Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Man har jo mulighet for å bruke MidiNotate eller Sibelius. Jeg søkte på navnet på programmet og fant dette. Se om du finner det her :)

7865606[/snapback]

Har prøvd å google det før, men vanskelig å finne, sider er flyttet etc. eller så finner jeg versjoner som kun virker på 98 og ME (hvor dumt er ikke det...). Men jeg skal se om jeg får kopiert progammappa fra gamle pc-en hit, det har funket før. Kan sikkert sende hvis noen er interessert (når jeg får somlet meg til det vel og merke..) ;)

 

Eller så skal jeg sjekke ut de du foreslå :)

 

Noen kommentarer på spillinga mi? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig bra spilt. Må vel finne sangen selv og prøve å lære meg den :p Likte videoen utrolig bra!

7866460[/snapback]

Ntåå, hehe, takk :D Fått meg nytt piano forresten, gammelt Heines Bros, utrolig god lyd i det. Skal legge ut noe mer videoer bare jeg får stemt det ;)

 

Edit: *får noen til å stemme det :p

Endret av madompa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er sant, jeg fikk programmet du brukte til å funke i XP. Så bra ut men jeg trives med Sibelius. Uansett, her er en rask how-to:

 

1. Last ned her

2. Velg lagre til disk (eller hva enn som står i din nettleser)

3. Høyreklikk og velg egenskaper

4. Velg Kompibalitet

5. Huk av for "Kjør dette programmet i kompibalitetsmodus for:"

6. Velg "Windows 98/Me"

7. Installer :)

Lenke til kommentar
Det er sant, jeg fikk programmet du brukte til å funke i XP. Så bra ut men jeg trives med Sibelius. Uansett, her er en rask how-to:

 

1. Last ned her

2. Velg lagre til disk (eller hva enn som står i din nettleser)

3. Høyreklikk og velg egenskaper

4. Velg Kompibalitet

5. Huk av for "Kjør dette programmet i kompibalitetsmodus for:"

6. Velg "Windows 98/Me"

7. Installer :)

7869223[/snapback]

Smart tenkt, takk ;)

Lenke til kommentar

Mange her som liker (og spiller) piano jo! Det er bra ;)

Har virkelig fått sansen for piano og vokal i senere tid, og lurer på om noen kan anbefale meg noe enkel pianobasert musikk med mannlig vokal? Både rolig og rocka er av interesse, men fortrinnsvis rolig. Jazz og blues inspirasjoner sier vi heller ikke neitakk til, men det kan likegjerne være "rett frem" og "poppa" så lenge det er pent (og enkelt).

Forslag? :D

Lenke til kommentar
Mange her som liker (og spiller) piano jo! Det er bra ;)

Har virkelig fått sansen for piano og vokal i senere tid, og lurer på om noen kan anbefale meg noe enkel pianobasert musikk med mannlig vokal? Både rolig og rocka er av interesse, men fortrinnsvis rolig. Jazz og blues inspirasjoner sier vi heller ikke neitakk til, men det kan likegjerne være "rett frem" og "poppa" så lenge det er pent (og enkelt).

Forslag? :D

7878639[/snapback]

You Raise Me Up synes jeg er en utrolig fin piano-ballade, men du kunne kanskje tenke som var hakket "raskere"? Eller så tror jeg at jeg har en midi-fil med pianoet, ev kan jeg lage en pdf-fil til deg.

 

Edit: Leste ikke at den skulle være enkel, den kan være en smule komplisert men bør gå greit hvis du har tid til å lære deg den ;)

Endret av madompa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Mange her som liker (og spiller) piano jo! Det er bra ;)

Har virkelig fått sansen for piano og vokal i senere tid, og lurer på om noen kan anbefale meg noe enkel pianobasert musikk med mannlig vokal? Både rolig og rocka er av interesse, men fortrinnsvis rolig. Jazz og blues inspirasjoner sier vi heller ikke neitakk til, men det kan likegjerne være "rett frem" og "poppa" så lenge det er pent (og enkelt).

Forslag? :D

7878639[/snapback]

You Raise Me Up synes jeg er en utrolig fin piano-ballade, men du kunne kanskje tenke som var hakket "raskere"? Eller så tror jeg at jeg har en midi-fil med pianoet, ev kan jeg lage en pdf-fil til deg.

 

Edit: Leste ikke at den skulle være enkel, den kan være en smule komplisert men bør gå greit hvis du har tid til å lære deg den ;)

7879025[/snapback]

Tja, jeg har en relativt enkel versjon, men den låter nå i allefall bra. :p

Lenke til kommentar
Mange her som liker (og spiller) piano jo! Det er bra ;)

Har virkelig fått sansen for piano og vokal i senere tid, og lurer på om noen kan anbefale meg noe enkel pianobasert musikk med mannlig vokal? Både rolig og rocka er av interesse, men fortrinnsvis rolig. Jazz og blues inspirasjoner sier vi heller ikke neitakk til, men det kan likegjerne være "rett frem" og "poppa" så lenge det er pent (og enkelt).

Forslag? :D

7878639[/snapback]

You Raise Me Up synes jeg er en utrolig fin piano-ballade, men du kunne kanskje tenke som var hakket "raskere"? Eller så tror jeg at jeg har en midi-fil med pianoet, ev kan jeg lage en pdf-fil til deg.

 

Edit: Leste ikke at den skulle være enkel, den kan være en smule komplisert men bør gå greit hvis du har tid til å lære deg den ;)

7879025[/snapback]

Tja, jeg har en relativt enkel versjon, men den låter nå i allefall bra. :p

7879059[/snapback]

Sende? ^^ (sorry, blei litt mye quoting visst..)

Lenke til kommentar
Den kan sikkert være fin og bryne seg på, hvis du har noter/midi til den så hadde jo det vært supert? :D Er litt kortpusta pga sykdom for tiden, men tror pianoet skal gå greit bare jeg øver en del. Mange som kjenner igjen sangen også, det er jo et pluss.

7879101[/snapback]

Har den på en annen pc, men skal se om jeg finner den i løpet av uka ;) Eller så får du sikkert prøve Commando_Sondre sin ;)

Lenke til kommentar
Mange her som liker (og spiller) piano jo! Det er bra ;)

Har virkelig fått sansen for piano og vokal i senere tid, og lurer på om noen kan anbefale meg noe enkel pianobasert musikk med mannlig vokal? Både rolig og rocka er av interesse, men fortrinnsvis rolig. Jazz og blues inspirasjoner sier vi heller ikke neitakk til, men det kan likegjerne være "rett frem" og "poppa" så lenge det er pent (og enkelt).

Forslag? :D

7878639[/snapback]

 

Du kan jo prøve deg på november rain - Guns N Roses

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Den kan sikkert være fin og bryne seg på, hvis du har noter/midi til den så hadde jo det vært supert? :D Er litt kortpusta pga sykdom for tiden, men tror pianoet skal gå greit bare jeg øver en del. Mange som kjenner igjen sangen også, det er jo et pluss.

7879101[/snapback]

Har den på en annen pc, men skal se om jeg finner den i løpet av uka ;) Eller så får du sikkert prøve Commando_Sondre sin ;)

7879147[/snapback]

Tja, jeg har ikke scanner tilgjengelig og digitalkameraet er relativt dårlig... Men jeg skal se hva jeg kan få gjort :)

Lenke til kommentar
Mange her som liker (og spiller) piano jo! Det er bra ;)

Har virkelig fått sansen for piano og vokal i senere tid, og lurer på om noen kan anbefale meg noe enkel pianobasert musikk med mannlig vokal? Både rolig og rocka er av interesse, men fortrinnsvis rolig. Jazz og blues inspirasjoner sier vi heller ikke neitakk til, men det kan likegjerne være "rett frem" og "poppa" så lenge det er pent (og enkelt).

Forslag? :D

7878639[/snapback]

 

Du kan jo prøve deg på november rain - Guns N Roses

7879702[/snapback]

Ja, den er jo også utrolig fin :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Finnes det noen form for besifirng til piano; på lik linje med tabultaur til gitar? Orker ikke å lære meg noter, da jeg ikke skal bli med i noe orkester eller storband.

7884839[/snapback]

Om du tenker på akkordspilling, jada, det finnes. Men det tar tid å lære, som alt annet. Men om du vil begynne med piano vil nok det å kunne lese noter uansett være nyttig. Ofte spiller man piano med venstrehåndsakkorder og notene i høyre. Uansett, jeg er på jakt etter noen bøker som tar for seg akkordspilling, men jeg klarer ikke å finne noen jeg vil bestemme meg for (når jeg sier akkordspilling tilsvarer det oktav (elns) i venstrehånd og akkord i høyre :) ). Noen som vet om noen av disse bøkene kan brukes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...