Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd det, du kan se på menyen på venstere side så kan du se at de er riktig størrelse mens teksten i tråden er for stor. Har testet med ctrl og scroll men da må jeg enten velge mellom og ha liten meny eller normal tekst.

8017136[/snapback]

Trykk ctrl+0, da blir størrelse nullstilt.

Trykk shift+f5 eller ctrl+f5 (husker ikke).

Lenke til kommentar
Finnes det en add-on eller en innstilling som nekter nettside å resize vinduet? Bruker Mac, og det er ingen ting jeg hater mer enn når jeg går inn på en nettside, og hele vinduet blir kjempestort.

8023949[/snapback]

Trenger ingen plug-in :)

Verktøy -> Innstillinger -> Innhold -> Avansert-knappen, ved siden av "tillat javascript". Fjern haken for "Flytte eller endre størrelsen på vinder". :thumbup:

Lenke til kommentar

Kanskje nevnt før, men tar med et lite kjekt tips eller to.

 

Det er ikke alle som liker den "Go" knappen etter adresselinja:

Hvis du skriver "about:config" i adresse feltet, skriver "go" i filter, setter browser.urlbar.hideGoButton til true, så skjuler du denne.

 

Et lite tips er i Linux så er ofte backspace knappen byttet til noe annet. Liker å bruke backspace på laptoppen når jeg skal bla en side tilbake.

Skriv "backspace" i filter, sett browser.backspace_action til verdien "0" . Da vil backspace fungere igjen. I Windows står verdien som 0 default.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Finnes det en add-on eller en innstilling som nekter nettside å resize vinduet? Bruker Mac, og det er ingen ting jeg hater mer enn når jeg går inn på en nettside, og hele vinduet blir kjempestort.

8023949[/snapback]

Trenger ingen plug-in :)

Verktøy -> Innstillinger -> Innhold -> Avansert-knappen, ved siden av "tillat javascript". Fjern haken for "Flytte eller endre størrelsen på vinder". :thumbup:

8031384[/snapback]

Tusen takk!

 

Jeg var sikker på at jeg hadde sett det i innstillingene, men jeg kom ikke på hvor.

Lenke til kommentar

Kan anbefale dere å skifte på disse kommandoene i about:config:

 

- browser.sessionhistory.max_total_viewers, sett verdien til 0. <- Gjør slik at FireFox ikke lagrer dine besøkte sider (mindre ressurser brukt).

- browser.tabs.closeButtons, sett verdien til 2. <- Fjerner kryssene i tabsene.

- browser.tabs.tabMinWidth, sett verdien til 0. <- Nå kan du oppe uendelige faner uten å måtte scrolle.

- network.http.sendRefererHeader, sett verdien til 0. <- Slår av referrer logging.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...