Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå venter jeg jo på en til fra PSdata, skal se hvordan den kommer til å klokke. Ser ut som det er minst 6 personer her som venter på et eller til og med to GTO kort fra PS data, hehe. Forventer da at det blir mange resultater og mye aktivitet her rundt den 20e oktober.

7063307[/snapback]

 

Jeg er veldig spent på det! :D

 

Lurer på om det noen som har litt råere CPU her som klarer å "toppa heila driden..!"

Lenke til kommentar
Jeg er veldig spent på det!  :D

 

Lurer på om det noen som har litt råere CPU her som klarer å "toppa heila driden..!"

7063418[/snapback]

Vel jeg kommer tilå kanskje toppe hele driten, mne jeg har jo ikke X6800 :hm:

 

Kommer til å stille med en E6600 klokket til minimum 3,3Ghz kanskje mer og 7900GTO i SLI ;)

 

Hvis jeg ikke har sagt det skulle de få inn 100+ så det er nok nokk til oss alle, og du som sende dem en mail om bios verson de kom med har du fått noe svar ?

Lenke til kommentar
Nå venter jeg jo på en til fra PSdata, skal se hvordan den kommer til å klokke. Ser ut som det er minst 6 personer her som venter på et eller til og med to GTO kort fra PS data, hehe. Forventer da at det blir mange resultater og mye aktivitet her rundt den 20e oktober.

7063307[/snapback]

 

 

Jeg kommer med 3D Mark resultat etter måndeskifte. Har bestilt helt ny pc, og får vell ikke alle dele før den tid! *Gleder meg som en liten unge* :dribble:

 

Og når den tid kommer, er det noen som melder seg frivillig til og hjelpe en stakkars newbie innen overklokking og skjermkort. Helst over Skype, Ventrilo eller TeamSpeak. Men MSN går greit. Har laptop, så det skal gå grei gjennom hele prossesen! :D

 

PM meg viss du vil hjelpe meg! Du skal få heder og ære! Slenger en kommentar ut her da!

 

Mvh GENEXXA

Lenke til kommentar

Hehe, jeg fikk svar fra psdata angående bios ja, de kunne selvsagt ikke finne ut dette. Siden Bjornh skrev at det uansett gikk an å flashe til en klokkevenlig bios gadd jeg ikke spørre psdata om når de var produsert.. :roll:

 

Blir gode greier når vi får kortene ja, men jeg kommer nokk til å score dårligst av alle her i 3dmark, da jeg fåreløbig bare har en skrøpelig Pentium 4 som jeg kjører på 3,4Ghz :cry:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Hehe, jeg fikk svar fra psdata angående bios ja, de kunne selvsagt ikke finne ut dette. Siden Bjornh skrev at det uansett gikk an å flashe til en klokkevenlig bios gadd jeg ikke spørre psdata om når de var produsert.. :roll:

 

Blir gode greier når vi får kortene ja, men jeg kommer nokk til å score dårligst av alle her i 3dmark, da jeg fåreløbig bare har en skrøpelig Pentium 4 som jeg kjører på 3,4Ghz :cry:

7063993[/snapback]

 

Å legge inn ny BIOS er ikke problem i det hele tatt! :thumbup:

 

Bare følg "BIOS-Guiden" så skal du få se!!

 

 

Edit: jeg har gjort noen forbedringer i de to første postene. Særlig har jeg gjort det enklere å forstå og utføre overklokking i post 2.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Da var kortet bestilt! I posten rundt den 20 oktober håper jeg!! :D

 

Dette virker som et råbra kjøp. Også for den prisen. Enda godt at PS data garanterer produktet i en uke etter lanseringsdato. Også flaks at jeg bestilte i dag da det kommer nye tilbud på tirsdag.

 

Og en kjempetakk til trådstarter som hjalp meg med å finne nytt skjermkort. Uten tvil en av de beste trådene for populære skjermkort akkurat nå! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk-Takk. :thumbup:

 

Regner med at det blir mye aktivitet her framover når folk begynner å få kortene i maskinene sine.

 

Vi har jo pløyd litt mark her, vi som har vært "pionerer" og tatt sjansen på dette kortet.

 

Jeg tror vi kommer til å leve lykkelige med 7900GTO til Direct X10 begynner å gjøre seg gjeldende på spill fronten. Det er det jo enda en stund til da.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Synes sjansen viser seg å være vel verdt. Innsatsen til produsentene bak denne tråden, i alle former av linker, tester og info er formidabel. Aldri sett makan siden de store trådene om minne og cpu. Muligens Core 2 fikk en del oppmerksomhet, men denne tråden glitrer det liksom litt mer av :)

 

For min del, så kunne jeg godt ha venta til DX10 kommer ut, men jeg som så og si aldri spiller, bare vil ha et kraftig skjermkort sånn at CPU blir avlastet. Knusebra tilbud fra PSData.

 

Gleder meg til tirsdag 17. oktober, da kortet kommer til sjappa og blir sendt til meg.

 

Men jeg som har lyst til å gjøre kortet stillegående, vil jeg ha noe å hente på Zalman sine kjølere? Jeg har hatt et 7800GT tidligere med en Zalman på, og det var som natt og dag i støy.

Lenke til kommentar

Jeg driver å leter etter tester på dette, og da på 7900GTX kort.

 

Jeg har funnet EN link på Artic Cooling X-1 og den var på indisk, hehe (linket til i post 1) -men den var klar i sin tale: orginalkjøleren kjøler litt bedre, men på 100% hastighet så kan disse nesten ikke sammenliknes. X-1 hadde helt klart lite støy. Og den kan godt kjøres 100% hele tiden, så lav er støyen. Men det er noe er klar over siden jeg hadde den selv på 7800GTX (256mb).

 

Har man 7800 kort eller 6800 kort er det mye å hente på kjøling med f.x. Artic Cooling X-1. -men jeg lurer på om den kjøler minnet bedre enn originalvifta...

 

Leter ennå etter test på VF900-Cu og 7900GTX...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

CPU er nok litt flaskehals, ja. Men det gjelder uansett når vi er inne på slike ytelser. Jeg har en klokket X2 3800 (939) og det fungerer helt utmerket. Klokk den litt, med 1.4V bør du på en E4 revisjon klare ca. 2.6, og 2.65-1.7 på 1.45V.

 

Da blir det litt mer fart på sakene.

 

Dersom du har en 939 CPU: se på Asus A8N-32SLI eller DFI Ultra D Nf4 (DFI har Crossfire kort hos netshop, men SLI-DR finnes ikke lengre der...). Er budsjettet mer begrenset så tror jeg du får mye for penegene OG SLI med Asrock 939SLI32-eSata2.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Jævli synd RAM har blitt så dyrt i det siste.

 

Men jeg tror du får en bra LAN-PC der...

7067122[/snapback]

 

 

Helt enig i ram prisen. Merkelig nok så har RAMen blitt 300,- billigere fra i går. Trodde ikke sånt var mulig. Men viser seg jo å være som olje og dollar kursen.. Opp og ned ettersom jordskjelv og krig...

 

Jeg håper jeg blir fornøyd med maskina. Det kule er jo 400W PSU, som burde gi meg litt mer spillerom for et alright skjermkort og CPU. Leser jo tester av den maskina med X1900XT og Intel E6800 i tillegg til et par disker og 2GB minne, så nok power til meg burde det vel være :)

 

Har ikke råd til en dyrere CPU, men jeg tror den skal sparke balle uansett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...