Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Til de som er på jakt etter Snowboardutstyr: Ta en titt innom Oslo Snowboard Senter!

 

Står på snowboard, blir tredje sessongen nå. Er ikke så veldig god enda, har ikke prøvd 180 en gang, fordi jeg er så dårlig til å kjøre goofy. Så jeg tryner uannsett når jeg lander...

Noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan klare å ta 360 / 180?

Gleder meg febrilsk til det kommer snø, akkuart nå regner det jo bare i Oslo! :w00t:

7324881[/snapback]

En fin måte å lære på er å kjøre i upreparert terreng og bruke ugjevnheter (humper og spor fra andre som har kjørt der) som hopp, og ta skikkelig sats. Da får du fin progresjon, og det gjør ingen verdens ting om uansett hvordan du skulle prestere å lande ;)

Fungerte for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan klare å ta 360 / 180?

7324881[/snapback]

 

Måten jeg lærte meg 360 på var at jeg når jeg var på hoppkanten skikket bakover over høyre skulder (står regular). Da går seriøst rotasjonen av seg selv.

 

Lurer på om jeg skal ta rodeo 540 i år :p noen som har noe erfaring?  :hmm:

7325244[/snapback]

 

Jada. Har erfaring med det. Skulle ta 360 på et hopp, startet rotasjonen som vanlig litt før jeg hadde hoppet. Men det var myk snø på hoppkanten (elendig preppa), så når jeg satset dyttet jeg meg litt ned i hoppet, og kantet baklengs mens jeg var i begynnelsen av en rotasjon.

 

Endte med at jeg fløy ukontrollert to-tre meter landa på ryggen rett før unnarennet hvor det var blank is, knakk to ribbein og fikk hjernerystelse. Det var slutten på forrige sesong! Stiller friskt opp når denne sesongen starter med nyinnkjøpt hjelm! :!:

 

EDIT: Litt omformuleringer

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar

jeg starta å stå på snowboard for 2 år siden.. eller jeg står innimellom når jeg er lei av å jibbe ;) jeg tok 1 kurs og klarte meg veldig bra den førte uken.. jeg sto ned noen røde løyper i rellativt høy fart på 3 uker eller no;) stata å hoppe også.

 

jeg har jo skata en del før det, så jeg tror jeg fikk litt mer brett kontroll i starten pga. det

Lenke til kommentar
Yeeah, har skaffa meg bindinger i dag. Burton Custom i rød. Gleder meg megamye til jeg får prøvd det.

7359111[/snapback]

Jeg hadde noen for et par år siden, og for din del håper jeg de har forbedret de siden da.

 

edit; glem det, var ikke custom jeg hadde hatt...tror jeg.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Fikk kjøpt en vareprøve av Atomic Tremor Boa for kr. 849,- hos Intersport i går (siste paret de hadde), men etter jeg har gått i dem i en times tid er de akkurat litt for små :cry: Utrolig synd, for de hadde en genial strammemekanisme, og de satt som produsenten selv sier "like a diaper" på foten. Da er det vel bare å dra tilbake i morgen å bestille burton ion eller driver x, siden ruler ikke er å få tak i :( Skal samtidig kjøpe et custom 62 og mission-bindingene :D Gleder meg grisemye

Lenke til kommentar
Fikk kjøpt en vareprøve av Atomic Tremor Boa for kr. 849,- hos Intersport i går (siste paret de hadde), men etter jeg har gått i dem i en times tid er de akkurat litt for små :cry: Utrolig synd, for de hadde en genial strammemekanisme, og de satt som produsenten selv sier "like a diaper" på foten. Da er det vel bare å dra tilbake i morgen å bestille burton ion eller driver x, siden ruler ikke er å få tak i :( Skal samtidig kjøpe et custom 62 og mission-bindingene :D Gleder meg grisemye

7361860[/snapback]

Vurderer faktisk å kjøpe Ruler nå, fra G-Sport Strømmen.
Lenke til kommentar
Vurderer faktisk å kjøpe Ruler nå, fra G-Sport Strømmen.

7363913[/snapback]

Så de har de inne? Her i byen har de ikke det, og de får heller ikke bestilt noen fra burton norge :(

 

Å, gleder meg til sessongen begynner. Nytt utstyr og tur til alpene :cool:

7363944[/snapback]

Å? Jeg også :) Hvor/når skal du?

Lenke til kommentar

Før denne sesongen er det på tide å bytte ut 3 år gamle boots, brett og bindinger. I det siste har jeg hatt en sær tick ved sort/rødt design, og søkte litt rundt på nettet etter et brett som kunne falle i smak.

 

Jeg kom over to brett som var laget i photoshop som jeg likte veldig godt;

Tribal.Eye.jpegTribal.Whirlwind.jpeg

 

Problemet her er selvfølgelig at de ikke er produsert, kun amatør-skisser som er laget i photoshop. Så jeg lurer på, er de noen som vet om noen brett som har noe lignende design /fargevalg? Litt vanskelig å bare lete rundt i måfå har jeg funnet ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...