Gå til innhold

Studere for og bli siviløkonom


Dr.Me

Anbefalte innlegg

Drømmen min er og bli siviløkonom.

Og jeg har lyst til og studere i utlandet (usa). Men så har jeg lest på en side at det kan være noen praktiske problemer med dette. Vis man studerer i utlandet og tar de samme fagene o.l som man tar i norge får man alikevel ikke tittelen siviløkonom når man kommer til bake til Norge.

Er det sant eller har jeg forstått feil?

 

Et annet spørsmål er det at jeg vil bli aksemegler. Er det riktig og studere for og bli siviløkonom eller er det noen andre studier som passer bedre en det for og bli aksemegler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de fleste driter i tittelen din hvis du har gått på Harvard. Men jeg tror ikke dette skal være noe stort problem, med mindre du absolutt må hete siviløkonom da.

Men genrellt så tror jeg også amerikanerne går etter dette Bachelor/Master systemet, eller Undergraduate/Graduate som de kaller det der.

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål er det at jeg vil bli aksemegler. Er det riktig og studere for og bli siviløkonom eller er det noen andre studier som passer bedre en det for og bli aksemegler?

6999514[/snapback]

 

Det er ingen studier som leder til et yrke som aksjemegler, men mange som ønsker å bli meglere velger å utdanne seg som siviløkonom.

 

Du har nesten samme fremtidsdrøm som meg.. hehe

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, bra det er flere av "oss" :!: ...

Hadde vært en drøm å komme inn på Hardware.

Det forblir vel en drøm også da :( , men skader jo ikke å prøve ihvertfall.

Må jobbe veldig da men..

 

Tenkte og dra til USA neste år (2vg) men har kommet en del problemer :(

Må jo kansje ta året om igjen når jeg kommer tilbake hit og det vil jeg jo ikke. Noen som har hørt noe nytt angående det? Eller noen som også har tenkt til og dra?

Lenke til kommentar

Siviløkonom-tittelen eksisterer egentlig ikke her i Norge lenger. Om man søker seg inn på siv.øk. på BI eller NHH er det i praksis en Mastergrad innenfor øk. og ledelse man søker seg til.

 

Om du skulle være så heldig å ha karakterene og/eller pengene til å studere ved Harvard er det med andre ord ikke noe problemer ved det.

 

En ting som du faktisk heller burde bekymre deg over, er de personlige egenskapene en god aksjemegler bør besitte. Inntrykket jeg sitter igjen med, er at det til syvende og sist er vedkommendes egenskaper som selger som faktisk er det mest avgjørende. Mitt tips til deg er å komme igang med dette tidlig. Prøv deg som telefonselger eller møtebooker. Lær deg til å argumentere og overtale folk. Blir du en dyktig selger/booker har du kommet langt på veien mot målet som aksjemegler.

 

Misforstå ikke; utdannelse er selvsagt viktig, men de egenskapene man ikke kan lære seg på skolebenken er vel så viktige om man skal lykkes.

Lenke til kommentar
Siviløkonom-tittelen eksisterer egentlig ikke her i Norge lenger. Om man søker seg inn på siv.øk. på BI eller NHH er det i praksis en Mastergrad innenfor øk. og ledelse man søker seg til.

 

Om du skulle være så heldig å ha karakterene og/eller pengene til å studere ved Harvard er det med andre ord ikke noe problemer ved det.

 

En ting som du faktisk heller burde bekymre deg over, er de personlige egenskapene en god aksjemegler bør besitte. Inntrykket jeg sitter igjen med, er at det til syvende og sist er vedkommendes egenskaper som selger som faktisk er det mest avgjørende. Mitt tips til deg er å komme igang med dette tidlig. Prøv deg som telefonselger eller møtebooker. Lær deg til å argumentere og overtale folk. Blir du en dyktig selger/booker har du kommet langt på veien mot målet som aksjemegler.

 

Misforstå ikke; utdannelse er selvsagt viktig, men de egenskapene man ikke kan lære seg på skolebenken er vel så viktige om man skal lykkes.

7003219[/snapback]

 

Takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...