Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har problemer med å vise mediefiler i firefox (fungerer i internet explorer).

 

Eksempelvis i VG-tv så får jeg bare en svart firkant. Hvilke plugins er det jeg mangler?

7927949[/snapback]

 

hmm kanskje no flash player eller no?

7929099[/snapback]

flash har jeg (Macromedia/adobe flash player)

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Er det på noen måter mulig og deaktivere "Søk på denne siden..." i FF2?

Den linjen som dukker opp nederst.

 

Den ligger under "Rediger" eller vist du trykker Ctrl + F.

 

Spiller et spill hvor jeg må bruke de tastene sammen, og da dukker søkelinjen opp, uten at spillet pauser seg.

 

Jæv... irriterende.

 

Takk på forskudd for forslag og hjelp. :)

 

JTB

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å vise mediefiler i firefox (fungerer i internet explorer).

 

Eksempelvis i VG-tv så får jeg bare en svart firkant. Hvilke plugins er det jeg mangler?

7927949[/snapback]

Windows Media Player, men siden det fungerer i IE, har du det nok. Du kan se her:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206216

7932602[/snapback]

Takk. Fant ut at jeg mangler ActiveX plugin for Firefox.

 

Men finnes det ikke ActiveX-pluging for Firefox 2.0.0.1? Finner bare for 1.5 og eldre.

 

Jeg lurer litt på hvordan folk som ikke har greie på data (foreldre, besteforeldre) skal kunne få til dette.

 

Edit: Virker ikke som det finnes ActiveX plugin til Firefox 2. link

da blir det reinstallering av gamle firefox for min del.

 

Rart de gir ut en ny utgave av firefox som ikke fungerer skikkelig. ActiveX brukes jo mange steder.

Endret av Darx
Lenke til kommentar

IE er standard i windows. firefox er bare en extra tillegs nettleser du kan ha som du laster ned. det slipper du med IE siden IE er standard i windows. FF skulle vært standard :hrm:

 

du kan sette ff som standard. men den funker bare på hurtigknapper men ikke som standard internet leser

Lenke til kommentar
IE er standard i windows. firefox er bare en extra tillegs nettleser du kan ha som du laster ned. det slipper du med IE siden IE er standard i windows. FF skulle vært standard :hrm:

 

du kan sette ff som standard. men den funker bare på hurtigknapper men ikke som standard internet leser

7934300[/snapback]

Du kan sette Fx som standard nettleser, problemet er heller det at MSN selv starter IE. Den sender ikke en kommando om å gå til en viss internettadresse, men at du skal bruke nøyaktig IE.

 

Uansett: Man finner ikke alle innstillinger i kontrollpanelet. Man finner heller veldig få. Faktisk kun en brøkdel. Om du vil endre på veldig mye skriver du

about:config
der du skriver inn adresser og trykker enter. Der får du nok nok å endre :p
Lenke til kommentar
Rart de gir ut en ny utgave av firefox som ikke fungerer skikkelig. ActiveX brukes jo mange steder.

7933792[/snapback]

Active-X er en MS-teknologi for Internet Explorer. At sider fortsatt bruker det i 2007 er en skandale.

 

Hvis du ikke får det til, kan du alternativt installere extension som heter Mediaplayerconnectivity og for eksempel spille av med VLC.

7935887[/snapback]

ok. visste ikke at det var MS-teknologi. Det forklarer det meste

 

Mediaplayerconnectivity fungerte bra!

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...