Gå til innhold

Bør kinodørene stenge når filmen starter?


Dotten

Bør kinodørene stenge når filmen starter?  

497 stemmer

  1. 1. Bør kinodørene stenge når filmen starter?

    • Ja, steng dørene.
      319
    • Nei, la folk som er for sene komme inn.
      178


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde bare jeg og mine likesinnede gått oftere ville nok biletten vært litt billigere, muligens ;)

 

En snau hundrelapp for et par timers underholdning (såfremt filmen er bra) syntes jeg er en akseptabel pris. Men det er vel litt dobbeltmoralsk av meg, da jeg godt kan huske å være i harnisk når bilettene brått hoppet fra 50-55 (som var prisen i årevis) til 70 kroner når jeg selv studerte. Nå som jeg jobber må jeg ut med 350-400 kroner for å ta familien på kino (snop kommer i tillegg). Så det er kanskje litt dyrt når ungene ikke får rabatt lenger som i gamle dager.

 

Så kort fortalt aner jeg vel ikke hva jeg egentlig mener om prisen. Spørs vel hvor stor eller liten lønningen er^^

Lenke til kommentar
Et spørsmål til dere som vil stenge dørene: Går dere på forholdsvis små kinosaler? Hvis dere gjør det, er det forståelig at bråk fra enkeltpersoner kan forstyrre litt. Hvis dere går på store kinosaler, derimot, kan da umulig 10-15 personers forsinkelser gjøre noe?

7539290[/snapback]

 

Er et problem på den nåværende store salen KP1 i Bergen, værst er det på den nye kinoen (er vel 150-200 seter der). Var aldri et problem på Forum, men jeg tror faktisk de stengte dørene. Men den var så svær (500+ seter) at man ikke merket det.Men så er jo Forum kino pensjonert, dessverre.

 

Men det er et problem på samtlige bergenskinoer.

Lenke til kommentar

Det er mange flere mindre saler enn større i Norge. Nesten kun Oslo og noen andre byer som har gigantiske saler.

 

Her i Tønsberg er det plass til opp til 250 per sal eller noe sånt og det er det nok i de fleste andre byer også... Jeg føler at de andre ikke eier respekt og ødelegger noe av opplevelsen vi andre har betalt for.

Greier de ikke kommer til tida burde de ikke slippe til.

 

Hvis noen har så lang vei til kinoen kan man jo dra litt før!?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg synes det er greit med en stenging, men jeg er ikke så veldig strikt på det at det at man bør stenge ute folk som er 1 minutt for sent ute. Jeg synes man kan stenge dørene f.eks 5 minutter etter at filmen har startet. Kommer man senere enn det så har man kanskje mistet viktige deler av introen og dermed ødelagt opplevelsen for seg selv likevel.

 

Men merk at jeg skriver 5 minutter etter at filmen har startet og ikke 5 minutter etter at reklamen har startet. Egentlig synes jeg man burde sluppet reklame når man har betalt så dyrt som 90 kroner per person for en film.

Lenke til kommentar

Men merk at jeg skriver 5 minutter etter at filmen har startet og ikke 5 minutter etter at reklamen har startet. Egentlig synes jeg man burde sluppet reklame når man har betalt så dyrt som 90 kroner per person for en film.

7720733[/snapback]

 

Noe som ville gjort at man bare kunne glemme å slippe unna med å betale mindre enn hundrelappen. Reklamen gjør at man kan få billigere billetter og det gjør at dette forumet er gratis og det gjør at man kan lese hw.no, kulturo.no, VG.no og andre ting gratis (med unntak av at man må betale for internettlinjen.)

 

Så kan det jo godt være man kjøper noe etter å ha blitt påvirket av reklamen. Er jo selve poenget med den. Men jeg tar heller reklame fremfor enda dyrere kinobiletter.

 

Svir jo av 500 kroner hver gang jeg tar ungene med på kino. Det er mer enn nok. Merker det på lommeboken at jeg går mye sjeldnere på kino nå. Så det er jo positivt.

Lenke til kommentar

Det er irriterende med folk som kommer for sent og forstyrrer når de kommer inn. Ødelegger litt av filmopplevelsen. Men de som kommer for sent har vel en grunn til det ?. Og hvordan kan man kontrollere om de akkurat har kommet, eller har vært på do ?. De er vel bare å rive av den greia på kinobilletten og si du har vært på do ?.

Lenke til kommentar
Det er irriterende med folk som kommer for sent og forstyrrer når de kommer inn. Ødelegger litt av filmopplevelsen. Men de som kommer for sent har vel en grunn til det ?. Og hvordan kan man kontrollere om de akkurat har kommet, eller har vært på do ?. De er vel bare å rive av den greia på kinobilletten og si du har vært på do ?.

7721063[/snapback]

Jeg tror ikke det blir noe kjempeproblem. Hvor mange går på do før filmen har startet eller blant de 5 først minuttene?

Lenke til kommentar
Dotten: Jeg hadde gladelig betalt 20 kroner ekstra for å slippe å irritere meg over 20 minutter med reklame før filmen starter.

7721157[/snapback]

 

Vel jeg hadde ikke orket å betale 80 kroner ekstra (som det blir for min familie). Men det får nå være opp til hver og en å avgjøre. Ikke det at jeg har opplevd å vente 20 minutter med reklame heller.

 

Hvor mye billigere bilettene blir grunnet reklamen aner jeg ikke. Men jeg er glad jeg slipper å betale for TV2 og jeg er glad jeg foreløpig slipper å betale over 100 kroner for en kinobilett. Så lenge det enn varer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skjønner ikke hvorfor folk gjør så mye ut av dette.. Man trenger ikke sitte se på folk som kommer for sent eller konsentrere seg om lyden det kommer når de tar av seg yttertøyet. Kinosalen er stor nok til å slippe det. Filmen blir ikke ødelagt av at noen kommer for sent. Det er ikke sikkert at man merker det en gang. Bare dumt å irritere seg over slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...