Noen som vet om man endre det?

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...