Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å spille "My Immortal" på keyboardet mitt, alt går helt fint inntil andre side. Her er notene My Immortal ...

 

Har noen tips på å spille [...] and it won't leave me alone. These wounds won't seem to heal [...]?

 

Er det bare øving som hjelper? Jeg sliter litt med å holde takten når jeg spiller der jeg har problemer. Bare øving som hjelper der og?  :dontgetit:

7983977[/snapback]

Du spiller piano-delen, eller spiller du melodien og akkorder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var det jeg regna med. Jeg fant en film av en mann i bar overkropp som spilte sangen, men han så skummel ut, så jeg får høre på originalen :p

 

Her er han:

 

PS: Vet du hvilke musikkprogram jeg kan bruker for å lage noter av midi filer? Jeg har hørt Overture er et slikt program, men jeg kan ikke finne det :(

 

PPS: Jeg vurderer å kjøpe Yamaha P-70, er det noen som har erfaringer med dette?

http://www.instrumentpro.com/P-YAMP70.html

http://www.guitarcenter.com/shop/product/b...l_sku=103573713

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Hei, prøver å spille "My Immortal" på keyboardet mitt, alt går helt fint inntil andre side. Her er notene My Immortal ...

 

Har noen tips på å spille [...] and it won't leave me alone. These wounds won't seem to heal [...]?

 

Er det bare øving som hjelper? Jeg sliter litt med å holde takten når jeg spiller der jeg har problemer. Bare øving som hjelper der og?  :dontgetit:

7983977[/snapback]

Om du sliter med takten kan en metronom anbefales. En metronom er et apparat (analogt eller digitalt), som holder takten ved å tikke, og dersom digitalt, blinking. Du bestemmer selv takten. Veldig greit å ha et slikt apparat.

Lenke til kommentar

Er det du som spiller? I så fall, ikke verst ;)

Personlig liker jeg ikke slike stykker. Det virker som om det er for mange tilfeldige notesprang, og ikke noe skikkelig "flow", om jeg kan si det sånn.

 

Derimot, den er nydelig å høre på. Fine overganger mellom tonene, og ikke noe hopping her nei :)

 

For all del. Du er mye bedre enn meg til å spille, men det er ikke min type musikk.

 

PS: Vet du om en side hvor jeg kan kjøpe noteark? Det er heller labert med utvalg der hvor jeg bor, og det er et "slit" å printe ut hele tiden ...

Jeg tenker da på noter til Coldplay og Yann Tiersen etc.

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Er det du som spiller? I så fall, ikke verst ;)

Personlig liker jeg ikke slike stykker. Det virker som om det er for mange tilfeldige notesprang, og ikke noe skikkelig "flow", om jeg kan si det sånn.

Hehe. Men tittelen tatt i betraktning; "preken til småfuglene", kan du vel ikke nekte for at det ikke er genialt skrevet når det kommer til å skildre fuglesang? :) Men skjønner hva du mener. Alt er en smakssak.

 

Ang noter tror jeg kanskje Sheetmusicplus har endel. Regner med du mener sider der du kan kjøpe trykte notehefter osv? Prøv søkefunksjonen på siden, kanskje du finner noe der

Lenke til kommentar
Hei, prøver å spille "My Immortal" på keyboardet mitt, alt går helt fint inntil andre side. Her er notene My Immortal ...

 

Har noen tips på å spille [...] and it won't leave me alone. These wounds won't seem to heal [...]?

 

Er det bare øving som hjelper? Jeg sliter litt med å holde takten når jeg spiller der jeg har problemer. Bare øving som hjelper der og?  :dontgetit:

7983977[/snapback]

 

jeg har spilt piano i ganske mange år, det eneste du egentlig kan gjøre er enten å øve, eller spille alt veldig sakte først og deretter bygge opp tempoet, eller kansje bruke metronome?

Lenke til kommentar
noen som vet hvor jeg kan laste ner noter gratis? Jeg hadde en side for en stund siden hvor jeg fikk lastet ned omtrent 450 noter, men halvparten av dem har jeg aldri hørt og jeg kunne godt tenke meg flere..  :innocent:

 

noen som kan hjelpe?

8025521[/snapback]

Vel, du finner nok gratis noter rundt omkring, men det jeg tror du leter etter er ikke lov til å linke til her på forumet. :)

 

Ringefingeren min på venstre hånd eier ikke kordinasjon. Dette er ganske plagsomt, og da spesielt når jeg skal spille piano og gitar. Noen måter jeg kan få bedre kontroll over den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
noen som vet hvor jeg kan laste ner noter gratis? Jeg hadde en side for en stund siden hvor jeg fikk lastet ned omtrent 450 noter, men halvparten av dem har jeg aldri hørt og jeg kunne godt tenke meg flere..  :innocent:

 

noen som kan hjelpe?

8025521[/snapback]

Når du skal finne noter annbefaler jeg deg å bruke MIDIsite til å finne filen og deretter kan du bruke Overture, Sibelius eller MidiNotate Musician til og oversette filen (hver obs på at kvaliteten på filene varierer veldig). Det er sikkert flere programmer, men de vet jeg ikke om.

 

;)

Lenke til kommentar
noen som vet hvor jeg kan laste ner noter gratis? Jeg hadde en side for en stund siden hvor jeg fikk lastet ned omtrent 450 noter, men halvparten av dem har jeg aldri hørt og jeg kunne godt tenke meg flere..  :innocent:

 

noen som kan hjelpe?

8025521[/snapback]

 

Kommer ann på hva du leter etter. Besøk ditt lokale bibliotek, der finner du veldig mye. Hvis du er på jakt etter klassisk er Sheetmusicarchive en bra side.

Lenke til kommentar
noen som vet hvor jeg kan laste ner noter gratis? Jeg hadde en side for en stund siden hvor jeg fikk lastet ned omtrent 450 noter, men halvparten av dem har jeg aldri hørt og jeg kunne godt tenke meg flere..  :innocent: noen som kan hjelpe?

8025521[/snapback]

Kommer ann på hva du leter etter. Besøk ditt lokale bibliotek, der finner du veldig mye. Hvis du er på jakt etter klassisk er Sheetmusicarchive en bra side.

8028622[/snapback]

EVT sheetmusicfox som har det samme, bare uten 2 pr. dag-sperren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...