Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har spurt i den andre nå...

 

madompa: Man Man - Feathers

7901106[/snapback]

Finner ikke sangen, kan heller ikke si jeg har hørt den. Eller så skulle jeg ha prøvd å finne ut av den..

7901324[/snapback]

 

Jeg kan godt sende den til deg hvis du har lyst å gjøre et forsøk? Hadde satt på pris på det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Om du tenker på akkordspilling, jada, det finnes. Men det tar tid å lære, som alt annet. Men om du vil begynne med piano vil nok det å kunne lese noter uansett være nyttig. Ofte spiller man piano med venstrehåndsakkorder og notene i høyre. Uansett, jeg er på jakt etter noen bøker som tar for seg akkordspilling, men jeg klarer ikke å finne noen jeg vil bestemme meg for. Noen som vet om noen av disse bøkene kan brukes?

7884883[/snapback]

Anyone?

Lenke til kommentar
Om du tenker på akkordspilling, jada, det finnes. Men det tar tid å lære, som alt annet. Men om du vil begynne med piano vil nok det å kunne lese noter uansett være nyttig. Ofte spiller man piano med venstrehåndsakkorder og notene i høyre. Uansett, jeg er på jakt etter noen bøker som tar for seg akkordspilling, men jeg klarer ikke å finne noen jeg vil bestemme meg for. Noen som vet om noen av disse bøkene kan brukes?

7884883[/snapback]

Anyone?

7942580[/snapback]

Jeg lærte meg akkorder på egenhånd. I mange notebøker står det er oversikt over alle akkordene. Og har du lært deg noen er det enkelt å tenke seg frem til andre, det er faktisk ganske logiskt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg lærte meg akkorder på egenhånd. I mange notebøker står det er oversikt over alle akkordene. Og har du lært deg noen er det enkelt å tenke seg frem til andre, det er faktisk ganske logiskt ;)

7942690[/snapback]

Jeg kan så og si alle mer vanlige akkorder (moll, 7, 9 maj7 osv). Det jeg mente var akkordspilling. :)

Lenke til kommentar
Jeg lærte meg akkorder på egenhånd. I mange notebøker står det er oversikt over alle akkordene. Og har du lært deg noen er det enkelt å tenke seg frem til andre, det er faktisk ganske logiskt ;)

7942690[/snapback]

Jeg kan så og si alle mer vanlige akkorder (moll, 7, 9 maj7 osv). Det jeg mente var akkordspilling. :)

7943257[/snapback]

Hva legger du egentlig i akkordspilling? Tenker du på hvordan man spiller med bruk av akkorder sånn rent teknisk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hva legger du egentlig i akkordspilling? Tenker du på hvordan man spiller med bruk av akkorder sånn rent teknisk?

7947714[/snapback]

Akkordspilling. Altså høyrehåndsakkordspilling (okav eller noe slikt i venstre). Vanskelig å forklare, jeg mener at man klarer å spille sanger til bare besifring.

Lenke til kommentar
Hva legger du egentlig i akkordspilling? Tenker du på hvordan man spiller med bruk av akkorder sånn rent teknisk?

7947714[/snapback]

Akkordspilling. Altså høyrehåndsakkordspilling (okav eller noe slikt i venstre). Vanskelig å forklare, jeg mener at man klarer å spille sanger til bare besifring.

7948419[/snapback]

Å bare spille kompet med bass uten melodi, altså? Vet ikke helt om jeg skjønte det, hva lurer du på helt konkret?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Å bare spille kompet med bass uten melodi, altså? Vet ikke helt om jeg skjønte det, hva lurer du på helt konkret?

7961454[/snapback]

Noe slikt ja. :) (elendig forklaring, men men)

Lenke til kommentar

Hmm.. kjenner ikke til noen bøker som tar for seg akkurat det, men det går fort å lære, så lenge man har grunnleggende peil på akkorder. God gammeldags akkompagnering er greit å kunne, og hvis man tar ting på øret, er det bare å høre på mye av dagens musikk. Det er ofte slik piano spilles om dagen. Ikke bare spill flate akkorder, men gjør det mer flytende. Aner ikke åssen dette skal forklares, egentlig.. hadde vært greit å spille for å forklare, men forumet har ikke et virtuellt piano installert. :(

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge ut noe jeg sjøl har laget :p

 

Noe jeg har mekka på siste uka, syns den blei litt fin egentlig xP hehe.. Improviserer litt på innspillinga her, så noen steder lyder den litt rart, men vil gjerne ha (konstruktiv) kritikk :D

 

nye_sangen_p__piano.wav

 

Legger til: Er det noen som ha hørt den før; si ifra, har det med å "lage" sanger som plutselig finnes fra før :p

Endret av madompa
Lenke til kommentar

Hei, prøver å spille "My Immortal" på keyboardet mitt, alt går helt fint inntil andre side. Her er notene My Immortal ...

 

Har noen tips på å spille [...] and it won't leave me alone. These wounds won't seem to heal [...]?

 

Er det bare øving som hjelper? Jeg sliter litt med å holde takten når jeg spiller der jeg har problemer. Bare øving som hjelper der og? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...