Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sånn at man bør vente på Xbox Elite?

 

Leste at den vil bli oppgradert med et bedre hovedkort sånn at den ikke skulle bli så varm, noe de håpet på at ville minske risikoen for de røde lysene foran boksen.

 

Eller kan man bare satse på en Xbox nå også la den stå ute på gulvet når man spiller?

 

Tror dere at prisen vil falle når de slipper ut Elite? Og når vil denne evt komme?

9043130[/snapback]

 

 

Er ikke bare Elite som tar ibruk 65nm. Dette gjelder hele linja.

9043419[/snapback]

Lenke til kommentar

Å, beklager. Jeg overså MindTooths post. Så for å svare på spørsmålet ditt over, så kan jeg ikke si noe sikkert, men det ville jo være ganske sannsynlig.

 

Blir det mulig å sende inn sin egen Xbox for å få skiftet hovedkortet, eller må man kjøpe ny konsoll i så fall?

 

Har det forresten kommet en pris på denne nye 100GB-harddisken som Elite skal ta i bruk?

 

 

Red.: Fikset ett par skrivefeil.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Hvordan avslutter jeg mitt Xbox Live Gold-abonnement?

Ring inn til support, 800 14 174.

7045210[/snapback]

 

Skal gå fra gull- til sølvmedlemskap, må jeg ringe til support da også?

Lenke til kommentar
Var nede og snakket med en trivelig fyr på EBgames i ski i dag.. Han sa at ryktene går ut på at den vil komme i august, altså slutten av sommerferien :D

9054719[/snapback]

 

A revamped Xbox 360, designed to store and display high-definition video, will go on sale in Europe on 24 August

 

We're launching in UK and Ireland, France and Germany first and then rolling out to other countries as soon as we can

 

Så blir ikke Norge med det første....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk faktisk en kakebit på panelet når jeg satte inn en dvd her om dagen. På skjermen sto det at jeg skulle ringe support og be en bønn. Restartet maskinen og dvd'n funka uten problemer. Og det har den gjort siden. Hva kan dette tyde på? Er det bare et spørsmål om tid før den bryter sammen?

Lenke til kommentar

ingen som vet dette, altså om de setter inn nytt det forbedrede kortet hvis maskinen din ryker? Og er det noen som vet om vi kommer til å få informasjon hvis konsollene med de nye brikkene kommer ut? (slik at man må leve i usikkerhet om maskinen du har har de nye brikkene liksom)

Lenke til kommentar

Hei hei :)

 

Lurte på et par småting før jeg kjøper xbox 360.

 

1.Brude man vente på Elite verisjonen, og er det verdt de ekstra pengene?

 

2.Funker det om jeg kjøper HD-dvd spilleren fra Japan? kan jeg da spille av norske dvd filmer?

 

takk :)

Lenke til kommentar
Hei hei :)

 

Lurte på et par småting før jeg kjøper xbox 360.

 

1.Brude man vente på Elite verisjonen, og er det verdt de ekstra pengene?

 

2.Funker det om jeg kjøper HD-dvd spilleren fra Japan? kan jeg da spille av norske dvd filmer?

 

takk :)

9162583[/snapback]

1. Ja, hvis du har tenkt å laste ned mye snacks til harddisken. Og hvis du synes HDMI er viktig, men man må ha ganske stor skjerm for å i det hele tatt se noen forskjell mellom HDMI og komponent sies det.

 

2. Ja, alt utstyr er sonefritt (Inkludert HD DVD-spilleren.) Det er vel flere på forumet her som har kjøpt sin fra www.play-asia.com til rett over lakenet inkl. frakt. Bare husk å be dem å sette lavere verdi på pakken.

Lenke til kommentar

Jeg var "vanlig" Xbox 360 og en 40" SONY KLD-40W2000 -skjerm. Kjører også 360'n via komponent på 1080i.

 

 

1) Et lite spørsmål til posten over: Hvor "stor" skjerm for å merke forskjell, sies det?

 

2) Vil man merke noen særlig forskjell på 1080i og 1080p ? Filmer / spill?

 

3) mener å ha hørt at man ikke merker "noe" forskjell på filmer og spill, men kun ved eventuell tilkobling med "stillbilder" (les: PC, etc). Stemmer dette?

 

 

Takker! :)

Lenke til kommentar
Jeg var "vanlig" Xbox 360 og en 40" SONY KLD-40W2000 -skjerm. Kjører også 360'n via komponent på 1080i.

 

 

1) Et lite spørsmål til posten over: Hvor "stor" skjerm for å merke forskjell, sies det?

 

2) Vil man merke noen særlig forskjell på 1080i og 1080p ? Filmer / spill?

 

3) mener å ha hørt at man ikke merker "noe" forskjell på filmer og spill, men kun ved eventuell tilkobling med "stillbilder" (les: PC, etc). Stemmer dette?

 

 

Takker! :)

9165511[/snapback]

 

1) 50'' og oppover.

 

2) Husk at selv om TV-en din kan motta 1080i-signaler, betyr ikke det at du vil få en oppløsning på 1920 x 1080, da må skjermen være "full HD" og ikke "HD-ready" som de fleste på markedet er. Skjermer som er HD-ready skal klare minst 1280x720, men pleier å være 1366 x 768. Nå har jeg ikke sett på TV-en din, men ikke bli "lurt" av 1080i :)

 

Om du vil se forskjell kommer an på, på film tviler jeg faktisk at man ser forskjell. Fremt det er en vanlig film med 24fps.

 

3) Kommer an på hva f. eks spillet støtter det da, 720p eller 1080p. Og om skjermen er stor nok til at du ser forskjell. Er skjermen din 32'' eller mindre ser de fleste ikke forksjell på 720p og 1080p. Men du vil lettere merke forskjell på stillbilder, da du kan studere nøye :yes:

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

Takker meget for svar! :)

 

1) Flott!!

 

2) Har en "Full-HD" TV ( https://prisguiden.no/product.php?productId=53954 ) -nå angrer jeg litt på at jeg søkte den opp for deg, for oppdaget at den hadde sunket grusomt i pris siden jeg bladde opp lapper for den! :(:p

 

3) Det er vel egentlig sant.. De fleste spill støtter vel kun 1080i, så slikt sett er jeg vel "reddet", men de nye HDDVD'ene kjører jo på 1080p.

 

TV'n min er på 40", så slikt sett ligger jeg kanskje i "grenseland" (?) mellom 32" og 40" ..har aldri fått sammenlignet det med noe, skjønner du..

 

 

Takker igjen for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...