Gå til innhold

Intel kjøper Nvidia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det største problemet med ett slikt oppkjøp er att Intel da ville hatt så enorme markedsandeler på PC deler att de nermest kunne gjort hva de ville.

Det er vel neppe Intels feil

 

Det største problemet med ett slikt oppkjøp er att Intel da ville hatt så enorme markedsandeler på PC deler att de nermest kunne gjort hva de ville.

 

Amd har vel selv lagt opp til dette og jeg kan ikke i min villeste fantasi se at Intel skal sitte passive fordi de er størst.

Hadde AMD holdt fingrene av fatat og heller utviklet sin egen avdeling så hadde vi sluppet dette.

Velger de så snarveier så må de også akseptere svar på tiltale.

7007075[/snapback]

Tenkte mest på hvordan dette vil se ut for konkuransemyndigheter, ikke på hva Intel ville gjøre. Er enig i att handlingen Intel ville gjort ved å kjøpe nVidia ikke skiller seg mye fra AMD sitt oppkjøp av ATi, men størrelsesordenen er ulik, så vi vil nok få større endringer på konkurransen.

Selvsagt ville det vært Intels feil om de ble så store att de kunne fjerne all konkuranse. Om de bryr seg er en annen sak. Men hvorfor skulle det endre noe?

Lenke til kommentar

Jeg ser at det kan bli litt dårligere konkurranse på markedet, men jeg tror også vi kan få veldig gode cpu/gpu'er siden Intel/nVidia jobber sammen som en bedrift og ikke to.

 

Grafikkortene og prosessorene deres må jo bli en del bedre ettersom de kan skreddersy løsninger?

 

Gleder meg hvis dette skjer jeg. Intel og nVidia er de to beste produsentene av CPU og GPU etter min mening så jeg er bare glad :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det blir litt feil å si at Intel har "ekspertise" innen grafikk-teknologi... De har vel langt ifra så avanserte løsninger som Nvidia og ATI AMD.

 

70 milliarder er mye.:O

 

Jeg liker ikke tanken på at det blir to store aktører, egentlig. :/ Kan ikke heller Nvidia teame opp med IBM og gi ut Cell CPUGPU-chiper, eller noe sånt? :)

Lenke til kommentar
Hvis dette er en mulighet til å tjene mere penger(på sikt) for Intel,skjønner jeg alliansen.

7007110[/snapback]

 

Det er definitivt en mulighet til å tjene mer peneger på sikt for Intel.

En slik allianse ville hatt ca. 60% av markedet for grafikkbrikker og samtidig være største CPU produsent og brikkesettprodusent. Kaller du det konkuranse? :no:

Lenke til kommentar
Tenkte mest på hvordan dette vil se ut for konkuransemyndigheter, ikke på hva Intel ville gjøre. Er enig i att handlingen Intel ville gjort ved å kjøpe nVidia ikke skiller seg mye fra AMD sitt oppkjøp av ATi, men størrelsesordenen er ulik, så vi vil nok få større endringer på konkurransen.

Selvsagt ville det vært Intels feil om de ble så store att de kunne fjerne all konkuranse. Om de bryr seg er en annen sak. Men hvorfor skulle det endre noe?

 

Regner med at når konkuransemyndighetene tillater en av to cpu produsenter å kjøpe opp en av to grafikkprosusenter så kan de ikke hindre de to gjennværende å gjøre det samme.

 

Ja jeg sier to da jeg her regner kun de som har betydning i dette markede .

 

Selvsagt ville det vært Intels feil om de ble så store att de kunne fjerne all konkuranse.

 

De som blir store er jo de som er flinkest /var først,å legge hinder for dem fordi at andre som så at det de startet med var en glimrende ide og dermed ønsker å gjøre det samme , ja det blir meg ufattelig.

Du har vært så flink at du må straffes :cry:

Lenke til kommentar
Tenkte mest på hvordan dette vil se ut for konkuransemyndigheter, ikke på hva Intel ville gjøre. Er enig i att handlingen Intel ville gjort ved å kjøpe nVidia ikke skiller seg mye fra AMD sitt oppkjøp av ATi, men størrelsesordenen er ulik, så vi vil nok få større endringer på konkurransen.

Selvsagt ville det vært Intels feil om de ble så store att de kunne fjerne all konkuranse. Om de bryr seg er en annen sak. Men hvorfor skulle det endre noe?

 

Regner med at når konkuransemyndighetene tillater en av to cpu produsenter å kjøpe opp en av to grafikkprosusenter så kan de ikke hindre de to gjennværende å gjøre det samme.

 

Jo det kan de, størrelsen har endel å si.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tenkte mest på hvordan dette vil se ut for konkuransemyndigheter, ikke på hva Intel ville gjøre. Er enig i att handlingen Intel ville gjort ved å kjøpe nVidia ikke skiller seg mye fra AMD sitt oppkjøp av ATi, men størrelsesordenen er ulik, så vi vil nok få større endringer på konkurransen.

Selvsagt ville det vært Intels feil om de ble så store att de kunne fjerne all konkuranse. Om de bryr seg er en annen sak. Men hvorfor skulle det endre noe?

 

Regner med at når konkuransemyndighetene tillater en av to cpu produsenter å kjøpe opp en av to grafikkprosusenter så kan de ikke hindre de to gjennværende å gjøre det samme.

 

Jo det kan de, størrelsen har endel å si.

 

AtW

7007331[/snapback]

 

 

I så fall er jo slikt idiotisk,skal en som gikk ut og virkrliggjorde sin ide og lykkes straffes fordi de andre satt igjen i baren og bare snakket om sine ideer :nei:

Skal du straffe ditt barn fordi det er flinkere enn andre :ermm:

 

Nei slikt blir for dumt,det er greit nok at en kan si nei til en fusjon fordi da blir et selskap enerådende,men å si ja til et og nei til et annet som ønsker nøyaktig det samme eller som tvinges til å gjøre det samme blir mildest talt bak mål .

Lenke til kommentar

Det er jo vesentlig forskjell om ett oppkjøp gir det mulighet til å monopolisere markedet enn om et oppkjøp bare gir deg større andel av markedet.

 

Så tviler vel på om Intel får kjøpe nVIDIA uansett om de vil eller ei. Men nå kjenner ikke jeg helt situasjonen i markedet, ville det bare føre til at markedet ble 2sidig så tviler jeg på at det ville blokeres. Men å si at siden han fikk lov så burde jeg og duger nok ikke :)

Lenke til kommentar
Det er jo vesentlig forskjell om ett oppkjøp gir det mulighet til å monopolisere markedet enn om et oppkjøp bare gir deg større andel av markedet.

 

Så tviler vel på om Intel får kjøpe nVIDIA uansett om de vil eller ei. Men nå kjenner ikke jeg helt situasjonen i markedet, ville det bare føre til at markedet ble 2sidig så tviler jeg på at det ville blokeres. Men å si at siden han fikk lov så burde jeg og duger nok ikke :)

7007594[/snapback]

 

 

Så du mener at Intels oppkjøp monopoliserer markede?

Hvorfor gjorde ikka amd sitt oppkjøp akkurat det samme ?

Her snakker vi om de to største prosessorgigantene som kjøper opp de to største grafikkortgigantene.

Hadde amd fusjonert eller kjøpt opp en mindre cpu produsent for å bli større/få større markedsanndeler i forhold til Intel så var det noe helt annet.

Men her har AMD gått ut og i realiteten monopolisert grafikkmarkede,når så Intel ønsker å gjøre det samme så blir det plutselig feil :nei:

Når skal dere slutte med dette tullet om at "stakkars" amd må jo få ture frem som de vil for de er jo minst?

Dvs at Intel i praksis ikke skal kunne konkurere før amd er blitt like store/større . :ermm:

 

Når Intel slakter nVidia blir PC-verdenen satt nærmere 10 år tilbake .... -konkuransamessig sett- .

Tøv,hvorfor skal den bli satt mere tilbake ved dette enn at amd kjøpte ati??

Atter en gang,slutt med dette våset at om Intel gjør noe så er det grusomt,men om amd gjør det samme så er det smart .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det er jo vesentlig forskjell om ett oppkjøp gir det mulighet til å monopolisere markedet enn om et oppkjøp bare gir deg større andel av markedet.

 

Så tviler vel på om Intel får kjøpe nVIDIA uansett om de vil eller ei. Men nå kjenner ikke jeg helt situasjonen i markedet, ville det bare føre til at markedet ble 2sidig så tviler jeg på at det ville blokeres. Men å si at siden han fikk lov så burde jeg og duger nok ikke :)

7007594[/snapback]

 

Så du mener at Intels oppkjøp monopoliserer markede?

Hvorfor gjorde ikka amd sitt oppkjøp akkurat det samme ?

 

Når skal dere slutte med dette tullet om at "stakkars" amd må jo få ture frem som de vil for de er jo minst?

Dvs at Intel i praksis ikke skal kunne konkurere før amd er blitt like store/større . :ermm:

Atter en gang,slutt med dette våset at om Intel gjør noe så er det grusomt,men om amd gjør det samme så er det smart .

7007774[/snapback]

 

Både AMD og ATi er mindre enn Intel og Nvidia.

 

Hvem er det som sier at AMD skal gjøre det samme, og at det da er smart, mens intel er dumme? Har sveinsel sagt dette i denne tråden? Angrip argumentene til hver enkelt, å bare slå ut mot en gruppe med mange forskjellige meninger skaper ikke noe annet enn forvirring.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis dette er en mulighet til å tjene mere penger(på sikt) for Intel,skjønner jeg alliansen.

7007110[/snapback]

 

Det er definitivt en mulighet til å tjene mer peneger på sikt for Intel.

En slik allianse ville hatt ca. 60% av markedet for grafikkbrikker og samtidig være største CPU produsent og brikkesettprodusent. Kaller du det konkuranse? :no:

7007236[/snapback]

Nei jeg kaller det ikke konkuranse,jeg kaller det grådighet.Mange mennesker er sånn att mye vil ha mere.

Lenke til kommentar
Både AMD og ATi er mindre enn Intel og Nvidia.

 

 

Har ingenting med saken å gjøre,amd kjøpte opp en av to aktører og dermed var grunnlaget for selvstendig fri konkuranse borte.

 

Hvem er det som sier at AMD skal gjøre det samme, og at det da er smart, mens intel er dumme? Har sveinsel sagt dette i denne tråden? Angrip argumentene til hver enkelt, å bare slå ut mot en gruppe med mange forskjellige meninger skaper ikke noe annet enn forvirring.

 

AtW

 

Har overhode ikke nevnt at en bestemt person har sagt dette,jeg skrev dere og da mener jeg brorparten av de som ytrer seg i slike diskusjoner som feks denne eller andre amd/inteldiskusjoner.

For som alle vet så er det en gjenganger i slike at det amd gjør er greit og det Intel gjør er galt uansett.

AMD kjøpte opp ati og dette ble stort sett tiljublet her,hadde derimot Intel vært først og kjøpt opp feks ati ja da hadde pipen temmelig sikkert fått en annen lyd.

Det er desverre sørgelig men sant .

Lenke til kommentar
Hvis dette er en mulighet til å tjene mere penger(på sikt) for Intel,skjønner jeg alliansen.

7007110[/snapback]

 

Det er definitivt en mulighet til å tjene mer peneger på sikt for Intel.

En slik allianse ville hatt ca. 60% av markedet for grafikkbrikker og samtidig være største CPU produsent og brikkesettprodusent. Kaller du det konkuranse? :no:

7007236[/snapback]

Nei jeg kaller det ikke konkuranse,jeg kaller det grådighet.Mange mennesker er sånn att mye vil ha mere.

7007871[/snapback]

 

Selvsagt er det konkuranse,at motparten er dårligere enn meg og ikke klarer å oppnå samme markedsanndeler er ikke mitt problem,det samme skjer jo i alle deler av forretningslivet,de dyktigste/flinkeste tar de største markedsanndelene.

Skal vi så begynne å nekte disse å konkurere vidre fordi andre er mindre dyktige? nei selvsagt ikke.

 

Skal vi forby McDonnalds å selge burgere fordi sjappa på hjørnet ikke klarer å selge like mange, skal vi forby Toyota å produsere biler eller slå seg sammen med andre fordi de er verdens største bilprodusent?

Nei selvsagt skal vi ikke det,virkelighetens verden er bare ikke slik .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Så du mener at Intels oppkjøp monopoliserer markede?

Hvorfor gjorde ikka amd sitt oppkjøp akkurat det samme ?

Her snakker vi om de to største prosessorgigantene som kjøper opp de to største grafikkortgigantene.

Hadde amd fusjonert eller kjøpt opp en mindre cpu produsent for å bli større/få større markedsanndeler i forhold til Intel så var det noe helt annet.

Men her har AMD gått ut og i realiteten monopolisert grafikkmarkede,når så Intel ønsker å gjøre det samme så blir det plutselig feil  :nei:

Når skal dere slutte med dette tullet om at "stakkars" amd må jo få ture frem som de vil for de er jo minst?

Dvs at Intel i praksis ikke skal kunne konkurere før amd er blitt like store/større . :ermm:

 

For det første - dette kommer aldri til å skje. Ingen konkurransetilsyn i verden vil tillate Intel å kjøpe nVidia.

Grunnen en meget enkel. Det er ingenting nVidia har som Intel ikke har fra før.

Når det gjelder AMD sitt oppkjøp av ATI, så er det ingenting av det ATI har som AMD hadde fra før. Så dette er en helt annen situasjon.

Om AMD hadde prøvd å kjøpe en annen (mindre) CPU-produsent, så hadde de heller aldri fått lov av noe konkurransetilsyn til å gjøre det.

 

Eneste mulighet for at Intel skal "få kloa" i nVidia, måtte være via lisensiering, men de kan ikke slå sammen eierskap mellom disse to selskapene.

Lenke til kommentar
Både AMD og ATi er mindre enn Intel og Nvidia.

 

 

Har ingenting med saken å gjøre,amd kjøpte opp en av to aktører og dermed var grunnlaget for selvstendig fri konkuranse borte.

 

 

Har overhode ikke nevnt at en bestemt person har sagt dette,jeg skrev dere og da mener jeg brorparten av de som ytrer seg i slike diskusjoner som feks denne eller andre amd/inteldiskusjoner.

 

 

Mener du størrelsen på firmaene ikke har noe å si i spørsmål om et selskap blir for sterke i markedet? Jeg skjønner ikke helt, hva om AMD og ATI hadde hatt 0.1% av markedet, hadde det vært det samme da?

 

Nei, problemet er at du ikke nevner en bestemt person, hvor er denne "brorparten" som mener at AMD gjorde noe smart og at det var bra i denne tråden? Jeg kan såvidt jeg kan se bare se 2 innlegg her som kan tolkes sånn. Ta for deg de innleggene og svar på de, istedet for å dra alle over en kam.

 

Hvilke personer her inne har sagt at AMD avgjørelse var bra i en annen tråd? Er disse med i denne tråden? Det gir ingen mening å lange ut mot folk (som du ikek spesifiserer hvem er engang) som kanskje ikke deltar i tråden engang, ta det opp med de det gjelder i den tråden det gjelder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...