Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her


rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La oss si at jeg kjøper et keyboard uten veide tengenter, er det da mulig å få kjøpt veide tangenter etterpå?

7371515[/snapback]

Hvis du har den kunnskapen som skal til for å fysisk bytte tangenter, så kanskje. Tangenter er i utgangspunktet ikke utskiftbart, og om det ikke er veide tangenter der, er det ikke sikkert at det er plass til det.

Alternativet er å bruke et annet keyboard med veide via midi.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har i det siste skrevet på et stykke for piano som imiterer lyden av rennende/strømmende, sildrende vann. Her er noe jeg har kommet opp med (litt dårlig spilt). For de som er interessert er det hovedsakelig tremoloer jeg prøver å lage effekten med

 

Inspirert av Liszts "les jeux d'eau a la villa d'este".

Er ferdig med første del (som sagt litt slurvete spill), hva synes dere :)

 

Edit: fjernet link, ny og bedre under

Endret av firstperson
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har funnet et Yamaha DGX-620 til 4600 kroner fra Belgia, meeen, så lurer jeg på hva frakt, moms, toll og slikt gjør med prisen. Noen som vet sånn ca. hvor mye den totale prisen vil bli?

Lenke til kommentar

Så bra spilt matias!:=). Selv om pianoet var litt dårlig, så syntes jeg det var en bra tolkning av Ciss-moll nocturnen, særlig på begynnelsen. Kankje du burde være litt mer agressiv på den siste delen (tredje side), fordi man bør ikke spille begynnelsen og slutten på samme måte.... Bare et tips...:=). Hva slags andre stykker kan du?

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia:

He is notable for having written most of Meat Loaf's hit songs and hits for many other musical artists. His biggest musical successes are the album Bat Out of Hell (1977), sung by Meat Loaf, the Billboard number one singles "Total Eclipse Of The Heart" (1983), sung by Bonnie Tyler and "I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That)" (1993) sung by Meat Loaf,

 

Haha, denne karen høres jo bare usannsynlig rå ut! :grin:

Lenke til kommentar

Hallo :)

 

jeg spiller egentlig gitar men har tenkt å prøve meg ut på piano. men trenger hjelp med noen ting.

 

 

For det første så lurer jeg på om noen har et bilde som forklarer hvilke toner som er hvor.

 

jeg kan lese det meste av noter så derfor lurer jeg bare hvor på pianoet tonene er

 

også lurer jeg på om noen vet om en side hvor du lett finner Noter til sanger?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...