Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Vel har stått i 6-7 år klarer en del bra men står ikke seriøst, synes snowboard er gøy men skal holde meg unna syke triks vil ikke skade meg sånn at jeg ikke kan løfte vekter.

7254050[/snapback]

 

Jeg har også blitt mye mer forsiktig når det gjelder ekstrem-sport (eller? mer forsiktig er kanskje riktig ord) etter jeg krasjet på sykkel for 4 år siden... brakk begge armene, brist i skallen (den ene armen var åpent brudd) Man lærer litt av slikt

 

On Topic: Selv om du bare kjører for gøy ville jeg anbefale deg å kjøpe et godt brett... utrolig digg å bare kjøre rett ned bakkene også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snørekjørte etter bil idag.. skal legge ut videoen senere  :thumbup:

her er videoen...

7264329[/snapback]

 

Kjørte du virkelig i 80 km/t ? :dontgetit:

 

Hvordan var det i forhold til å kjøre i full fart ned en bakke? Gikk det fortere bak bilen?

 

Alltid lurt på hvor fort man egentlig kjører når man kjører bånn pine ned en bakke på snowboard :p

7278482[/snapback]

 

 

jeg fikk sjokk når han sa at vi lå i 80.. jeg trudde mere som 60.... farten mærkes bare i svingene..

Lenke til kommentar
Er det noen her som har en mal for hvordan man skal montere bindinger på snowboard?

7292225[/snapback]

 

 

Det finnes noen maler for det ja.. men det er egentlig bare å prøve seg fram.. framfoten bruker man oftest å skå litt forover.. men for all del ikke jør det med bakfoten..

 

men dette er da smak og behag :thumbup:

7293215[/snapback]

 

Jeg har vertfall bindingene lengst mulig fra hverandre. Bedre balanse synes jeg. Så har jeg den fremste bindingen skrått frem over, og den siste litt skrått bakover (motsatt retning) lettere å kjøre switch da. Du bestem egentlig sjøl. Men vil ikke anbefale å ha bindingene så nært hverandre.

Lenke til kommentar

Det er bare å prøve seg frem, men det som er vanligst er vel at fremste foten står skrått fremover, mens den bakerste foten er nesten rett.

 

Selv står jeg duck, altså at tærne skrår hver sin vei fra hverandre (tror jeg har et sted mellom 20 og 25 grader på hver binding). Dette gjør det selvfølgelig fakie lettere, men jeg syns også jeg roterer bedre med bindingene slik.

 

Avstanden mellom bindingene er også bare å prøve seg frem med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...