Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp her jeg:

 

Nå er det lenge siden jeg har klokket kortet mitt, men siden sist har jeg gått over til Vista. Bruker 163.69 ForceWare og har lastet ned nvtweak samt rivatuner. Men problemet nå er at jeg ikke finner overklokkingsfasilitetene i Nvidia Controlpanel.

 

En liten update ville vært kos ;)

 

EDIT:

Slik ser det ut hos meg nå, er så lenge siden jeg har klokket noe særlig. Hadde jeg bare kunnet følge noe av guiden i første post, så ville dette gått som en drøm.

 

Jeg vet hva som er stabile klokk på skjermkortet mitt, står litt bakover i denne tråden, men jeg kan ikke huske at det var så lavt som dette her. (sjekk bildet)

 

EDIT igjen:

 

Føler meg skikkelig n00b her jeg sitter. Kan ikke huske at jeg ikke har hatt temp overvåkning av GPU tidligere. Nå finner jeg ingenting i Nvidia Controlpanel. Kan det tenkes at Rivatuner og Nvtweak ikke er kompatible med ForceWare 163.69. Noen som kjører Vista med den nyeste forceware (163.69) som kan bekrefte dette for meg?

post-5508-1190652347_thumb.jpg

Endret av andylove
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg tok HK'et ut av (XFX 680i) kabinettet nå når jeg skulle montere vifta på, og tok av Thermaltake festet (som du finner til f.eks. vannblokkene deres og Big Typhoon) bakpå HK'et, men i den prosessen skrapte jeg litt på PCB'en slik at noe av kobberunderlaget under kom frem.

 

-har noen andre gjort det samme og eventuelt, lakket dere over dette? -har ikke kjørt test av kortet pga. manglende PSU

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skal selge en brukt 7900 GTO, hvor mye er den verdt idag?

 

Ca 1000kr er vel en grei pris.

iverfall til å starte med... kommer helt an på kjøper, du får mange nye kort i den prisklassen som yter like bra og bedre.. Er du heldig finner du noen som har et GTO fra før som vil kjøre SLI ;)

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Kom over et 7900GTO kort på bruktmarked.no til 500kr for en stund siden. Selv pleier jeg å halvere prisen jeg opprinnelig ga for hvert år, for å finne omtrentlig salgspris. (Som en "pekepinn" på pris på dataprodukter, ikke en fast regel) .Men det at den er flasha til GTX, trekker nok prisen opp.

Endret av xelA
Lenke til kommentar
Kom over et 7900GTO kort på bruktmarked.no til 500kr for en stund siden. Selv pleier jeg å halvere prisen jeg opprinnelig ga for hvert år, for å finne omtrentlig salgspris. (Som en "pekepinn" på pris på dataprodukter, ikke en fast regel) .Men det at den er flasha til GTX, trekker nok prisen opp.

Å selge et 7900GTO/GTX i dag for mer enn 500 kroner er å betrakte som svindel mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...