Gå til innhold

tv-aksjonen 2006 - for noe tull


Anbefalte innlegg

Så nettopp en reklame på tv2 om tv-aksjonen som skal foregå snart! og jeg blir mere og mere skremt hver gang hvordan de prøver å tyne penger ut av oss nordmenn.. denne gang så skal dem gi bort millioner til KONGO av alle steder..

 

Den hykler-dama som var på reklamen er det værste jeg har sett! snakk om idioti!

sitter der å preiker om at hun ikke kan glemme KONGO?? samtidig som krokodilletårene strømmer! det var jo URKOMISK!! Alle og enhver kan jo se at hun spilte fra ende til ande!! OMFG!!

 

Ikke søren om jeg skal gi noe til tv-aksjonen i år!! NEI NEI NEI

 

 

Håper ikke dere får inn ei eneste krone og at tv-aksjonenene blir avlyst fremover!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vi ikke legemangel i norge, forresten? Kanskje vi skulle ha en innsamling for å utdanne flere? Bare en tanke...

7057759[/snapback]

 

Krever en del å bare komme inn på utdanningen, pluss at den skal fullføres.. ikke alle som orker det.

 

Norge er ikke akkurat på toppen mtp skole og slikt :p

Lenke til kommentar
Har vi ikke legemangel i norge, forresten? Kanskje vi skulle ha en innsamling for å utdanne flere? Bare en tanke...

7057759[/snapback]

 

nei er du gal? vi kan da vel ikke ha en innsamling til utdanning av leger i norge? Vi må jo så klart spytte mest penger inn i de landa som kriger så mye!

dem bruker jo så mye penger på våpen at dem har jo ikke penger igjen til mat eller medesiner stakkars.. snufs

 

Tenk på hvor mye glede det gir når vi sender masse penger til kongo for eksempel! da kan dem jo få legehjelp når dem skadeskyter noen eller er uheldig å trokke på en mine som naboen har lagt ut! stakkar..

 

nei nei nei... dem som sender penger dit må være sprø i hue! la dem heller få krige i fred, vent i 50 år, send så ett fly over kongo for å se hvor mange som er igjen! da skulle vel de fleste være borte! og de som ikke er borte har jo aids alikevel.. da er det bare å vente ett par år til! og vips.. ett nytt land man kan sende de asylsøkerne som kommer hit til + de mange hundre tusen som allerede er her! :thumbup:

Lenke til kommentar

nei nei nei... dem som sender penger dit må være sprø i hue! la dem heller få krige i fred, vent i 50 år, send så ett fly over kongo for å se hvor mange som er igjen! da skulle vel de fleste være borte! og de som ikke er borte har jo aids alikevel..

 

En temmelig grym og dyster tanke, men det er begrenset andre kan gjøre når et land eller folk forsøker å begå kollektivt selvmord. Klart vi kan forsøke å redde de som ikke har lyst å være med, og som deler våre verdier og syn på verden, men nå er det ikke de vi importerer her til landet. Det er heller den andre typen. De opportunistiske, ressurssterke og de som er blottet for empati og samvittighet.

 

da er det bare å vente ett par år til! og vips.. ett nytt land man kan sende de asylsøkerne som kommer hit til + de mange hundre tusen som allerede er her!

 

Er ikke mange afrikanere i norge tror jeg. Ikke nær hundre tusen engang. Selv om det virker som 25% er det om du går nedi oslogryta.

Lenke til kommentar
Det er alikevel lett å få det inntrykket om du beveger deg i Oslo. Er tross alt bare litt over en halv mill i byen.

Ja, men flyktningene er faktisk nokså jevnt spredd ut over fylkene i forhold til folketall, selv om Oslo har en overvekt av dem. 32000 av de 117000 flyktningene er lokalisert i Oslo. Det betyr at ca 6% av Oslos befolkning er flyktninger (av alle folkeslag) mot landsgjennomsnittet på 2,5% Det vil si at Oslo har omtrent 2% afrikanere, om vi regner både flyktninger og andre innvandrere.

 

Hva skjer egentlig med alle asylsøkerne? Hvor mange blir egentlig sendt tilbake? Hvor stor anndel får opphold? Telles det da i innvandringsstatistikken tro?

7058312[/snapback]

Betegnelsen "flyktning" bruker en her om personer bosatt i Norge, som en gang har kommet til Norge av fluktgrunner (familietilknyttede til flyktninger medregnet), uten hensyn til om personen har fått flyktningstatus (etter Gènevekonvensjonen). Barn som flyktningene har fått etter at de kom til Norge er ikke regnet med.
Lenke til kommentar

Norge har jo blitt en fristat for flyktninger og invandring generelt!

 

Kommer man fra ett land der for eksempel homofili er forbundet med døds-straff så kan man jo bare si at man er "homse" når man står på gardemoen! vips.. automatisk opphold i norge :hmm: selv om dem har flere kjærringer og unger i hjemlandet der dem kommer fra!

 

Var det ikke akkurat det UD holdt hemmelig? mener jeg husker det..

 

men det er jo ikke så rart at det har blitt så mange invandrere her i norge når dem som har behandlet søknadene har gått imot stortingets vedtaker! og sluppet inn folk etter egne vurderinger?

En annen stor grunn til bekymring var jo at hun som har stått bak det har bakgrunn som invandrer selv!! men da trakk hun seg selvfølgelig pga for mye oppstyr! og rett i en annen toppstilling i UD! hun skulle blitt hudflettet!! og aldri vært ansatt fra første stund!!

 

100.000 invandrere? det må være riv ruskende galt! er jo 100.000 bare på holmlia! 100.000 på stovner. og 300.000 i grønnland, og 5 rett over gata der jeg bor :)

 

nei gjør som finnland! Steng grensa og stopp invandring... nå er det NOK!

Lenke til kommentar

Jeg skulle de som hadde kommet var homser. Da hadde det hvertfall ikke vært masse voldtekter, æresdrap, krav om at nordmenn mot oppføre seg islamsk osv.

 

Men tilbake til topic... synes jeg vi burde gjøre forskjell på nødhjelp og utviklingshjelp. Grunnen til at utviklingshjelp ikke fungerer er som det sies at du kan ta tigeren ut av jungelen men du kan ikke ta jungelen ut av tigeren. Jeg mener det er rimelig å si at det finnes et korn av sannhet i det. Poenget er at det tar generasjoner å forandre et samfunn. I europa har vi kjempet oss gjennom svartedauen, heksebrenning og inkvisisjon, den mørke middelalderen, demokratisk revolusjon, industriell revolusjon, to verdenskriger, fascisme, kommunisme, og så videre... det er ikke rimelig å tro at vi kan overføre våre verdier til folk som nettopp nå opplever sin egen pest, HIV. Vi er ikke foreldrene deres. Hvis noen ber oss om hjelp bør vi rekke ut en hånd, men da må en offisiell og troverdig myndighet som har ro og orden og autoritet be om det. Eller så er det ikke mye vi kan gjøre annet enn å slippe mat fra fly og konvoier.

Lenke til kommentar
Norge har jo blitt en fristat for flyktninger og invandring generelt!

Nei, det har det ikke. Tvert imot førte Bondevikregjeringen en relativt restriktiv asylpolitikk. Og vi har hatt innvandringsstopp siden 1975. Det er mange land som har vesentlig flere immigranter enn Norge (i forhold til folketall.) Norge har ca 7,5% innvandrere av alle typer, Danmark 8%, Nedeland 13% og Sverige 15%, for å ta noen eksempler. (Kilde: SSB)

 

Kommer man fra ett land der for eksempel homofili er forbundet med døds-straff så kan man jo bare si at man er "homse" når man står på gardemoen! vips..  automatisk opphold i norge   :hmm:    selv om dem har flere kjærringer og unger i hjemlandet der dem kommer fra!

Det er ikke "bare å si at man er homse", nei. Men det er vanskelig å verifisere slike opplysninger. Skal vi ta imot flyktninger i det hele tatt må vi desverre leve med en viss "feilmargin" på dette.

 

Var det ikke akkurat det UD holdt hemmelig?   mener jeg husker det..

IKke UD, men UDI (Utlendingedirektoratet.) Og jo, som alle forvaltningsorganer hadde de en lei ukultur med å dekke over egne feilgrep og leke stat i staten. Men at norsk forvaltning svikter er ikke noe argument mot innvandring i seg selv.

 

men det er jo ikke så rart at det har blitt så mange invandrere her i norge når dem som har behandlet søknadene har gått imot stortingets vedtaker! og sluppet inn folk etter egne vurderinger?

Det stemmer ikke. Den såkalte UDI-skandalen dreide seg om bare 197 saker. Altså ikke noe som gjorde noen vesentlig forskjell på antall innvandrere. (Det var opprinnelig gitt drøyt 2000 midlertidige oppholdstillatelser til kurdere på grunn av situasjonen i Irak, de førte til rundt 850 søknader om opphold, hvorav de fleste ble behandlet etter forskriftene. Kilde: Graver-rapporten.)

 

En annen stor grunn til bekymring var jo at hun som har stått bak det har bakgrunn som invandrer selv!!   men da trakk hun seg selvfølgelig pga for mye oppstyr!  og rett i en annen toppstilling i UD!   hun skulle blitt hudflettet!!  og aldri vært ansatt fra første stund!!

Nei, "skurken" her (om noen) var Trygve Nordby, en norsk nordmann fra Norge. Manuela Ramin-Osmundsen var underordnet Nordby UDI når overtrampene skjedde, og hadde ikke noe skyld i dette Hun ble da også "frikjent" i ettertid, både i Graver-rapporten og av statsråden. Men hun tok på seg ansvaret i egenskap av nyutnevnt direktør og trakk seg allikevel. Det var ingen innrømmelse av skyld, men en observasjon om at UDI trengte ro og ikke en leder som ble hengt ut av stortingsvisepresidenter på stemmejakt. At hun fikk en annen jobb skyldes at hun har en lang kontrakt med staten. Bedre at en dyktig person jobber for lønna enn at hun ikke jobber for den.

 

100.000 invandrere?   det må være riv ruskende galt!   er jo 100.000 bare på holmlia!  100.000 på stovner.  og 300.000 i grønnland,  og 5 rett over gata der jeg bor  :)

Nei, ikke 100 000 innvandrere, men 100 000 asylsøkere (flyktninger). Legger du til arbeidsinnvandrerne og deres familier får du et høyere tall. Det er tilsammen 387000 mennesker med innvarerbakgrunn i Norge. Av dem er 50 000 skandinaver, 100 000 europeere, 20 000 amerikanere. Altså er drøyt 200 000 fra Asia og Afrika.

 

23% av Oslos befolkning er innvandrere, det vil si 125 000 til sammen. Men dette er i hovesak innvandrere og annen generasjon, kun 1/4 (6%) har asylsøkerbakgrunn. Og det inkluderer altså svensker og dansker og engelskmenn, så rundt 70 000 er asiater eller afrikanere, det vil si ca 12 % av Oslos befolkning.

 

nei gjør som finnland! Steng grensa og stopp invandring...  nå er det NOK!

7059333[/snapback]

Det skal du få lov å mene...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at den etterhvert så velkjente "innvandringsstoppen" er lite annet enn en teoretisk stopp.. :) Videre er det kreativt av deg å vise til Sverige.. som har alt annet enn utopiske og gode erfaringer med antallet innvandrere de har tatt imot de siste 10-15 årene. Malmö er jo et strålende eksempel på multi-kulti i sverige.

Endret av ulrikft
Lenke til kommentar
Nå skal det sies at den etterhvert så velkjente "innvandringsstoppen" er lite annet enn en teoretisk stopp.. :) Videre er det kreativt av deg å vise til Sverige.. som har alt annet enn utopiske og gode erfaringer med antallet innvandrere de har tatt imot de siste 10-15 årene. Malmö er jo et strålende eksempel på multi-kulti i sverige.

7060739[/snapback]

Og de tar da inn dobbelt så mange som oss...(i prosent i forhold til folketall)

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Nå skal det sies at den etterhvert så velkjente "innvandringsstoppen" er lite annet enn en teoretisk stopp.. :)

Det kan du gjerne begrunne og dokumentere. Det har vært diskutert her før, og jeg har postet tall på det tidligere, men siden påstanden er din så kan du få dokumentere det.

 

Innvandringen er minimal idag, men er erstattet av flyktninger. Det er ikke samme sak.

 

Videre er det kreativt av deg å vise til Sverige.. som har alt annet enn utopiske og gode erfaringer med antallet innvandrere de har tatt imot de siste 10-15 årene. Malmö er jo et strålende eksempel på multi-kulti i sverige.

7060739[/snapback]

Det er vel ikke "kreativt" å henvise til andre sammenlignbare land. Jeg har aldri sagt at erfaringene med innvandrere i noe land er hverken gode eller dårlige, mitt poeng var å kommentere xcyber sine påstander i posten over min. De kommentarene var innvandringsnøytrale, og er relevante helt uavhengig av ståsted i den debatten.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at den etterhvert så velkjente "innvandringsstoppen" er lite annet enn en teoretisk stopp.. :)

Det kan du gjerne begrunne og dokumentere. Det har vært diskutert her før, og jeg har postet tall på det tidligere, men siden påstanden er din så kan du få dokumentere det.

 

Innvandringen er minimal idag, men er erstattet av flyktninger. Det er ikke samme sak.

 

Videre er det kreativt av deg å vise til Sverige.. som har alt annet enn utopiske og gode erfaringer med antallet innvandrere de har tatt imot de siste 10-15 årene. Malmö er jo et strålende eksempel på multi-kulti i sverige.

7060739[/snapback]

Det er vel ikke "kreativt" å henvise til andre sammenlignbare land. Jeg har aldri sagt at erfaringene med innvandrere i noe land er hverken gode eller dårlige, mitt poeng var å kommentere xcyber sine påstander i posten over min. De kommentarene var innvandringsnøytrale, og er relevante helt uavhengig av ståsted i den debatten.

 

Geir :)

7062324[/snapback]

 

Innvandringen er "minimal" i dag, da er en "stopp" kun teoretisk... :) Jeg sa på ingen måte at det var en flom av innvandrere, men at det er en full stopp er kun i teorien.

Lenke til kommentar
hvis dere gir litt til folkeaksjonen, så bidrar dere i allefall til at de skal slippe å flykte til Norge..

7062469[/snapback]

Jeg er helt enig her, mange gir ingenting til disse tv-aksjonene, men klage på at det er for mange invandrere, det kan de :no: Om alle hadde spart seg for all sytingen og klagingen, og istedet gir noen kroner så bidrar de faktisk til å stoppe invandringen som de bruker tiden sin til å klage på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...