Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit:

Her har dere en hel video dere kan kose dere med. Full versjon!

*film*

 

:w00t:

They Came From er så ufattelig rå at jeg blir helt gal!

RÅ film ja.

Elsker parten til Roger Kleivdal (Begynner på 08:12)! Er ikke få ganger jeg har kjørt med musikken på den parten der ass i parken. "Music go Music - Light Of Love" Blir superstooka av den låta der. Den der på full drus så kan jeg finne på å drepe meg i parken jeg :D

 

Skal også nevnes at Halldor Helgason er en av verdens fremste på rails. Helt sykt hvor den 17-åringen drar på på railsa. Det sykeste er vel kanskje at han begyne med snowboard i 2000 og joinet vel allerede DC sit internasjonale team i 2004.

Lenke til kommentar

Når jeg er rundt 175, hvor stort brett bør jeg ha da? skal brukes mest til rails og big jumps.

Litt smak og behag, men 154 rundt der høres fint ut. Går sikkert fint med 152 også.

 

Fox:

Du har ikke skoene eller bindingene veldig stramt over bena? Jeg får ganske vondt i bena om jeg knytter skoene alt jeg har og og jekker bindingene til siste klikk. Skal alltid være 2-3 klikk å gå på og ikke stram skona så blodsirkulasjonen stopper. Ting skal sitte, men ikke presse vondt.

 

Om du står mye i T-krok kan dette også virke inn. Prøv da å varier hvor du har kroken og hold den gjærne litt tilbake med hendene i de bratte bartiene hvor kroken har en tedens til å dra ekstra hardt.

Lenke til kommentar

Skoene og bindgene er veldig løse, VELDIG :p Men du har kanskje et poeng med T-krok. Jeg står i T-krok veldig ofte, men det gjør ikke vondt i lyske når jeg står i heisen. Kun når jeg hopper eller kjører, spesielt hopp.

 

HAr googlet litt, ser at det er en vanlig skade i fotball. En belastningsskade. Jeg spiller ofte fotball, nå for tiden spiller jeg to ganger i uka. Men før pleide jeg å trene i fotball rundt 5-6 ganger i uka. Kanskje det er en belastningsskade som har vokst til verre?

Lenke til kommentar

Jeg sliter jævlig med lyske, spesielt når jeg kjører på brett. Hva kan det skyldes?

Smerter i lysken kan komme av så mangt. Det vanligste er strekkskader etter fall/overbelastning. Jeg har feks. vondt i lysken for tiden etter at jeg datt noe jævli på isen utenfor Klingenberg. Under slike fall spenner de store musklene seg for å beskytte de mindre, da får man strekkskader som må bearbeides med trening/massasje/tid.

 

Annet enn skader kan det komme av feil setup på bindingene, at du ikke er vant til å bruke musklene du bruker mens du står (kanskje du har byttet kjørestil, kanskje du kjører mer nå enn før) eller at du gjør noe annet som tærer på lysken som feks at du har endret livsstil, fått deg kjæreste, sykler mer enn før eller har flyttet inn et sted med flere trapper.

 

Kroppen er komplisert, mye rart kan spille inn. Har du problemer med noe i mer enn 14 dager burde du ta en prat med en lege som eventuelt kan henvise deg videre, et diskusjonsforum er ikke helt rett sted for å få en ordentlig diagnose.

Lenke til kommentar
Edit:

Her har dere en hel video dere kan kose dere med. Full versjon!

*film*

 

:w00t:

They Came From er så ufattelig rå at jeg blir helt gal!

RÅ film ja.

Elsker parten til Roger Kleivdal (Begynner på 08:12)! Er ikke få ganger jeg har kjørt med musikken på den parten der ass i parken. "Music go Music - Light Of Love" Blir superstooka av den låta der. Den der på full drus så kan jeg finne på å drepe meg i parken jeg :D

 

Skal også nevnes at Halldor Helgason er en av verdens fremste på rails. Helt sykt hvor den 17-åringen drar på på railsa. Det sykeste er vel kanskje at han begyne med snowboard i 2000 og joinet vel allerede DC sit internasjonale team i 2004.

 

Skriver under på dette! :D

Heftig snowboard-film

 

Har selv dilla på Light of Love, fikk det etter jeg så premieren på They Came From :D

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nye sko idag og tenkte at det kansje var på tide med et nytt brett og bindinger også men vet ikke helt hva jeg skal gå for.. Bruker 46 i sko så må bli et wide brett, brettet kommer nok mest til å bli brukt i preppa løyper og litt i pudder, er også veldig glad/redd i parken så må ha mulighet for å kjøre park selv om jeg er alt for pingle til å faktisk gjøre det ;)

 

Her i Trondheim var det ikke veldig mye wide å velge i.. Men kan også være aktuelt å bestille fra nett.. Av wide brettene jeg husker var det custom og blunt fra burton lurer og på om de hadde hero og love i wide men ikke sikker. Slik jeg har forstått det er blunt/hero og love rene park brett og da kansje uaktuelle ? Det var også et par wide nitro brett på session men husker ikke hvilke :p

 

Custom er vel et ganske safe valg? Men synst den svir litt i lommeboka selv på halv pris..

 

Kom med tips folkens ;)

Lenke til kommentar

altså, det er omtrent like godt/dårlig i pudder som alle andre brett som ikke har forstørret nose eller banana... Ikke dårlig, men heller ikke optimalt. Selv har jeg burton cloak bindinger, men det er nok en god del å gå på i kvaliteten hvis man putter i litt mer penger, boots bruker jeg burton mono, ganske stive, de er jeg knallfornøyd med!

Lenke til kommentar

Du liker og kjøre preppa løyper,litt pudder og park. Jo da kan jeg anbefale Lib Tech Skate banana. Flyter veldig bra i ALT av føre. Når jeg var på Trysil her foreleden fikk jeg virkelig testa Brettet i de sorte løypene der. Både i dårlig humpete føre,isete og perfekt føre. Og det som jeg syns skiller seg ut spesielt ved Lib tech sine brett er Magnetraction. Det gjør egentli at is er /care. Eneste som er litt problem er at det er litt ustabilt i høyfart. Men vis du ligger lavt så er det null problem.

 

Så da kan jeg anbefale http://www.srfsnosk8.no/shop/index.php?c=web2.18&product=921055-10. Men vis du vil ha litt mer stabilt brett så kan du velge : http://www.srfsnosk8.no/shop/index.php?c=web2.18&product=921165-10.

 

Kan og anbefale Nitro brett. Har riktignok ikke prøvd dette brette, men har fått anbefalt det flere ganger, og har jo et nitro brett selv så vet de er bra: http://www.srfsnosk8.no/shop/index.php?c=web2.18&product=GULLWING2.

 

Bindinger også? Jo da kan jeg anbefale Union bindinger som feks: http://www.srfsnosk8.no/shop/index.php?c=web2.21&product=UNI1001.

 

 

Noen som har sko og anbefale?

Ser de har tilbud på 32 Lashed flere steder. De skal funke bra?

Endret av Hanihagen
Lenke til kommentar

Du liker og kjøre preppa løyper,litt pudder og park. Jo da kan jeg anbefale Lib Tech Skate banana. Flyter veldig bra i ALT av føre. Når jeg var på Trysil her foreleden fikk jeg virkelig testa Brettet i de sorte løypene der. Både i dårlig humpete føre,isete og perfekt føre. Og det som jeg syns skiller seg ut spesielt ved Lib tech sine brett er Magnetraction. Det gjør egentli at is er /care. Eneste som er litt problem er at det er litt ustabilt i høyfart. Men vis du ligger lavt så er det null problem.

 

Så da kan jeg anbefale http://www.srfsnosk8.no/shop/index.php?c=web2.18&product=921055-10. Men vis du vil ha litt mer stabilt brett så kan du velge : http://www.srfsnosk8.no/shop/index.php?c=web2.18&product=921165-10.

 

Kan og anbefale Nitro brett. Har riktignok ikke prøvd dette brette, men har fått anbefalt det flere ganger, og har jo et nitro brett selv så vet de er bra: http://www.srfsnosk8.no/shop/index.php?c=web2.18&product=GULLWING2.

 

Bindinger også? Jo da kan jeg anbefale Union bindinger som feks: http://www.srfsnosk8.no/shop/index.php?c=web2.21&product=UNI1001.

 

 

Noen som har sko og anbefale?

Ser de har tilbud på 32 Lashed flere steder. De skal funke bra?

 

Takker for svar men det var riktignok ingen av linkene som funka ;)

 

Edit: Fant de brettene til slutt :p Var desverre lite wide valg, og bør helst ha brett over 160. Men det frister å ha full kontroll på isete føre må jeg si ;)

Endret av Wishb0ne
Lenke til kommentar

Får legge inn et godt ord for DC PBJ jeg da.

Hakket stivere brett enn Lib Tech Skate Banana, men fungerer meget bra som overall brett.

 

Ser du på snowboard-filmer vil du se f.eks Torstein Horgmo bruke brettet både i slope, og freeride. Dette gjelder også mange andre store kjørere også..

De ville neppe ha slashet pudder med brettet om det ikke egnet seg :)

Lenke til kommentar

Wishb0ne skrev i dag:

 

Takker for svar men det var riktignok ingen av linkene som funka ;)

 

Edit: Fant de brettene til slutt :p Var desverre lite wide valg, og bør helst ha brett over 160. Men det frister å ha full kontroll på isete føre må jeg si ;)

 

Er du veldig høy elns? husker ikke hvordan det var, men skate banana brettene kan man kjøre mindre en vanlige camber brett. Gjelder sikkert andre rocker brett også

Endret av Hanihagen
Lenke til kommentar

Wishb0ne skrev i dag:

 

Takker for svar men det var riktignok ingen av linkene som funka ;)

 

Edit: Fant de brettene til slutt :p Var desverre lite wide valg, og bør helst ha brett over 160. Men det frister å ha full kontroll på isete føre må jeg si ;)

 

Er du veldig høy elns? husker ikke hvordan det var, men skate banana brettene kan man kjøre mindre en vanlige camber brett. Gjelder sikkert andre rocker brett også

 

Er 191 så er vel ganske høy ja, og har stått 163 i mange år nå..

Fant vel ikke noe wide brett over 156 så blir litt lite synst jeg

Endret av Wishb0ne
Lenke til kommentar

Wishb0ne skrev i dag:

 

Takker for svar men det var riktignok ingen av linkene som funka ;)

 

Edit: Fant de brettene til slutt :p Var desverre lite wide valg, og bør helst ha brett over 160. Men det frister å ha full kontroll på isete føre må jeg si ;)

 

Er du veldig høy elns? husker ikke hvordan det var, men skate banana brettene kan man kjøre mindre en vanlige camber brett. Gjelder sikkert andre rocker brett også

 

Er 191 så er vel ganske høy ja, og har stått 163 i mange år nå..

Fant vel ikke noe wide brett over 156 så blir litt lite synst jeg

 

Tja, jeg er 193 og har kjørt på 159 i alle år, og kjører 159W på bananen. Kunne fint hatt 156 og egentli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...