Gå til innhold

tv-aksjonen 2006 - for noe tull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen problemer,med å støtte "leger uten grenser" og forstår ikke frustrasjonen til noen av dere.Selv om jeg mener at det å gi og gi penger,ikke vil hjelpe land ut av fattigdom så gjør "Leger uten grenser et bra arbeid.

 

Hvis du skal hjelpe et land ut av fattigdom så kan vi ikke bare gi og gi,hva gjør vi nå du har brukt opp alle pengene?

Det må skapes arbeidsplasser kansje hjelpe en famile med å kjøpe et kuer og høner så kan de enten selge dyra eller spise de.

Endret av SirHenrik
Lenke til kommentar

På tross av NrKs massive propaganda for leger uten grenser, gir jeg ikke et eneste øre til denne organisasjonen. De gjør sikkert av og til et godt arbeid, men etter at Gilbert og Husum rettferdiggjorde terrorangrep på USA og på denne måten gav sin støtte til terror. Det er slike mennesker som Husum og Gilbert som fyrer opp under hatet mot vesten og de er selvsagt ikke alene om dette. Jeg sparer pengene og gir dem langt heller til Frelsesarmeen som jeg enda ikke har hørt støtter terror.

 

Deres uttalelser gikk på tvers av den hippokratiske ed og fikk heller ikke noen konsekvenser utover å skape litt røre i debatten for så å bli tiet ihjel. Men jeg husker, og oppfordrer andre til å boykotte Leger uten grenser på bakgrunn av at disse to legene ikke har beklaget eller tatt avstand fra sine simple meninger og blitt terroristenes lakei. Gi heller til Frelsesarmeen:

 

Forsvarer angrepet på USA

 

De er leger med plikt til å redde liv og har opplevd terroren på nært hold på krigsmarker verden over. Likevel forsvarer overlege Mads Gilbert og kirurg Hans Husum terroristers moralske rett til å angripe mål i USA

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/30/284907.html

Lenke til kommentar
På tross av NrKs massive propaganda for leger uten grenser, gir jeg ikke et eneste øre til denne organisasjonen. De gjør sikkert av og til et godt arbeid, men etter at Gilbert og Husum rettferdiggjorde terrorangrep på USA og på denne måten gav sin støtte til terror. Det er slike mennesker som Husum og Gilbert som fyrer opp under hatet mot vesten og de er selvsagt ikke alene om dette. Jeg sparer pengene og gir dem langt heller til Frelsesarmeen som jeg enda ikke har hørt støtter terror.

 

Deres uttalelser gikk på tvers av den hippokratiske ed og fikk heller ikke noen konsekvenser utover å skape litt røre i debatten for så å bli tiet ihjel. Men jeg husker, og oppfordrer andre til å boykotte Leger uten grenser på bakgrunn av at disse to legene ikke har beklaget eller tatt avstand fra sine simple meninger og blitt terroristenes lakei. Gi heller til Frelsesarmeen:

 

Forsvarer angrepet på USA

 

De er leger med plikt til å redde liv og har opplevd terroren på nært hold på krigsmarker verden over. Likevel forsvarer overlege Mads Gilbert og kirurg Hans Husum terroristers moralske rett til å angripe mål i USA

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/30/284907.html

7085148[/snapback]

 

Det er jo litt synd at du ikke vil gi da folkene som mottar hjelpen ikke kan noe for hva legene sier til media.

 

Men men, jeg synest selv det er vanvittig irriterende med folk som griner etter penger på tv. Trodde ikke tigging var lov i norge.

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar

- Angrepet på New York kom ikke overraskende, etter den politikk Vesten har ført de siste tiårene. Jeg er opprørt over terrorangrepet, men jeg er minst like opprørt over de lidelsene som USA har skapt. Det er i en slik sammenheng 5000 døde mennesker må sees. Hvis USAs regjering har en legitim rett til å bombe og drepe sivile i Irak, har også de undertrykte en moralsk rett til å angripe USA med de våpen de måtte skape. Døde sivile er det samme enten det er amerikanere, palestinere eller irakere, sier overlege og professor Mads Gilbert.

 

Om legene hadde sagt uten forklaring at dei støttet angrepene på WTC så kunne jeg skjønt sinnet ditt. Men det har dei altså ikek gjort. Dei har satt angrepene inn i en kontekst og sagt at dei støtter terroristenes moralske rett til angrep i denne konteksten. Jeg er ikke enig med dem, men jeg forstår meningene.

Lenke til kommentar
Jeg sparer pengene og gir dem langt heller til Frelsesarmeen som jeg enda ikke har hørt støtter terror.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/30/284907.html

7085148[/snapback]

 

Brynjar Meling forsvarer terroristen Mulla Krekar og var medlem i frelsesarmeen.

7085204[/snapback]

 

 

Bra du skrev "VAR"!

Han ble nemmelig sparket på hue og ræva UT! Punktum!

7086212[/snapback]

Ja det er virkelig bra at Frelsesarmeen rydder opp i egne rekker!

 

Bra vi har en god organisasjon med moralske kjerneverdier, leger uten grenser er jo tross alt ikke noe annet enn en gjeng opprørske venstreradikale. Som støtter muslimer (LES:Terrorister).

Endret av troyel
Lenke til kommentar
På tross av NrKs massive propaganda for leger uten grenser, gir jeg ikke et eneste øre til denne organisasjonen. De gjør sikkert av og til et godt arbeid, men etter at Gilbert og Husum rettferdiggjorde terrorangrep på USA og på denne måten gav sin støtte til terror. Det er slike mennesker som Husum og Gilbert som fyrer opp under hatet mot vesten og de er selvsagt ikke alene om dette. Jeg sparer pengene og gir dem langt heller til Frelsesarmeen som jeg enda ikke har hørt støtter terror.

 

Deres uttalelser gikk på tvers av den hippokratiske ed og fikk heller ikke noen konsekvenser utover å skape litt røre i debatten for så å bli tiet ihjel. Men jeg husker, og oppfordrer andre til å boykotte Leger uten grenser på bakgrunn av at disse to legene ikke har beklaget eller tatt avstand fra sine simple meninger og blitt terroristenes lakei. Gi heller til Frelsesarmeen:

 

Forsvarer angrepet på USA

 

De er leger med plikt til å redde liv og har opplevd terroren på nært hold på krigsmarker verden over. Likevel forsvarer overlege Mads Gilbert og kirurg Hans Husum terroristers moralske rett til å angripe mål i USA

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/30/284907.html

7085148[/snapback]

 

Hmmm. Både jeg og du gir ikke fem øre til leger uten grenser av forskjellige grunner riktignok.

 

Begge gir vi heller til frelsesarmeen.

 

Husum og Mats Gilbert blir her nevnt, tror nok Mats Gilbert også gjør / har gjort en god jobb på hjerteavdelingen 8 og 9 etasje ved UNN Tromsø.

Lenke til kommentar

Hvorfor blander du inn staten i denne saken egentlig? Dette gjelder leger uten grenser og TV-aksjonen, altså ikke staten (uten at de bidrar som giver på lik linje med Kari og Ola

 

Som jeg sa. Jeg mener slik hjelp bør være et statlig ansvar. Eller at når de får statsstøtte, slik som de aller fleste slike ideelle organisasjoner gjør, blandt annet Leger Uten Grenser, bør det være offentlig ettersyn.

 

problemet er at mange selskaper driver regelrett utnytting som ikke kommer lokalbefolkningen

 

Helt klart. Men har vi egentlig mulighet til å straffe dem her på bjerget? Når Coca-Cola f.eks utnyttet indere i india blir liksom det et problem for indiniske myndigheter, mener jeg. Tror ikke Coca-Cola hadde likt å bli utestengt fra verdens raskest voksende land.

Lenke til kommentar
Hvorfor blander du inn staten i denne saken egentlig? Dette gjelder leger uten grenser og TV-aksjonen, altså ikke staten (uten at de bidrar som giver på lik linje med Kari og Ola

 

Som jeg sa. Jeg mener slik hjelp bør være et statlig ansvar. Eller at når de får statsstøtte, slik som de aller fleste slike ideelle organisasjoner gjør, blandt annet Leger Uten Grenser, bør det være offentlig ettersyn.

7094032[/snapback]

Såvidt jeg vet så er det offentlig ettersyn av regnskapene til frivillige organisasjoner med statsstøtte, det er riktignok basert på stikkprøver, men det er ettersyn.

Lenke til kommentar
Bra vi har en god organisasjon med moralske kjerneverdier, leger uten grenser er jo tross alt ikke noe annet enn en gjeng opprørske venstreradikale. Som støtter muslimer (LES:Terrorister).

 

For et utrolig trangsynt og etnosentrisk syn du har her.. Jeg for min del har ikke noe imot at folk ikke gir penger til leger uten grenser, men det at man ikke gjør det fordi de ikke fordømmer alle muslimer (som du tydligvis ser på som terrorister hele gjengen), synes jeg blir litt drøyt. Er som de som kritiserer Amnesty for sin kampanje: vold mot kvinner (folk sier: hva med mennene?), eller stopp tortur i kampen mot terror (folk sier: hvordan kan de forsvare sånne udyr?)

 

jeg blir opprørt når jeg opplever slik mangel på respekt og kulturrelativ tekning. Bare sitter i godstolen i et av verdens rikeste land foran TV`en og ser på nyhetene og kommenterer hvor onde muslimer er, og hvor plagsomt det er med organisasjoner som ber om 50kr! (Ikke faen om jeg skal gi pengene mine til terrorister og mannehatere)

 

Alt for ofte har jeg snakket med folk som mener at alle muslimer, untatt de som de kjenner selv, er terrorister som bare bør bli torturert ivei. Som om ingen tenker over de som blir bortført av CIA, sent ned til Syria, torturert, for så å bli frikjent.

 

EDIT: skrivefeil rettet

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Etter flodbølge katastrofen sa "Leger uten grenser" at de ville betale tilbake midler de hadde fått til arbeid i de rammede områdene som de ikke hadde bruk for eller spørre om de kunne brukes på andre prosjekter. Det synes jeg var greit gjort av dem, så de skal få noen kroner av meg om jeg er våken når de kommer å skal ha penger. Tror ikke mange andre organisjasjoner hadde gjort noe slik.

Lenke til kommentar
Har vi ikke legemangel i norge, forresten? Kanskje vi skulle ha en innsamling for å utdanne flere? Bare en tanke...

7057759[/snapback]

Hva med og kutte ned kravene for å ta studie, samt kan man jo tenke på at Norge fra før er et ganske rikt land med nok av penger til å utdanne ca hele befolkningen til leger..
Lenke til kommentar

Jeg gir aldri ett øre til disse tiggerne, om de tigger på tven eller på gaten eller kommer på døren min er ett fett. De får 0,-

Disse svina bruker pengene folk donerer til reklame eller ansatte folk til å tigge mer penger fra folk. Det er ikke vedledighet.

 

Men samtidig er det viktig at fellesskapet bidrar til fattige i nød. Derfor er det viktig at staten opprettholder nødhjelpsordninger og at dette finansieres av de ressurssterke i samfunnet. Jeg lever jo på låne penger(les: studielån) og jeg har ikke tenkt å bli gjeldsslave ved å gi bort pengene til andre.

Endret av magicus
Lenke til kommentar
Bra vi har en god organisasjon med moralske kjerneverdier, leger uten grenser er jo tross alt ikke noe annet enn en gjeng opprørske venstreradikale. Som støtter muslimer (LES:Terrorister).

 

For et utrolig trangsynt og etnosentrisk syn du har her.. Jeg for min del har ikke noe imot at folk ikke gir penger til leger uten grenser, men det at man ikke gjør det fordi de ikke fordømmer alle muslimer (som du tydligvis ser på som terrorister hele gjengen), synes jeg blir litt drøyt. Er som de som kritiserer Amnesty for sin kampanje: vold mot kvinner (folk sier: hva med mennene?), eller stopp tortur i kampen mot terror (folk sier: hvordan kan de forsvare sånne udyr?)

 

jeg blir opprørt når jeg opplever slik mangel på respekt og kulturrelativ tekning. Bare sitter i godstolen i et av verdens rikeste land foran TV`en og ser på nyhetene og kommenterer hvor onde muslimer er, og hvor plagsomt det er med organisasjoner som ber om 50kr! (Ikke faen om jeg skal gi pengene mine til terrorister og mannehatere)

 

Alt for ofte har jeg snakket med folk som mener at alle muslimer, untatt de som de kjenner selv, er terrorister som bare bør bli torturert ivei. Som om ingen tenker over de som blir bortført av CIA, sent ned til Syria, torturert, for så å bli frikjent.

 

EDIT: skrivefeil rettet

7096827[/snapback]

 

Prøv å se på innlegget mitt en gang til, og gjerne sett i sammenheng med den fullt så tilstedeværende kritikken av Frelsesarmeen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...