Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden alle ser ut for å gå for 7900GTO ser det ut for at jeg må vente noen dager, etterspørselen passer ikke til lagerstørrelsen. (har bestilt:)

 

Hvor mye mer tjener man i 3Dmark på å bytte CPU fra 3800x2 til 4200x2?

 

Skryte av fin skjerm? Alle kjører vel 2 skjermer? 2560x1024 nå :-)

Endret av Troxx
Lenke til kommentar
Siden alle ser ut for å gå for 7900GTO ser det ut for at jeg må vente noen dager, etterspørselen passer ikke til lagerstørrelsen. (har bestilt:)

 

Hvor mye mer tjener man i 3Dmark på å bytte CPU fra 3800x2 til 4200x2?

 

Skryte av fin skjerm? Alle kjører vel 2 skjermer? 2560x1024 nå :-)

7057257[/snapback]

 

Du overklokker selvfølgelig den 3800en din ;)

 

Er du heldig så er det en god stepping så da går den langt....

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med å voltmodde min 7900GTO og her er resultatene:

Før voltmod kunne jeg kjøre maks overklokk 704/851 og da var spenningen i 3D 1,390V på core og 1,830V på minnet med score i 3Dmark06 på 6616poeng. Etter voltmod kunne jeg kjøre kortet maks 730/866 med spenning på core 1,500V og på minnet 1,890V (i 3D) med 3Dmark06 score på 6779. Jeg fulgte voltmodden som guess2098 har vist i denne tråden her.

 

Har ikke noe bra kamera, men tok noen bilder av kortet med voltmod likevel.

 

post-58106-1160685341_thumb.jpg

 

post-58106-1160685494_thumb.jpg

3 ekstra vifter som blåser på kortet, hehe.

 

post-58106-1160685776_thumb.jpg

Maks score uten voltmod

 

post-58106-1160685863_thumb.jpg

Maks score med voltmod

 

post-58106-1160685943_thumb.jpg

Alle testene var utført med CPUen overklokket til 2,7GHz, men for å klare å komme meg over 6800poeng måtte jeg overklokke CPUen mer på slutten.

Lenke til kommentar
Glimrende! Jeg har lagt deg inn under voltmodd, og linket til posten din, prostoman. Beklager at jeg rotet deg sammen med ManagHead, men jeg var litt trøtt her tidligere i dag.

7058388[/snapback]

Hehe, du jobbet med GTO tråden i natt mens jeg jobbet med voltmodden, synes bege har gjort bra jobb jeg (unntatt kortet mitt som kunne klokke litt mer)

7058501[/snapback]

Javisst har vi det!! :whistle:

 

Jeg driver enda å oppdaterer tråden så dette blir veldig, veldig bra. :D

 

-jeg skal enda gjøre 2 ting: utvide kjøleseksjonen og så skal jeg forsøke å utvide flashguiden med bruk av USB-pen.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Kjempe bra tråd dette her :thumbup:

Så dette kortet litt for sent, da jeg allerede hadde bestemt meg for å gå for et crossfire oppsett, men har bestillt et til broren min. Er spent på ytelsen og hva kortet kan klare uten vmod. Kortet er bestillt fra psdata sitt uketilbud, det som kommer den 17. Håper det ikke er gjort noen endringer på dette partiet, slik at overklokking er forhindret. Uansett, kjempebra tråd og en utrolig pris på dette kortet nå...2095 :dribble:

Lenke til kommentar
Hmm, voltmodde for en så stusselig økning. Hadde du giddet om du hadde visst dette på forhånd ?  :whistle:

7060274[/snapback]

Jeg synes det ble liten økning jeg også, og kortet er nå tilbake til det normale, uten voltmod. Jeg ville gjort det uansett for morros skyld, for å ha noe å gjøre og for å sette nye personlige rekorder i 3Dmark.

7061655[/snapback]

Skal ikke prøve å gi rammen enda litt mere? :)

Lenke til kommentar
Kjempe bra tråd dette her :thumbup:

Så dette kortet litt for sent, da jeg allerede hadde bestemt meg for å gå for et crossfire oppsett, men har bestillt et til broren min. Er spent på ytelsen og hva kortet kan klare uten vmod. Kortet er bestillt fra psdata sitt uketilbud, det som kommer den 17. Håper det ikke er gjort noen endringer på dette partiet, slik at overklokking er forhindret. Uansett, kjempebra tråd og en utrolig pris på dette kortet nå...2095 :dribble:

7061828[/snapback]

 

Slo til på det samme, så håper å få det før neste helg. Har også bestilt ny CPU vifte så jeg kan klokke cpu også. Fikk bare 6000 i 3dMark 05 med mitt gamle 6800Ultra, men håper på å få økt den med over 3000 poeng nå =)

Lenke til kommentar
Hmm, voltmodde for en så stusselig økning. Hadde du giddet om du hadde visst dette på forhånd ?  :whistle:

7060274[/snapback]

Jeg synes det ble liten økning jeg også, og kortet er nå tilbake til det normale, uten voltmod. Jeg ville gjort det uansett for morros skyld, for å ha noe å gjøre og for å sette nye personlige rekorder i 3Dmark.

7061655[/snapback]

Skal ikke prøve å gi rammen enda litt mere? :)

7062117[/snapback]

Jeg har prøvd å bruke 90K istedenfor 100K også, men det ga nesten ingen økning i spenning, så jeg vet ikke hvordan jeg skal få det opp til 2,0V for eksempel. Hadde jeg fått det til ville jeg sikkert klare å kjøre minnet 900-950 og få 8000poeng i 3D06.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...