Gå til innhold

Intel kjøper Nvidia?


Anbefalte innlegg

Og det blir uansett ikke monopol av at den ene aktøren er vesentlig større enn den andre så lenge begge er store.

sant det, men det blir tilnærmet oligopol, og det vil sannsynligvis føre til at AMD/ATi og Intel/nVidia ikke trenger å konkurrere i samme grad som idag på pris, da de sannsynligvis taper mer på å gå inn i en priskrig enn å være fornøyd med en 40/60 deling av markedet, om det er slik fordelinga blir-

AMD/ATI er fremdeles en betydelig aktør på grafikkmarkedet etter en fusjon mellom nVidia og Intel.

7032898[/snapback]

iflg en analytiker så er omsetninga til nVidia og ATi tilsvarende store...men nVidia er i en mye sunnere finansiell posisjon...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått med seg dette ryktet? :

 

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35216

 

Ja, måtte jo være TheinQ som skrev det... men det påstås hvertfall at Nvidia har begynt å utvikle en kombinert CPU-GPU, og skal ta opp konkurransen mot AMDATI... Er dette sant blir de nok garantert ikke oppkjøpt av Intel (selv om jeg syns det virker usannsynlig at Intel kjøper Nvidia uansett..)

Lenke til kommentar

Transistortallet er forsåvidt irrelevant når det kommer til hvor stor bragd de har utført. De fleste transistorene på en CPU er rent kopier og lim inn en annen plass. På en GPU er det ennå mer kopier og lim inn. Jeg tipper at en CPU er mye vanskeligere bragd å lage (derfor mye lange produksykluser på 4-8 år), mens GPUer er mye enklere å lage (derfor korte produktsykluser på ~1-1,5 år)

Lenke til kommentar

Tja.. de gjør regnekunster begge prosessortypene. Og nå gjør GPU regnekunster for var det Folding@home eller noe sånnt? Og da er software-delen på gli...

 

Jeg ser for meg at hvis (når) de to prosessortypene bygges sammen så blir de laget slik at de utfyller hverandre heller at de kommer i tillegg. Dette fordi de to typene gjør samme ting på en del områder, og da har man ikke bruk for dobbelt opp.

Det er nok allerede laget prøveprosjekt på dette. Og nå patenteres løsninger .. :D

Lenke til kommentar

Om Intel skulle finne på å kjøpe Nvidia så gjør de det iallefall ikke nå når aksjekursen er på sitt høyeste og jeg tror heller ikke om de kjøper det opp innlemmer det i eksisterende bedrift,men lar det være et frittstående selskap som de kan dra nytte av, for om de sikrer seg aksjemajoriteten så har de ikke kjøpt det opp , men kan ha en god kontroll med selskape og nyttiggjøre seg det de trenger.

Den som lever får se.

 

Snekker`n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...