Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan du stiller bindingen er ganske innvuduelt egentlig! men når jeg har elever på kurs pleier jeg og stille brettet så den foreste beinet står litt frem og det bakereste mer eller mindre rett! hvor brei stance de skal ha( mellom beine) måler jeg fra dems albu og til knyttneven. da får de en helt grei innstilling.

 

Jeg selv har stilt bindingene mine 16 16 . altså 16 grader på begge sånn at det er lettere og dra triks og kjøre/lande fakie. har også litt breiere mellomrom mellom bena. veit ikke helt hvorfor men syntes det er bedre!

 

Nå er det faen meg ikke mer en et par timer til jeg skal dra til kvitfjell og få min første tur i år! gleder meg noe helt sinnsykt! har ikke stått siden jeg var i stryn i sommerferien! blir skikkelig kose kjøring! skal på en gård til bestemorra til en kompis! så da blir det mekking av hopp på jordet med traktor :)

 

Ønsk meg lykke til ;)

Lenke til kommentar
Billig pakketilbud på Snowboard??

7296860[/snapback]

 

 

 

Skjekk innom ulike butikker som har snowboard og spør om de har brett fra i fjor, bør ivertfall vere 50% på de.

vil anbefale deg og se om de har noe på Base eller sessions, har nesten alltid no billibrett der

7300378[/snapback]

 

Ja det er lurt ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på brett og har kun leid når jeg har vært på fjellet. Nå har jeg kjøpt et Rossignol brett brukt og er ikke helt sikker på hva som er bak og fram :blush:

 

Den ene enden ser ut til å være bredere og med en større bøy enn den andre enden. Da tror jeg at den brede enden er forover. Problemet er da at bindingene mine står feil vei... Er det noe som heter fakey-brett?? Altså brett som er lagd for de som kjører fakey. Kan jeg, uten å se helt forferdelig ut, snu bindingene? Da vil jo blant annet bilde på brettet være opp ned og det samme vil skriften...

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Kjøpt meg ny snowboardjakke da!

 

686acekingsjkt.jpg

 

Kjøpte den for 1000 kroner av en kamerat. Endelig på tide at den beige jean paul-jakka tok kvelden.

7307649[/snapback]

 

Jeg er også ute etter snowboardjakke ;) Gjerne Ice Camo eller noe annet grått/hvitt :love:

 

Noen som har noen tøffe modeller å anbefale? Har sett litt på 686 og Burton, man har ikke funnet så veldig mange alternativer

Lenke til kommentar
Jeg har ikke peiling på brett og har kun leid når jeg har vært på fjellet. Nå har jeg kjøpt et Rossignol brett brukt og er ikke helt sikker på hva som er bak og fram :blush:

 

Den ene enden ser ut til å være bredere og med en større bøy enn den andre enden. Da tror jeg at den brede enden er forover. Problemet er da at bindingene mine står feil vei... Er det noe som heter fakey-brett?? Altså brett som er lagd for de som kjører fakey. Kan jeg, uten å se helt forferdelig ut, snu bindingene? Da vil jo blant annet bilde på brettet være opp ned og det samme vil skriften...

 

Noen tips?

7311228[/snapback]

Høres ut som om du må snu bindingene, ja. Det at skriften blir feil vei var imidlertid litt rart. Uansett er jo det bedre enn å stå med brettet feil vei. Sikker på det ikke er du som står goofy?

Lenke til kommentar
Oakley kom med noen tøffe modeller i år. Denne er tøff, IMO.

7316247[/snapback]

 

Den var stilig :love:

7322263[/snapback]

 

 

Når jeg tenker ice-camo tenker jeg grått og hvitt.. ikke grønt selv om denne modellen ligger på top av hva jeg har sett... noen som vet om bare grå og hvit... (gjerne forsjellige gråfarger) Har sett på de fra burton og 686 som sagt ;)

Takk

 

Jokke :)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg nytt brett i år (bindinger og sko også while I'm at it :)), og de to brettene det står mellom er Burton Air (57 eller 61) og Burton Custom (58). Ser noen her nettopp har anskaffa Air, noen gode erfaringer hittil? Er ute etter et godt all-aroundbrett som skal duge best til offpiste og freeriding (har også tenkt litt på Burton Royale 58, noen tanker om det?). Tenker jeg går for enten Mission- eller Cartel-bindingene, og skoa blir nok Burton Ruler :)

 

Sånn bortsett fra det så har jeg i forrige uke bestilt tur til Zermatt i Sveits den 24. februar :D *glede seg*. Blir så sinnsykt digg!

Lenke til kommentar

Til de som er på jakt etter Snowboardutstyr: Ta en titt innom Oslo Snowboard Senter!

 

Står på snowboard, blir tredje sessongen nå. Er ikke så veldig god enda, har ikke prøvd 180 en gang, fordi jeg er så dårlig til å kjøre goofy. Så jeg tryner uannsett når jeg lander...

Noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan klare å ta 360 / 180?

Gleder meg febrilsk til det kommer snø, akkuart nå regner det jo bare i Oslo! :w00t:

Lenke til kommentar
Til de som er på jakt etter Snowboardutstyr: Ta en titt innom Oslo Snowboard Senter!

 

Står på snowboard, blir tredje sessongen nå. Er ikke så veldig god enda, har ikke prøvd 180 en gang, fordi jeg er så dårlig til å kjøre goofy. Så jeg tryner uannsett når jeg lander...

Noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan klare å ta 360 / 180?

Gleder meg febrilsk til det kommer snø, akkuart nå regner det jo bare i Oslo! :w00t:

7324881[/snapback]

 

Det er ikke alltid så lett å lande i goofy i starten... da kan du heller prøve å kjøre goofy og rotere 180 grader slik at du lander i regular. Ellers 360 er bare å finne et hopp som ikke er allt for lit og bare ta sats.

 

Lurer på om jeg skal ta rodeo 540 i år :p noen som har noe erfaring? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...